x800pro lr x800xt pe, värt?

Permalänk
Medlem

x800pro lr x800xt pe, värt?

Hallå alla gubbar och gummor nu har jag en fråga till er..

är det värt att punga ut med en 1000lapp xtra om man vill ha PE istället för PRO

jag har bäställt efter ett Hightech Excalibur ATI Radeon X800Pro ICE QII 256Mb DDR3 TV-out DVI VIVO RETAIL AGP

Men jag kan byta till ett PowerColor Radeon X800XT Platinum Ed 256 AGP, ATI X800XT, Backbag Limited Ed, Hit

Frågan är: hur pass mycket bättre är det?

Permalänk
Medlem

Det är ca 35-50% snabbare som bäst men beroende på vilket system du har i övrigt, vilka inställningar du använder och vilket spel det gäller kommer prestanda variera mellan 0-50% snabbare. Kortet i sig har potential att vara 50% snabbare (i t ex Doom 3 i höga upplösningar eller när du använder AA/AF samt har hög upplösning) men som sagt, du kommer knappast få 50% högre framerate i samtliga spel.

Har du pengarna tycker jag nog att det är värt att lägga ut dem på ett X800 XT då det faktiskt är rätt mycket snabbare. Med det inte sagt att ett X800Pro är dåligt på något sätt, det klarar alla de senaste spelen galant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är en hel del bättre. Jag tycker det är värt

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

då är problemet sådant att jag vill ha min dator så snabbt som möjligt jag kan få min dator på måndag-tisdag. men x800xt lr x800xtPE kommer inte förrns ibörjan av september... so antingen eller.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CraXteR
då är problemet sådant att jag vill ha min dator så snabbt som möjligt jag kan få min dator på måndag-tisdag. men x800xt lr x800xtPE kommer inte förrns ibörjan av september... so antingen eller.

Du kan ju annars kolla om 6800U går snabbare att få tag på. 6800U och X800XT(PE) är ungefär jämnsnabba så du blir säkert väldigt nöjd med ett 6800U.

Permalänk
Medlem

jo jag kollade jusst upp det. 6800u kommer om en vecka jag tror att jag gör så itället

Permalänk
Medlem

Men har jag fått det här om bakfoten ?

Är ett x800 "XT" alltid ett platinum edition ?

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2k
Men har jag fått det här om bakfoten ?

Är ett x800 "XT" alltid ett platinum edition ?

Ja, när det gäller AGP korten så finns det bara XT PE fast vissa korttillverkare bara skriver ut XT. Det kommer dock finnas vanliga XT för PCIe versionerna av korten. Lite grötigt det där tycker jag.

Permalänk
Medlem

Varför är det så torrt på XT's? Jag fattar inte. Vissa säger att det är pga av 1.6n torran men varför kommer det då ständingt in pro vivos? skumt

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Jaj... snabbt svar...

Craxter: Om du skall köpa ett av ovanstående kort skulle jag välja Hightech kortet... IceQ kylningen är ju tydligen både tyst och bra...

Och, så är det ju ett sånt jag ska ha...

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.

Permalänk

IceQ-kortet har ju det där magiska tillägget VIVO...det brukar innebära att det går att flasha till ett XT ganska lätt så
(kolla massvis med trådar här på forumet så ser du, inget är dock garanterat)

Visa signatur

Pain, Agony, Suffering, Torment. When the Rune is invoked, even the earth shall resonate its anguish.
Torment of the mind. Torment of the body. Torment of the soul. All will be made clear when the circle is drawn.

Permalänk
Medlem

VIVO betyder väl Video In och Video Out?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Alla vivo går att flasha till xt så jag förstår inte vad ni dillar om :). Om det inte går att öppna upp de sista pipesen är kortet defekt. Dock så är det ingen garanti att kortet kommer att klara xt-kortets klockfrekvenser även om jag nästan uteslutande läst om folk som har klarat det. Även om kortet inte kommer upp i xt:s hastighet så är det i princip lika snabbt då de har lika många pipelines

Visa signatur

Core 2 Duo E6400 ~ Asus P5B Deluxe ~ Corsair TWIN2X PC6400 ~ GeForce 8800 GTS
Övverklockad: 24/7 3.2Ghz ~ Max 3.9Ghz
3DMark06 10913p 3DMark05 18553p 3DMark03 31345p

Permalänk
Medlem

nu har jag fixat det.. jag ringde bara och gnällde lite så bytte jag till ett hightech exalibur IceQ II x800xt det vart mkt billigare än vad jag hade tänkt mig.. av någon anledning så vart det bara 600kr billigare än vad jag hade förväntat mig (jag fick det 400kr billigare)