Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoeX
okej thx

ENN PEE!

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall

Inte nog med detta, luckan där man ställer in bilden fastnade nu precis och man hörde något rassel sedan åkte den av :S.

Blir till att ringa samsung och be om en ny skärm!

Detta är inte accepterbart !!

LOL

Jag har haft 959NF sen den var ny och hade ersatt 900NF, det vill säga 2½ år sedan.
Hade problem med pipande skärmar och stundtals fladdrande bild, tog mig fyra skärmar innan jag blev nöjd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Okej jag ringde precis samsung supporten, den bruden där var helkörd hon ville att jag skulle sänka min hz till 75 :S dem rekommendera det i 1280x1024.

Blev arg och slängde på luren.

Hehe, helt rätt.
Det är en väldig tur att den klarar 100Hz i 1280 för jag tycker 85Hz flimmrar som bara den på just den här skärmen.

Du får berätta hur det gick med BNC-kablen sen om det nu blir nån sån... Jag har en 959NF B (står där bak på den silvriga klisterlappen), alla de tre tidigare måste varit A för det var först den fjärde skärmen som hade BNC.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Ja tur är iaf att samsung får komma och hämta den och ge mig en ny. Ifall den oxo har SKÄRP bild som man måste anstränga ögonen utav bara fan så vet jag inte vad jag gör!

Jag hoppas du har tur, återkom hur det gick. Min, och många flera med mig, erfarenhet säger att Samsungs 959NF är av kass kvalité.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

har också 959NF B, skall dra ner till mycom idag och köpa BNC-Kabel, 149Kr (är förövrigt samma kabel som någon länkade till på dustin)

Permalänk
Medlem

Min 959 NF var lite suddig den först dagen, men bara i en hörna.. det gick att kalibrera bort, men det var lite trassel..... har haft den i ett år nu och är hur nöjd som helst
Kör spel i 1600*1200@85hz
Det enda störiga är att den piper i standbyläge isamma takt som dioden blinkar! så man måste stänga av den helt när man skall sova.. nån mer som har samma problem?

Tips Använd Jordat uttag.. strålingen sjunker grymt mycket!!!!

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xe^
har också 959NF B, skall dra ner till mycom idag och köpa BNC-Kabel, 149Kr (är förövrigt samma kabel som någon länkade till på dustin)

Oh, det var inte dåligt! Man slipper ju frakt och allt bara man åker in till stan.
Berätta om du märkte nån skillnad!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av k6-2
Min 959 NF var lite suddig den först dagen, men bara i en hörna.. det gick att kalibrera bort, men det var lite trassel..... har haft den i ett år nu och är hur nöjd som helst
Kör spel i 1600*1200@85hz
Det enda störiga är att den piper i standbyläge isamma takt som dioden blinkar! så man måste stänga av den helt när man skall sova.. nån mer som har samma problem?

Tips Använd Jordat uttag.. strålingen sjunker grymt mycket!!!!

Ja, min piper också som fan i stand-by.
Grejen var att på en eller två av skärmarna jag hade så pep det under vanlig drift med. Kanske inte så mycket i och för sig men nog pep det. Det kom lite till och från.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

Jag ska beställa en sådan bnc sladd strax ;). xe^ kom gärna med kommentarer angående bilden med bnc sladden

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Knappast....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad finns det för skärmar som är bättre än 959NF då?
alltså skärmar som har (trinitron eller diamondtron, och klarar 100hz i 1280x1024, och har mer än 250MHZ i bandbredd) ) ?

Permalänk

Philips har en fin 19" tror jag.
Har en polare som ska köpa den.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Snälla släng inte bort pengar på en BNC kabel. Om ni "märker" någon skillnade lär det vara placeboeffekt så det skriker om det. Jag har själv testat just med BNC kabel på en 959NF så det misstaget behöver ni inte göra om. Spara pengarna till en ny skärm istället

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Det blir ju antingen denna ( Samsung 959NF 19" Diamondtron 1600x1200@85Hz TCO99 ) som i tråden eller ( LG Electronics 19" F900P Silver Flatron USB TCO99 ), men det verkar som att samsungen är bättre?

Dessutom finns det ingen bättre skärm än dom 2 vad jag kan se på specs, har titat på massor av sidor och det är ju dom nyaste och "bästa" ?

Ingen som vet om det kommer någon monsterbra skärm snart?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoeX
Det blir ju antingen denna ( Samsung 959NF 19" Diamondtron 1600x1200@85Hz TCO99 ) som i tråden eller ( LG Electronics 19" F900P Silver Flatron USB TCO99 ), men det verkar som att samsungen är bättre?

Dessutom finns det ingen bättre skärm än dom 2 vad jag kan se på specs, har titat på massor av sidor och det är ju dom nyaste och "bästa" ?

Ingen som vet om det kommer någon monsterbra skärm snart?

Gör det säkert men inte för 2800:-

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Har samma skärm är nöjd men ville testa med bnc-kabel så jag fick hem en när jag pluggat in den så står det på skärmen "Ej ansluten" både kablen och skärmen är ju tydligt märkt var kopplingarna skall sitta, några ideer manuallen ger ingen handlednig

Permalänk
Avstängd

Fick oxo hem min idag, testa och mixtra med de 2 undre sladdarna jag satte dem tvärtom och då blev det bild.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Blandar man ihop H/sync med V/sync så får man ingen bild......

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

hehe jag är iofs beredd att slänga ut runt 3-5 tusen på en bra skärm

Permalänk
Medlem

Kollade kablen på en Nec funkade inte där heller får traska till affären och se om de kan kolla
kablen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoeX
Det blir ju antingen denna ( Samsung 959NF 19" Diamondtron 1600x1200@85Hz TCO99 ) som i tråden eller ( LG Electronics 19" F900P Silver Flatron USB TCO99 ), men det verkar som att samsungen är bättre?

Dessutom finns det ingen bättre skärm än dom 2 vad jag kan se på specs, har titat på massor av sidor och det är ju dom nyaste och "bästa" ?

Ingen som vet om det kommer någon monsterbra skärm snart?

Usch, jag tar tillbaka det där med Philips, det är vad jag förstår en fuskplatt skärm (modellen jag syftar på är 109P40). Alltså inget riktigt Trinitron- eller Diamondtron-bildrör i den. Kan säkert vara bra ändå men jag gillar inte skuggmaskskärmar.

Iiyama borde dock ha någon fin 19" tycker jag.

Det lär knappast komma någon ny skärm som är revolutionerande, tillverkarna satsar inte direkt på CRT nu för tiden om man säger så. Sony som ofta ligger i framkant slutade sälja allting mindre än 21" för säkert ett år sedan. Det som fanns kvar då var deras E-serie på 19", men den ska vara betydligt sämre än riktiga G-serien.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

man måste först innan man kopplar in BNC kablen välja BNC i meny'n ... sätt sen separat synk istället för synk på grön ... videosignal nivån bör vara på 0.7 ...

tänk på att ställa in skärmen efter ni bytt till BNC kabel ... lättast är att skriva av era nuvarande inställningar sedan nollställa skrämen och börja om ...

börja med att ställa in geomitrin så bra det går ... gå sen över till konvergens, focus och moiré ...

där blir skillnad med en BNC inget snack om den saken ... ha man ett lite tränat öga för bildkvalité så märker man det direkt ... men märken man ingen skillnad om man ser en film på en rätt inställd 100Hz tv för 20k eller en fabriks inställd noname tv för 5k så kan ni nog spara dom pengarna sladden kostar ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Jaha då har man tydligen glömt och kolla manualen till grafikkortet, har ett His 9800pro Excalibur, för jag får ingen bild, enligt manualen är det vga dvi som gäller står inget om bnc anslutning, någon som kör med bnc på 9800pro som det fungerar för

Permalänk
Medlem

PoeX, http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=IIHM903DT ska beställa min egen snart 121 hz i 1280x1024

Permalänk
Medlem

Trevligt, men man kan ju inte lägga den i "kund vagnen" på datorbutiken.com , jag hittar ingen stanns man kan köpa den, gör du ? :<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoeX
Trevligt, men man kan ju inte lägga den i "kund vagnen" på datorbutiken.com , jag hittar ingen stanns man kan köpa den, gör du ? :<

Japp här är den skärmen*

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=IIHM903DTA

http://www.overclockers.se/catalog/frame.php?vara=1217

http://www.mycom.se/produkter/985625/

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.