Tråden om PlayStation 5

Permalänk

Någon som har haft problem med driftande kontroller? Kan man lösa det själv eller lämnar man in? Brukar det gå på garantin?

Permalänk
Medlem

har haft det på en av mina kontroller, bara att returnera där du köpte den, i mitt fall MM och utan tjorv, bara att hämta en ny

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Insåg att jag bara lirade Horizon Zero Dawns main story och inget DLCt som finns/fanns då, på PC dvs. Så blev ett impulsköp av spelet på skiva som var nån delux variant på 98 spänn

Har man något att göra innan Forbidden west kommer ut iaf Main story igen, plus DLCt..

Frozen Wilds ingår i PC versionen. Man behöver klättra upp för en vägg mot snölanskapetet för att låsa upp området

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Frozen Wilds ingår i PC versionen. Man behöver klättra upp för en vägg mot snölanskapetet för att låsa upp området

Hmm, minns inte om det var med när jag lirade det då. Kanske bara missade det helt enkelt

Oavsett har jag inte spelet på datorn nu mer, + passar rätt bra att ha båda 1an & 2an på skiva sen

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GravadLax:

Någon som har haft problem med driftande kontroller? Kan man lösa det själv eller lämnar man in? Brukar det gå på garantin?

Vad menar du med driftande kontroller? Typ att kameran rör sig själv på skärmen eller nåt?

(ifall man skulle uppleva nåt strul själv )

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Vad menar du med driftande kontroller? Typ att kameran rör sig själv på skärmen eller nåt?

(ifall man skulle uppleva nåt strul själv )

Fenomenet drifting är precis det: att spakarna rör sig själv fast de tycks vara i mittenläget vilket resulterar i att ens gubbe aldrig kan stå still eller att kameran rör sig lite hela tiden.

Sägs vara ett vanligt problem med Switch och PS5 kontroller men jag har aldrig haft det med någon av dem. Dock 1 PS4 kontroll fick det problemet efter den ramlade ner på golvet några ggr.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tänkte testa Uncharted i min PS+ collection till PS5 men det verkar som Sony inte gjort sig besväret att låta mig köpa till en uppgradering för PS+ versionen. Riktigt irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Tänkte testa Uncharted i min PS+ collection till PS5 men det verkar som Sony inte gjort sig besväret att låta mig köpa till en uppgradering för PS+ versionen. Riktigt irriterande.

Om de tillät de känns det som folk skulle klaga när de blev av med spelet när deras PS Plus tar slut, speciellt när man betalat för uppgraderingen. Det är nog i gråzon att ta bort licensen för ett spel man tekniskt sett har betalat för. Så för att slippa de tänker väl att de blir enklast att blockera Collection versionen (och de tjänar nog bra mycket mer på att inte släppa genom dem med )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Tänkte testa Uncharted i min PS+ collection till PS5 men det verkar som Sony inte gjort sig besväret att låta mig köpa till en uppgradering för PS+ versionen. Riktigt irriterande.

ja det var snålt av dem jag köpte UC 4 begagnat för cirka 90 kr sen uppgraderade det.
Så tips att köpa UC4 eller Lost Legacy begagnat sen uppgradera det (kostar 110 kr i Sverige).
Blev totalt cirka 230 kr för mig att göra så ist för att köpa fullversionen för 400 kr+.

Jag hade inte helle LC sedan tidigare så jag fick både uppgradering och ett nytt spel.

Men fan vad alla studior är fucking lata bara gör remakes, gillar inte utvecklingen.
Had önskat fler nya spel till ps5

Permalänk
Konsolgrävare

A special Gran Turismo 7 edition of State of Play arrives this Wednesday

23:00 2 februari!

https://blog.playstation.com/2022/01/31/359997/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Så tips att köpa UC4 eller Lost Legacy begagnat sen uppgradera det (kostar 110 kr i Sverige).

Spel på skiva är inget som jag vill ha, även om det blir billigare på det sättet. Det är betydligt enklare att bara skita i att spela UC4 och gå vidare, finns gott om andra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Spel på skiva är inget som jag vill ha, även om det blir billigare på det sättet. Det är betydligt enklare att bara skita i att spela UC4 och gå vidare, finns gott om andra spel.

Bara vänta något år så får man det säkert via PS+ eller deras nya tjänst som ryktas komma snart.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Sony gick o köpte Bungie

https://twitter.com/jasonschreier/status/1488210539276902407

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Är det inte ett Microsoft-företag?
Marathon har jag fina minnen av, Halo var grymt även det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Är det inte ett Microsoft-företag?
Marathon har jag fina minnen av, Halo var grymt även det.

Nepp, Activision hade 'publishing rights' mellan 2010 och 2019 men är nu självständiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Är det inte ett Microsoft-företag?
Marathon har jag fina minnen av, Halo var grymt även det.

M$ släppte Bungie för många år sedan (2007?). Sedan var Bungie en del av Activision. Sedan köpte Bungie ut sig ur Activision och var själva, och nu köpte Sony dem.
Ja det är lite rörigt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett bra val av Sony. Här har man rättigheter till Destiny. Kanske kan man skapa en spinoff som kan konkurrera mot COD? Känns konstigt att Sony nu äger de som gjorde Halo och Microsoft äger rättigheter till Crash & Spyro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tycker det är ett bra val av Sony. Här har man rättigheter till Destiny. Kanske kan man skapa en spinoff som kan konkurrera mot COD? Känns konstigt att Sony nu äger de som gjorde Halo och Microsoft äger rättigheter till Crash & Spyro

Var ju dessutom rätt konstigt när MS köpte upp Bungie också. Då det var en av Mac-världens främsta/mest kända spelstudio.
Marathon var en väldigt stor del av Mac-världens spelhistoria.

Permalänk
Medlem

Så Halo Master Chief Collection till Playstation 5?

Permalänk
Medlem

Intressant. Enligt information som kommer från dealen mellan Bungie & Playstation verkar det som Bungie fortfarande kommer ha rättigheterna till Destiny och ha möjligheten har släppa spelen på alla plattformar:

"After the deal closes, Bungie will be "an independent subsidiary" of SIE run by a board of directors consisting of current CEO and chairman Pete Parsons and the rest of the studio's current management team.

Sony has said Bungie will remain a multiplatform studio, with the option "to self-publish and reach players wherever they choose to play."

At present, the studio is working on maintaining Destiny 2, expanding the Destiny franchise, and working on new IP."

Fattar inte riktigt varför man gjorde detta köp om de inte kan göra PS Exclusives av dem, har ju varit Sonys metod i åratal.

@Levandebild Jag har svårt att läsa av om folk skämtar eller inte men om du är allvarlig så nej, Microsoft äger licensen till Halo och skulle isåfall behöva godkänna ett sådant släpp. Förövrigt har inte Bungie jobbat med Halo sedan Halo Reach så nog några andra som hanterar Halo MCC nu, troligen 343.

Permalänk

Mycket märkligt uppköp måste jag säga. 3,6 miljarder dollar för en spelserie som är lite på övertid. Bungie är bungie och har såklart massa skills och teknik för att göra underverk men Bethesda-dealen av MS förra året framstår ju som århundradets deal. 6,5 miljard för vad, typ 15 studios 50+ spelserier och tekniker och spelmotorer. Det tyckte man va dyrt då… Activisiondealen är ju bara bisarr..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Mycket märkligt uppköp måste jag säga. 3,6 miljarder dollar för en spelserie som är lite på övertid. Bungie är bungie och har såklart massa skills och teknik för att göra underverk men Bethesda-dealen av MS förra året framstår ju som århundradets deal. 6,5 miljard för vad, typ 15 studios 50+ spelserier och tekniker och spelmotorer. Det tyckte man va dyrt då… Activisiondealen är ju bara bisarr..

Läste att Bungie jobbar på en ny IP. Förutsätter att Sony har insyn på vad som händer och vet saker som vi inte vet. Efter Microsoft köpte Bethesda för 7.5 miljarder $ har nog marknaden ändrats och spel studios vet att de kan fråga om höga summor. Men ja, jag håller med om att köpet känns konstigt. Men Sony har varit i princip perfekta i sina tidigare köp så förutsätter att de har koll på vad de gör.

Permalänk
Skrivet av Entash:

Läste att Bungie jobbar på en ny IP. Förutsätter att Sony har insyn på vad som händer och vet saker som vi inte vet. Efter Microsoft köpte Bethesda för 7.5 miljarder $ har nog marknaden ändrats och spel studios vet att de kan fråga om höga summor. Men ja, jag håller med om att köpet känns konstigt. Men Sony har varit i princip perfekta i sina tidigare köp så förutsätter att de har koll på vad de gör.

Tror jag med. Bungie är
Som sagt kvalité av högsta nivå. Men känns verkligen som en desperat åtgärd på Blizzard/Activ. Köpet, även om det förmodligen varit på tal en längre tid(antar jag).

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Tror jag med. Bungie är
Som sagt kvalité av högsta nivå. Men känns verkligen som en desperat åtgärd på Blizzard/Activ. Köpet, även om det förmodligen varit på tal en längre tid(antar jag).

De har jobbat på denna deal 5-6 månader.

https://twitter.com/chris_dring/status/1488219213923819523?s=...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Ja det känns extremt orimligt att man gör en sån här deal på nån vecka, men kan ju va så att man tyckte det va för dyrt och sen när MS annonserade blev man ”tvungen” att agera.
Men såklart spekulationer från min sida.
Sony har aldrig misslyckats med nått uppköp så är ganska övertygad att man hittar nått riktigt bra här med.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag kopplat mitt discord-konto med mitt psn-konto. Hoppas att det kommer mer funktioner bara.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

Så, nu har jag kopplat mitt discord-konto med mitt psn-konto. Hoppas att det kommer mer funktioner bara.

Samma här

Nyheten:

https://discord.com/blog/playstation-discord-account-connecti...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Trist att de ännu inte släpper röstkopplingen mellan Discord och Playstation, lite det jag hade hoppats på. Detta med att visa upp vad man spelar känns lite smått meningslöst just nu.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4