Hur hittar Prisjakt alla priser/har butikerna en speciell sida Prisjakt indexerar?

Permalänk
Avstängd

Hur hittar Prisjakt alla priser/har butikerna en speciell sida Prisjakt indexerar?

Jag vill minnas att jag för 10-15 år sedan läste någonstans att butiker som ville vara med i Prisjakt publicerade en lista i ett visst format på typ https://www.sweclockers.se/prisjakt.txt. Minns jag rätt? Är lite sugen på att kolla en viss butiks dylika lista om den finns.

Tack!

(Försökte lägga den här tråden i Butiker och tillverkare men det var inte tillåtet, därför hamnade den här. Inte helt idealt.)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Någon som har en länk till en sådan prisfil hos typ Webbhallen, Komplett, Inet eller liknande? Behöver en låååång lista på massa produktnamn, spelar ingen roll vilka produkter så länge de är IT-relaterade.

Permalänk
Skrivet av lgr:

Någon som har en länk till en sådan prisfil hos typ Webbhallen, Komplett, Inet eller liknande? Behöver en låååång lista på massa produktnamn, spelar ingen roll vilka produkter så länge de är IT-relaterade.

De där listorna betraktas nog som affärshemligheter. Företagen vill nog inte göra det för lätt för folk att följa hur priserna utvecklas. Om butiken själv kan välja webbadress för listan, kan listan ges en väldigt lång och krånglig webbadress med en massa slumpmässiga siffror och bokstäver för att göra det svårare för folk att gissa sig till adressen.