Ordentlig ökning för Netflix reklamabonnemang

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av filbunke:

Ingen tvingar dig eller någon annan att välja ett abonemmang med reklam.

De här siffrorna gäller ju för USA och Kanada där vanliga TV-program och sport är nerlusade med reklam. Så har man vant sig vid NBC/Fox Sports/etc med reklamavbrott, så är det här inte det stora problem det är i detta forumet.

Prisskillanden är liten, men du kan ju inte ha missat aftonbladet-raseriet i forumet när netflix höjer priset med mycket mindre än en kopp kaffe. Värsta plågorna...

När jag bodde i Australien på -90 talet så brukade vi kolla film på TV där det var 7min mellan reklampauserna. I ordningen lång (5-7min), kort (2-3min) reklam rullande under hela filmen Sjuka var att man vande sig och ofta hade man saker planerade att göra i pauserna!

Filmerna blev sjuuukt långa, men vad gjorde man inte för att spara en slant jämfört med att hyra en VHS rulle. Säkert 4AUD som kunde köpas öl och chips för istället

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

När jag bodde i Australien på -90 talet så brukade vi kolla film på TV där det var 7min mellan reklampauserna. I ordningen lång (5-7min), kort (2-3min) reklam rullande under hela filmen Sjuka var att man vande sig och ofta hade man saker planerade att göra i pauserna!

Filmerna blev sjuuukt långa, men vad gjorde man inte för att spara en slant jämfört med att hyra en VHS rulle. Säkert 4AUD som kunde köpas öl och chips för istället

Det var samma i Kanada runt 2004, fast där klippte de bort vissa scener för att filmerna inte skulle bli för långa.

Permalänk
Medlem

Om det 15 miljoner nya reklam användare då borde Netflix ( iallafall svenska) fixa bättre utbud av filmer än "Det 7:e inseglet" (om filmen finns kvar) å andra skitfilmer.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av seville57:

Om det 15 miljoner nya reklam användare då borde Netflix ( iallafall svenska) fixa bättre utbud av filmer än "Det 7:e inseglet" (om filmen finns kvar) å andra skitfilmer.

Bergmans filmer är ju guld! Men ja, bättre utbud vore ju ändå toppen.