Tryckfelsnisse tittar fram på Asus-moderkort

Permalänk
Melding Plague

Tryckfelsnisse tittar fram på Asus-moderkort

Asus exklusiva ROG Maximus Z790 Hero EVA-02 blir extra unikt till följd av ett felstavat produktnamn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag sett "Microsoft Coproration" under en installation eller uppdatering av Windows...
Och nyss var det flera skyltar från Trafikverket i och runt Ulricehamn med stavningen "Ulrichehamn" på. Hur svårt kan det vara att låta fler ögon än två kolla såna saker?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Snusfri

Så blir det när man låter AI vara med och designa saker och ting för att spara in på personalkostnader.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har ni aldrig hört talas om ett Evangen-Lejon? de har sin härkomst från östra Stavanger och är bra på balans

’Nocuta’ låter bara som att det är någon från Japan som uttalar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

’Nocuta’ låter bara som att det är någon från Japan som uttalar det

Eller "Vi som vägrar springa"

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Så oproffessionellt (beep) att inte använda en "brother" 🤪

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Lite pinsamt fel att göra på en produkt för 11K.

Permalänk
Medlem

Mindre junk på korten kanske?
#Taiwandesign ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag minns att jag sett "Microsoft Coproration" under en installation eller uppdatering av Windows...
Och nyss var det flera skyltar från Trafikverket i och runt Ulricehamn med stavningen "Ulrichehamn" på. Hur svårt kan det vara att låta fler ögon än två kolla såna saker?

Eller restaurangers menyer, hehe.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

"For those who dare" Ja det är ganska modigt att stoppa in något sådant i sin dator och skylta med det.

Permalänk
Medlem

Om det bara var dekaltrimmet som var ett problem med Asus moderkort... deras BIOS uppdateringar har på senare tid försämrat minnesprestanda, brutit kompatibilitet med sparade inställningar från föregående versioner och på flera ställen har nedladdningslänkarna till senaste BIOS gått till fel version. Börjar allt mer bli Toys 'R Us över deras produkter.

Permalänk
Medlem

"All your base are belong to us"

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Eller "Vi som vägrar springa"

För en som inte är så insatt i detta citat, vad menas med det i detta sammanhang?

Permalänk
Medlem

Finns ett tryckfel i innehållsförteckningen till Monster Juiced Mango loco också

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dawelio:

För en som inte är så insatt i detta citat, vad menas med det i detta sammanhang?

"Nocuta" -> "no cuta" -> "No kuta" -> "inte springa"

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Bildexpert 📺

Viewsonic försökte sig på detta med att göra TV för 18 år sedan. Blev goa bullar. En modern klassiker många aldrig fick chansen att se.

Permalänk
Medlem

Ptjah, Asuka är väl förvisso lite som en lejoninna, så det passar väl.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Viewsonic försökte sig på detta med att göra TV för 18 år sedan. Blev goa bullar. En modern klassiker många aldrig fick chansen att se.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Jävlar va ja hatar när jag får sättningar på min tv...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Viewsonic försökte sig på detta med att göra TV för 18 år sedan. Blev goa bullar. En modern klassiker många aldrig fick chansen att se.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Hmm... färgtemperaturen där kanske inte var ett misstag ändå? Kanske ville de ha en färgtemperatur som tredskas? Ett bageri i skärmen är annars något jag skulle vilja ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Viewsonic försökte sig på detta med att göra TV för 18 år sedan. Blev goa bullar. En modern klassiker många aldrig fick chansen att se.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Det där är ju en klassiker på maskinöversatta menyer. Tror det var epsons projektorer som hade "Ingen Ingången" när de menar "Ingen anslutning" (No input).

Hela Amazons sortiment när det lanserade i Sverige var ju en historia för sig också.

Permalänk
Medlem

Det är precis som på min lokala pizzeria. Stavfel och särskrivningar överallt 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Viewsonic försökte sig på detta med att göra TV för 18 år sedan. Blev goa bullar. En modern klassiker många aldrig fick chansen att se.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Nice. Sjukt fult ui också, Vem godkände det där?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Tryckfel brukar man ibland se i mataffärerna.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Nice. Sjukt fult ui också, Vem godkände det där?

Utseendet får väl förklaras med att det var länge sedan.
Översättningarna förklaras sannolikt med att ingen inblandad kan ens ett ord av de flesta språken.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Det är precis som på min lokala pizzeria. Stavfel och särskrivningar överallt 😄

Är det inte felstavat o särskrivet så är det ingen bra pizzeria!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Är det inte felstavat o särskrivet så är det ingen bra pizzeria!

There can only be one:
https://www.lillanapoli.se/

Permalänk
Medlem

jag så en dialogruta för ett tag sedan som på engelska hette "refreshing!" men på svenska hade översatts till "uppfriskande!"

Visa signatur

🏬: MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 🔲: i7 12700K @ 5,2 Ghz ❄️: NH-U12A Chromax Black 🏴: RTX 3080 Ti OC 🎞️: Kingston Fury 64GB 3600 MHz 🗄️: P400A D-RGB Vit 🔌: Corsair RM850 W 💾: Samsung 990 PRO 2TB + RAID0 2x WD Blue SN550 1TB (NVMe) 🖥️: LG C3 42" OLED & AOC 27G2U & ASUS VG248QE 144 Hz ⌨️: G915 TKL 🖱️: G203 🎧: Audio Technica M50x + Scarlett Solo. [VR]: Quest 2.

Permalänk
Medlem

Framtida samlarvärde?

Rätt snygga kort också

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av THB:

Så blir det när man låter AI vara med och designa saker och ting för att spara in på personalkostnader.

Varför tror du det är AI i detta fallet? Vad är källan?

Permalänk
Musikälskare

えー!信じられない!!!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?