Permalänk
Medlem

JIPPI!! så nu är det bara att vänta Fan skönt att dom är beställda nu.
Vill bara säga att du Jim har gjort jävla bra jobb med beställningen, fast än är det ju inte över :/ Men tack för din uppoffring!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigM
JIPPI!! så nu är det bara att vänta Fan skönt att dom är beställda nu.
Vill bara säga att du Jim har gjort jävla bra jobb med beställningen, fast än är det ju inte över :/ Men tack för din uppoffring!

håller med, en eloge till Jim

Hoppas nu bara att dom passar till amd64

/p-a

Permalänk

Mera samköp ..

Jim har gjort ett bra jobb .. och vi får ta lärdom av de saker som har uppkommit m.m.

Ser fram imot att testa dessa minnen

Permalänk
Medlem

Hur går det, gick beställningen iväg igår, torsdagskväll?

Permalänk
Medlem

Det verkar ju så iaf.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Vilket blindstyre man är, Jim skrev ju klart och tydligt att beställningen gått iväg. Trevligt! Då bör vi väl alla ha nya minnen om 1-2 veckor (max).

Permalänk
Medlem

Man köper inte cl 3 om man är smart

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem

Nä, vilken tur att det är 2,5 det handlar om.

Så det är ju smartare än dig, med tanke på din sign.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Men det kanske smartaste man kan göra är att läsa tråden innan man skriver wiizard? eller...

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

wiizard, är du så smart då? Enligt dina specs så har du ju Cl3 minnen i din dator...

Permalänk
Medlem

Jaha, här trodde man att man skulle få några trevliga nyheter om gruppköpet. Vad får man? Något tjat och gnat om hurvida man är smart eller inte då man köper CL3-minnen. Suck... Fåniga kommentarer behöver faktiskt inte något svar.

Nåja.. Jim, någon beräknad leveranstid? Min personliga erfarenhet är att det tar 4 dagar att frakta tung kinesisk HIFI med Fedex. Det bör inte ta längre tid att frakta minnen, så lätta som de är.

Permalänk

Beräknad leveranstid hem till mig är på onsdag-torsdag.. kan hända att dom kommer på tisdag oxå man vet aldrig.. men iaf så ska alla fått hem sina i brevlådan senast onsdagen den 10november.. om nu inte posten klantar sig å dylikt..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Jim, det låter rimligt. När det gäller HIFI från Kina så tar kineserna lång tid på sig att skicka prylarna, det kan ibland gå flera veckor extra. Såna är kineserna, de tar det lugnt. Jag gillar dem
Om högen med minnen anländer till dig på ons-tors så tycker jag att det har gått väldigt snabbt, så det här känns positivt.

Permalänk
Medlem

Ja, allting har gått väldigt lätt och bra för oss. Jim har nog fått en del att stå i, ett stort tack ska du ha!

Permalänk

Nu pojkar, nu har min kompis äntligen blivit hemsläppt från lumpen... fick hem dom 2 första minnerna sent igårkväll..

så jag har testat lite med dom i min dator.. hadde inte möjliget att ta några bilder på hans dator.. (inget bredband eller brännare (än), jobbigt värre med diskett)

OBS jag har en P4 2,4 533 1mbL2 så minnet kommer inte till sin fulla rätt i detta test!!
Jag har även klockat min 2,4 till 2,8 som ni ser.

Första bilden hadde jag inställningarna som jag hadde på min 512mb sticka
I auto läge ville den stå på 2,5 3 3 6 men jag testa 2 3 3 6 som ni ser på bilden.. å det har fungerat i typ 1 timme nu iaf, har testat lite spel å så å det går stabilt..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Jädrar nice!!! *längtar*

Permalänk
Medlem

Ja, det såg ju fint ut. Stämmer in i ovanstående talare: *LÄNGTAR*

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Klarar dom inte bättre timings så grovt underklockade?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Har inte testat lägre timings.. kan kke göra det senare ikväll.. har lite program igång här, typ en dchub så det är inte så populärt för mig å stänga av datorn..

-----

Kunde inte hålla mig, va bara tvungen å testa..

Kommentarer??

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Skicka hit dom....SLUTA LEKA med mina babysar....dom e mina...."Längtar så förtvivlat efter dom" snyft".......Fort nu Jim...lägg dom på lådda nu

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Giz
Skicka hit dom....SLUTA LEKA med mina babysar....dom e mina...."Längtar så förtvivlat efter dom" snyft".......Fort nu Jim...lägg dom på lådda nu

Du har ju inte fått hem ditt nätagg än så du behöver dom inte än jue.. kommer ju ner snart ändå å då kan jag lika väl ta med dom

väldigt mycket offtopic.. men men..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim_the_one
Du har ju inte fått hem ditt nätagg än så du behöver dom inte än jue.. kommer ju ner snart ändå å då kan jag lika väl ta med dom

väldigt mycket offtopic.. men men..

Muhäää....då får du komma imorgon då:( ...ännu mera OT....men så djävla glad att allt funkade så bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mera tests Jimz. Helst i 200 fsb. Det klarar din av lätt.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk

nope tyvärr pallar den inte det.. vid 170 börjar den bli ostabil och vid 173 vill den inte boota..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Varför är Frequencyn så låg?

Och vad menas med "Performance Mode: enabled"?

Permalänk
Medlem

Kass CPU månhända? ^^

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

ingen aning om vad performance mode är, men det låter bra..

Har sagt det förut å säger det igen jag har bara en 533 prolle..

vill ha en P4 3,4 800 sockel 775.. men men..

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att börja kolla brevlådan? Jag har inte fått något men det kommer snart hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Samma här...nu börjar man undra varför det tar sån tid...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olinad
Samma här...nu börjar man undra varför det tar sån tid...

Kanske för att Jim inte har fått minnena än?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.4Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS SABERTOOTH Z77 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | XFX Radeon HD7870 2048MB Double Dissipation | OCZ SSD Vector Series 2.5" 256GB