The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Jahopp, då köpte man ny dator i onödan då, kunde lika gärna väntat till Februari och kanske haft råd med något bättre...

Känner igen mig. Jag köpte ny dator inför HL 2, men det blev såklart uppskjutet på obestämmd framtid

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Varför envisas folk med att köpa hårdvara till spel som inte kommit ut ännu? Skyll er själva.

Permalänk
Medlem

Därför att man vill spela när det kommer ut och inte vänta medans spelet ligger o samlar damm.
Spelet var en månad eller 2 bort, verkade som en bra tid att uppgradera inför spelandet.

Datorn jag hade innan hade inte ens kunnat starta spelet.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Vänta tills det kommer ett releasedatum då. Det fanns ingenting sagt förutom Holidays 2005, och spel har en väldigt stor risk att bli försenade. Köp grejerna när ni vet som ett faktum att det kommer att komma ut i tid.

Permalänk

Brukar inte gå att lite på release datum heller. För att vara riktigt säker måste spelet vara i ens hand, och skall man beställa dator då så kan det bli flera veckors vänte tid, så ibland är det hugget som stucket om man köper dator eller spel först.

Jag köper min xbox 360 på releasen och kommer att spela Project Gotham Racing 3 och något annat lir i väntan på Oblivion.

Sen är det bara att på ett eller annat sätt skaffa det till datorn och fixa med moddaar där, men min speluplevelse vill jag ha på xboxen.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

När spelet har "gått guld" så är det helt säker att det kommer komma ut, och det tar några veckor från att det går guld, till att det finns i butik.
Inget problem alltså.

Permalänk

Webhallen har bytt releasedatum till 24 mars nu.
Illa, vad ska man nu spela i vinter. *muttrar*

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Medlem

24 Mars? Nåja, det gör inte mig nåt. Jag köper hellre ett spel som är helt färdigt 3 månader senare än ett spel som man måste patcha 10 gånger...

Edit: Jag fick nyss ett mail från www.verkkokauppa.com (finsk butik) som jag har beställt Oblivion från om att spelets releasedatum har ändrats till Januari 2006...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Men! De datum Webhallen & co sätter ut är ju helt irrelevanta eftersom de i princip bara består av spekulationer.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Bethesda har uppdaterat sin FAQ. "Releaste date: Early 2006"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Bethesda har uppdaterat sin FAQ. "Releaste date: Early 2006"

Så, då var det officiellt. Jippie och äsch

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Hah det kunde de ju ffs ha styrt upp i början av veckan i stället.

Edit: De verkar ha tagit bort uppdateringen nu.

Edit: Och nu är den tillbaka igen... undrar vad fan de pysslar med. Nåja det är väl lika bra att spelet dröjer så att man kan beta nån omtenta inför jul.

Permalänk
Medlem

Bra, då kanske man hinner skrapa ihop till ett nytt grafikkort.

Behöver man ett stort grafikminne för sån här grafik?

Permalänk

Lite info om förseningen:

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=185378...

Edit:

Jag tycker det är mycket bra att de är noga med att spelet blir välbalanserat, vilket var en av Morrowinds få brister. Värt att vänta på så att säga.

Permalänk
Medlem

SUCK...

Det verkar ju vara vettigt av dom, men samtidigt försvann min främsta orsak till att köpa en 360 på releasedagen.

Plus att min julledighet ser ut att bli trist. Synd om mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Vad synd.

Permalänk

Faaaaaaaaannnnnn.
Då får man sitta och kolla på recensionen i nästa Pcgamer och dregla fram tills det kommer.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte om Oblivion blir uppskutet. Ska spela igenom Morrowind en sista gång och det kommer ju ta ett par månader!

Permalänk
Medlem

EvilNed: Jag tänkte som du, så jag har spelat Morrowind dom senaste månaderna, jag hade ju liksom planerat in det lagom till Oblivion releasen... skall man kanske gå tillbaka till Daggerfall?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Hedersmedlem

Det är hardcore att köpa ny dator för ett speciellt spel, då har verkligen speltillverkarna lyckats med något!
I övrigt kommer väl spelet när det kommer, men skulle inte förvåna mig om det kommer nästa sommar.
Sedan ligger det ändå tryggt i lä bakom Duke Nukem forever och S.T.A.L.K.E.R

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Det är hardcore att köpa ny dator för ett speciellt spel, då har verkligen speltillverkarna lyckats med något!
I övrigt kommer väl spelet när det kommer, men skulle inte förvåna mig om det kommer nästa sommar.
Sedan ligger det ändå tryggt i lä bakom Duke Nukem forever och S.T.A.L.K.E.R

Dock så är Duke Nukem Forever knappast varesig uppskjutigt eller försenat. Det är STALKER och Oblivion.

SID:

Jo, men jag får ny dator till december (så jag ska kunna spela Oblivion ). hade tänkt spela igenom Morrowind på det och ladda ner så många "snyggare grafik" moddar som möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Dock så är Duke Nukem Forever knappast varesig uppskjutigt eller försenat. Det är STALKER och Oblivion.

SID:

Jo, men jag får ny dator till december (så jag ska kunna spela Oblivion ). hade tänkt spela igenom Morrowind på det och ladda ner så många "snyggare grafik" moddar som möjligt.

Gjorde exakt samma sak i Juli Men nu känns det som om man får "hotta" den igen när Oblivion väl släpps...

Men attans vad snyggt Morrowind är med rätt moddar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på att skaffa mig en A64 XP3000+ och ett Connect3D X800GTO, men om jag väntar tills Oblivion faktiskt är ute så får jag bättre priser, alternativt med lite tur, bättre saker för samma pengar

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk

ska nog köpa en venice 3000+ och x800GTO och klocka till ett x850xt-pe det ska nogn orka oblivion när det kommer och det är inte allt för dyrt alternativ.

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Vad tycker alla om "kompassen"? Tycker det verkar ganska dumt, faktiskt.

För er som inte vet, så kommer kompassen funka ungefär som i ett MMORPG. grottan man ska till markeras på kartan, och sen är det bara att följa den så hittar man sitt mål.

Varför det? Något av det roliga med Morrowind var ju att man var tvungen att följa folks beskrivningar!

Permalänk
Medlem

sätt tejp på skärmen

Permalänk
Medlem

Så funkar det inte.

Den kommer användas om du tex ska hitta en person som ska vara i en viss skog, och eftersom att NPCs vandrar omkring nu så får man hjälp av kompassen, annars är det så gott som omöjligt att hitta en NPC.

När det gäller dungeons o sånt så kommer dom bara synas på kompassen när man är hyffsat nära.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Så funkar det inte.

Den kommer användas om du tex ska hitta en person som ska vara i en viss skog, och eftersom att NPCs vandrar omkring nu så får man hjälp av kompassen, annars är det så gott som omöjligt att hitta en NPC.

När det gäller dungeons o sånt så kommer dom bara synas på kompassen när man är hyffsat nära.

Nej, Dungeons kommer även dom markeras på kompassen. Inte bara dungeons utan alla mål.

De enda mål som inte kommer markeras på kompassen är de "hemliga". T.ex. om man pratar med en NPC och så får man ett quest, men NPCn vet inte själv var grottan ligger. Då markeras det inte. Men om en NPC säger "grottan ligger upp mot nordväst", då kommer den markeras på kartan.

Illa, illa. :/

Permalänk
Medlem

Så beskrivs det inte av utvecklarna iaf.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Kanske kommer någon inställning/ful hack, för att bli av med den? Som vi alla vet gick MW ganska bra att modifiera så vi får hoppas Oblivion går lika bra. Personligen tycker jag det är roligare om man får en quest, t.ex hitta en grotta. Då får man gå till närmsta stad och snacka med folket där o se om någon känner till området och kanske vet vart de finns en grotta. Sedan får man söka sig igenom skogen/området efter just den här grottan. Det är väl okej om kompassen pekar på grottan när man är nära men det ska inte bli så att man sätter den på "auto-walk" ungefär till målet...