Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Medlem

Har kört fast på svenska denna gång.
Har 2,3 och 5 grön.
1 försök kvar.
Får inte ens in ett ord som är giltigt med gissningar. 😂

Edit: nm

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

Dagens var helt klart klurig!

ordlig.se nr 15, 5/6

⬜⬜⬜⬜🟩
⬜⬜🟨⬜🟩
🟨🟩⬜⬜🟩
⬜🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 15, 6/6

⬜⬜🟨⬜⬜
🟩⬜🟨🟨⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Använder inga t.ex korsordslexikon eller liknande, tycker det är lite fuskigt, även fast jag bara tävlar mot mig själv.

Permalänk
Medlem

Ja idag va det en kluring, satt allt för länge och funderade trotts att jag hade 4 bokstäver

ordlig.se nr 15, 3/6

⬜🟩⬜⬜⬜
⬜⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk

Detta var ju en kul grej!

ordlig.se nr 15, 5/6

⬜⬜🟨🟨⬜
⬜⬜🟩⬜🟩
⬜⬜🟩⬜🟩
⬜🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Det gick galet bra idag!

ordlig.se nr 15, 3/6

⬜⬜🟨🟨🟨
🟨🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk

Första ordet gjorde det lätt
ordlig.se nr 15, 3/6

⬜⬜🟩🟩🟩
⬜⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Kul spel detta, dag 4 nu

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 15, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨⬜🟨
🟩⬜⬜⬜🟩
🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Det jag hann få med i dagens release var att gul- och grönmarkera det virtuella tangentbordet för att hjälpa till med visualisering.

Är själv egentligen inte helt övertygad om att det hjälper mer än det stjälper, eftersom det inte bra representerar att samma bokstav kan återkomma flera gånger, men det var som sagt ett populärt önskemål och om inte annat så är det trevligt med lite färg

Gonatt!

Jag spelar på surfplatta och eftersom bilden blir ganska liten var det småsvårt för mig att se skillnad på svarta och gröna bokstäver i tangentbordet och jag föredrog att bara de helt felaktiga bokstäverna markerades. Vi får väl se om det finns fler som jag. 😀

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Jag spelar på surfplatta och eftersom bilden blir ganska liten var det småsvårt för mig att se skillnad på svarta och gröna bokstäver i tangentbordet och jag föredrog att bara de helt felaktiga bokstäverna markerades. Vi får väl se om det finns fler som jag. 😀

Du kan inte zooma då?

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av MoNkeY-05:

ordlig.se nr 15, 4/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟩⬜🟨🟩
⬜🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Perfekt morgonrutin detta, till kaffet. Tack @gargz för upplägget.
Starcraftstjärna, expertelevenmogul, ordtrixare. Grymt! Hoppas du mår bra!
mvh pellesnubbelfot

Nämen hej! Vad roligt att du skriver så, och jag hoppas att du också mår bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brov:

Ja idag va det en kluring, satt allt för länge och funderade trotts att jag hade 4 bokstäver

ordlig.se nr 15, 3/6

⬜🟩⬜⬜⬜
⬜⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Haha satt med samma problem som du hade. Tänkte vafan är jag så korkad efter att ha gått igenom alla möjliga alternativ i skallen utan lösning.

@Gargz Tack för initiativet, mycket uppskattat!
Önskar jag kunde spela mot frugan, men hon är Norsk så det hade nog blivit lite svårt

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Ordklurare

God kväll allihop. Bra jobbat med gissningarna idag igen

Eftersom så många av er har önskat att trycka Enter för att en gissning ska gå igenom så har jag precis skickat upp en patch med en Settings-meny uppe i vänster hörn.

Inne i den kan ni bocka ur att gissa automatiskt då sista bokstaven på en rad är lagd, så kommer en Enter-knapp dyka upp på era tangentbord. Den enhet ni är på kommer komma ihåg inställningen. Själv har jag slagit av Auto-Enter på mobilen men behållit den på datorn.

Och så kan man klicka sig vidare till SAOL-från endgame-skärmen om man vill lära sig lite om dagens ord

Lycka till med morgondagens ord!

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 15, 5/6

🟨⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩
⬜🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Jag hade nog gärna sett lite ljusare nyanser på det gröna, både på spelplanen och bland bokstäverna. Men det är ju en smaksak.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av macmann1:

ordlig.se nr 15, 5/6

🟨⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩
⬜🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Jag hade nog gärna sett lite ljusare nyanser på det gröna, både på spelplanen och bland bokstäverna. Men det är ju en smaksak.

Ja det ligger något i det där. Den här gröna är rätt snygg tycker jag, och passar rätt bra ihop med de andra nyanserna. Tyvärr är den så mörk att den på vissa skärmar inte skiljer sig så bra från den grå. Ska fundera på det där.

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av LaoLao:

Jag spelar på surfplatta och eftersom bilden blir ganska liten var det småsvårt för mig att se skillnad på svarta och gröna bokstäver i tangentbordet och jag föredrog att bara de helt felaktiga bokstäverna markerades. Vi får väl se om det finns fler som jag. 😀

Tar med mig det. Kan ju även tänkas lösas med en annan färg för korrekt bokstav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gargz:

Ja det ligger något i det där. Den här gröna är rätt snygg tycker jag, och passar rätt bra ihop med de andra nyanserna. Tyvärr är den så mörk att den på vissa skärmar inte skiljer sig så bra från den grå. Ska fundera på det där.

Kanske inte så kul att ta saker rakt av från Wordle men deras nyans tycker jag funkar klockrent.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 16, 4/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨🟨⬜
⬜🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Ordklurare
Skrivet av Ureet:

ordlig.se nr 16, 4/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟨🟨⬜
⬜🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 16, 4/6

⬜⬜⬜⬜⬜
🟨⬜🟨⬜⬜
⬜🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Den satt långt inne

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Till slut ramlade polletten ner efter att ha grunnat en bra stund.

ordlig.se nr 16, 3/6

⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Hedersmedlem

ordlig.se nr 16, 4/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟨🟨⬜⬜
⬜⬜🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Den här var långt ifrån lätt känner jag

Permalänk
Medlem

Tog dagens på femte försöket.

Lite roligt att många ovanför tog det direkt efter två eller tre mittenbokstäver, för mig är "helig" eller "velig" 1500% en troligare gissning än dagen svar, men g:et kanske brändes tidigare iof.

Dold text
Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 16, 4/6

⬜⬜🟨⬜⬜
⬜🟩⬜🟩⬜
⬜🟩⬜🟩🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Inte helt enkelt idag i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tack för idag! Bra jobbat med utvecklingen. 👍
Slog på enterknappen på mobilen. Gillar att se ordet och fundera innan jag gissar.

ordlig.se nr 16, 5/6

⬜⬜⬜🟩⬜
⬜⬜⬜🟩⬜
⬜🟩⬜🟩⬜
🟩🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 16, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟨⬜
⬜⬜⬜🟨🟨
⬜⬜⬜🟨🟨
⬜🟨🟩⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

Idag var den lite jobbig men fixade det på sista raden.

ordlig.se nr 16, 6/6

⬜⬜⬜🟩⬜
⬜⬜🟩🟩⬜
⬜🟩⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hur delar ni rutorna? (Fattar nu)..

Äntligen en sweclockers lek jag är någorlunda bra på, gjort 2 och klarat på 4 försök på båda nu. Ett spel helt i min smak, mycket uppskattat

Testade Wordle också

Wordle 216 5/6

⬜⬜⬜⬜🟨
🟨⬜🟩⬜⬜
⬜⬜🟩🟨⬜
🟨🟩🟩⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk

Idag kommer jag inte in på sidan..

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 16, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜⬜
🟩⬜⬜⬜⬜
🟩⬜⬜🟨🟨
🟩🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Inte min starkaste sida men klarade idag med.
Kul grej, ska dela länken 😊