ATi vs. Omega vs. DNA (Cat.4.6)

Permalänk
Medlem

ATi vs. Omega vs. DNA (Cat.4.6)

Vill bara tipsa om ett benchmarktest för de kunskapslystna

Sidan är på polska, men staplarna och siffrorna är lättförstådda.
http://twojepc.pl/artykuly.php?id=dna_omega_catalyst_4_6&jedn...

Även Cat.4.7 beta finns med i testet, och den verkar prestera rätt så bra.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

DNA ser ju inte ut att prestera så bra

Visa signatur

nForce4 SLI, AMD64 939.3700+@4000+,2Gb Cosair Value,Sapphire X800GT, Tagan 580W

Permalänk
Medlem

DNA har anklagats för att vara en dåligt kodad rip off av Omega. Kanske ligger något i det :/

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yonaz333
DNA har anklagats för att vara en dåligt kodad rip off av Omega. Kanske ligger något i det :/

Många av de anklagelserna har en grund i forumet på Driverheaven.net, Omega's hemvist...
Själv vet jag inte vad jag ska tro. Vissa av DNA's releaser är snabbare än Omega's, andra vice versa.
Jag använder helt enkelt de som är snabbare/bättre för mig, oavsett utgivare

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]:

Permalänk
Medlem

+/- 1%. Kör testen en gång till och en annan drivrutin vinner.

Permalänk
Medlem

Jo, de ligger väldigt nära varandra.
Tyvärr är mina kunskaper i Polska smått icke-existerande, så jag kan inte läsa mig till hur de har gjort testen. Men man tycker ju att de borde kört testen mer än en gång och sedan tagit medelvärdet.

Tilläggas kan ju att även jag har gjort 3DMark03 test mellan 4.6-orna (ATi, DNA, Omega), dock körde jag bara ett med varje eftersom jag är slö
Körde fullständig avinstallation av föregående drivare med hjälp av DriverCleaner (i felsäkert läge). Installerade sedan den nya drivaren. Startade om burken och defraggade (O&O, by access). Startade om och körde 3DMark03, alla test utom CPU och ljud.

Catalyst 4.6 - 6240p
DNA 2.6.4.6 - 6235p
Omega 2.5.5.1 - 6235p

Inte så stora skillnader prestandamässigt, men jag håller mig till Omega.

Visa signatur

:[CPU: Intel Core i7 4790K]:[RAM: 16GB GSkill RipjawsX]:[MOBO: ASUS Maximus VII Ranger]:[GFX: Gigabyte GTX970 G1]:[SOUND: ASUS Xonar Essence STX]:[Screen: Eizo EV2736]:[OS: Win8.1 x64]:
:[Quad ESL-2905 powered by Bladelius]: