Galax RTX 4090 Hall of Fame överklockas till 3 705 MHz

Permalänk
Melding Plague

Galax RTX 4090 Hall of Fame överklockas till 3 705 MHz

Med dubbla 12VHPWR-kontakter och flytande kväve tar Hall of Fame-serien guldmedalj i såväl GPUPI som Port Royal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Damn, nu har jag något att sträva mot. @Enlightener Vi behöver beställa flytande kväve.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Damn, nu har jag något att sträva mot. @Enlightener Vi behöver beställa flytande kväve.

Du får bjuda in der8auer igen och se om han kan få med sig lite.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CrispVanDahl:

Damn, nu har jag något att sträva mot. @Enlightener Vi behöver beställa flytande kväve.

Skrivet av Enlightener:

Du får bjuda in der8auer igen och se om han kan få med sig lite.

Ni får sätta ett eget rekord. Högsta klockfrekvens på ett 4090 kylt med Piggelin isglass.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jawik:

Ni får sätta ett eget rekord. Högsta klockfrekvens på ett 4090 kylt med Piggelin isglass.

Jag måste ju medge att jag inte ogillar idén...

Permalänk
Medlem

En ska är klart korten äter ström i överklockad läge 🤣🤣🤣
Får sätta upp vindsnurror och solpaneler hemma innan jag skaffar rtx4090 och överklockar 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Allt detta för 22%? Tiderna har ändrats helt klart. Tillverkarna själva är tydligen väldigt bra på att binna och maxa sina kretsar

Permalänk
Medlem

But can it run...

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

But can it run...

.. MS RÖJ?

😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Allt detta för 22%? Tiderna har ändrats helt klart. Tillverkarna själva är tydligen väldigt bra på att binna och maxa sina kretsar

Ja min egen erfarenhet från 4090 överklockning är att öka frekvensen på kärnan ger typ ingenting.
Nästan alla vinster finns att hämta hos GDDR6X minnena då flaskalsen verkar vara där i dem spel jag labborerat med.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Damn, nu har jag något att sträva mot. @Enlightener Vi behöver beställa flytande kväve.

Trodde för en sekund att du plingade @elgiganten innan ögonen vaknade 😆

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Allt detta för 22%? Tiderna har ändrats helt klart. Tillverkarna själva är tydligen väldigt bra på att binna och maxa sina kretsar

Jag tyckte det lät mycket! Men vet inte hur det sett ut förut?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av RVX:

Trodde för en sekund att du plingade @elgiganten innan ögonen vaknade 😆

Dom kanske kan lösa flytande kväve.

Permalänk
Medlem

Nu ser man verkligen hur hårt binnade brickorna är redan från fabriken. Annat var det förr. På min tid i OCZ fick vi 10,000 chips från tillverkarna som vi satte på kort och sedan testade och binnade manuellt. Efter vart så fick vi maskiner som vi i princip kastade chippen i som i stort sett sorterade själv. Men det var få som hade råd med dom.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag tyckte det lät mycket! Men vet inte hur det sett ut förut?

22% gjorde man ju enkelt utan ens att öka volten för 15 år sedan, men fortfarande för några år sedan kunde man göra det med medföljande kylare med bättre spänningskurvor och utökad effektbudget. Nu går det knappt att klocka alls längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Damn, nu har jag något att sträva mot. @Enlightener Vi behöver beställa flytande kväve.

Kväve är för rookies, kör flytande helium!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600