Permalänk

Nätverksspeed!

Har win 98 se på båda datorerna.

När jag för över en fil mellan dem så kommer jag typ upp i 30-60 k/b i sekunden, och det är väldigt lite ioch med att jag har en 100 M/b hubb emellan. När jag hade win xp på båda så hade jag inte det här problemet.
Tar evigheter och föra över filer

/SlowmanZzz

Permalänk
Medlem

skaffa en korsad kabel istället för hub,
varför använder du 98 om du kan använda xp eller 2k

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

kanske är så att det blir lite dyrt att köpa ett ex till av xp eller 2k bara för att köra det på andra datorn... då kan man ju istället köra sitt gamla os på den "burken".... men tydligen har han två kopior av win 98 se..... varför kör han inte xp på den ena dårå? det luktar lite pirat tycker jag...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophet
skaffa en korsad kabel istället för hub,
varför använder du 98 om du kan använda xp eller 2k

Vet faktiskt inte ?! vad är en korsad kabel ? vad är en hubb ? inte fan vet jag!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sargan
kanske är så att det blir lite dyrt att köpa ett ex till av xp eller 2k bara för att köra det på andra datorn... då kan man ju istället köra sitt gamla os på den "burken".... men tydligen har han två kopior av win 98 se..... varför kör han inte xp på den ena dårå? det luktar lite pirat tycker jag...

Det luktar inte ett skit här.

''varför kör han inte xp på den ena dårå?'' <--Vet inte varför jag gör det ?, kanke för min burk blir seg som skrutt med XP.
Jag har en gummihjärna i min bokhylla, du kanske vill ha den ?

Permalänk
Medlem

men kolla in drivrutinerna till nätverkskorten i de båda.. Ta ner från tillverkarens sajt.

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Avstängd

Kör ftp istället. Windows nätverk är alltid segt.

Visa signatur

...