Permalänk
Medlem

Modd av ett gammalt AT chassi

Tjenare när jag såg flaskis modd: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=29352... blev jag väldigt sugen på att göra något liknande med mitt chieftec, men eftersom jag aldrig hållt på att modda förut så kände jag ingen större lust att sätta vinkelslipen i chassit direkt.
Därför har jag valt att prova att göra allt på ett gammalt AT chassi som jag fått från morsans jobb.
Är inte klar än men ju längre jag kommer desto fler bilder kommer.

Chassit slipat, tvättat och redo för att sprayas:

Färdiglackat:

Mönstret utskuret ur chassits sida:

Sidan spacklad, slipad och redo för tvätt:

Chassit med ena sidan klar och nätagg ditsatt:

Har satt bl.a. Restart knappen, power LEDen och hdd LEDen, men även lite värdelösa saker som turboknappen, dens LED och keylock eller vad det heter, bort med det:

Nu är det spacklat och slipat, tyvärr missade jag en grej i hörnet som jag tagit med vanligt spackel istället för det glasfiberspacklet jag använt till det andra (orka inte ut på jakt efter glasfiberspckel då jag upptävkte det ):

Nåja det var allt men mer kommer antagligen imorron

Permalänk
Medlem

Fint!

Men vad ska du ha i chassiet?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

hehe en Intel Pentium 200mhz
nä men ska se om det dyker upp något AT moderkort med stöd för lite snabbare CPU och något grafikkort med TV-ut så kan den gå som filmdator, men om det inte funkar så blir det antagligen en "leka med linux" dator

Permalänk

Vad är det för färg, ser jättetrevlig ut

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

skönt med amd logga på en pentium dator.. Pentium undercover...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Dags för en lite uppdatering

Mattan_carpet:
Färgen jag använt är Biltema Hotpaint Silver, jag vet att den suger men det var vad som stod hemma.

En gammal CD-läsare jag hittade när jag kikade under lite skräp på mitt skrivbord:

Delarna som ska lackas är borttagna:

Färdiglackad, även den som LEDsen och Restartknappen sitter på är klar, men den blev jävligt misslyckad och jag ska göra om den senare:

Fronten färdiglackad och ditsatt:

Permalänk