*DEFEKT* 1080ti MSI gamling x med block.

Permalänk
Medlem

*DEFEKT* 1080ti MSI gamling x med block.

Hej!

Ett defekt 1080ti säljes. Kortet har haft två ägare och är ca 4 år gammalt. Har provat att klocka den men detta i korta sekvenser. Större delen av tiden har kortet kylts med vattenkylning och den har rullat på svalt.

Problemet med den började ca 6 månader sedan där vissa spel plötsligt crashade tex PUBG. Körde 3dmark och inga problem där. La inte större vikt på detta och tänkte att det var spelet som är problemet. Sedan började få artefacts på andra kvävande spel, dessa artefacts påminde mig om de man får när kortet blir instabil vid överklockning så jag prövade att dra ner frekvensen i gpun men det funkade bara i några veckor för att sedan få samma problem igen. Efter detta provade jag att dra ner hastigheten på minnet men detta resulterade i samma problem som ovan. Nu det senaste så har den inte klarat av att ta sig genom 3dmark. Av grafen ser det ut som att både varm och gpun lägger ner en för att sedan starta upp sig igen när applikationen har kraschat.

Jag har prövat att byta kylpasta, kuddar drivrutiner och allt basic som jag kan. Det ända jag inte har prövat är att "baka" den i ugnen.

Har orginalkylaren för den som vill ha det.

Är vid Göteborg fram tills den 5e januari och kan hämtas då. Kan eventuellt gå med på att skicka kortet.

Vi kör en budgivning här i kommentaren.

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kickar igång med 500+hämtning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grega:

Kickar igång med 500+hämtning

Noterar ditt bud 😊

Mvh

Permalänk
Medlem

Kan plocka upp för 600 spänn

Visa signatur

Yggdrasil | Intel i7 13700KF direct die | RTX 4090 iChill | Z790 MEG Ace | 2x16 6600C34 | 4TB Gen 4

TrueNAS | Ryzen 5 2600X | 5x4TB Ironwolf Pro Raid

Permalänk
Medlem

700 hämtning

Permalänk
Medlem

1080ti kom ut 2017 juli väl?

Permalänk

Fick samma problem med mitt för ett tag sedan o de va vramen som pajja. Kolla min tråd

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ma0303:

1080ti kom ut 2017 juli väl?

fyller 4 i mars.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

850+ frakt

Permalänk
Medlem

850 hämtar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

fyller 4 i mars.

Gud hur fort det har gått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grega:

850 hämtar

Noterat. Avslutar detta imorgon.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Fick samma problem med mitt för ett tag sedan o de va vramen som pajja. Kolla min tråd

Läste genom tråden och vi har haft samma problem. Är 99% säker på vad problemet är men jag har varken utrustning, tid eller möjlighet till att pilla med den 😔

Permalänk
Skrivet av aines:

Läste genom tråden och vi har haft samma problem. Är 99% säker på vad problemet är men jag har varken utrustning, tid eller möjlighet till att pilla med den 😔

Ja jag fick fram att min Vram kraschade hela tiden

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk

950+ frakt

Permalänk
Medlem

950 hämtar

Permalänk

1000+frakt

Permalänk
Medlem

Ok, jag erbjuder 950 och hämtar. Rätt trevlig kis.

Permalänk
Medlem

Avslutar budgivningen. Tar kontakt med den berörde. Tack alla !