Permalänk
Medlem

Fråga angående 3-mobil

Jag kommer att få en 3-mobil (utan simkort) av min bror.
Kan jag använda mitt gsm-simkort i den?
Har ett kontantkort från Comviq (.net).

Permalänk
Medlem

Nej, inte direkt. Du måste först låsa upp den då alla 3-mobiler är låsta till - 3. Jag är osäker på om det funkar bra med MMS inställningar och sådant efteråt, men med lite trix kan det gå... Men du har ju bara 2,5G sedan. Så en del tjänster kan du inte använda...

Finns en hel del trådar om detta redan, så du bör hitta allt med en liten sökning!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindStorm
Nej, inte direkt. Du måste först låsa upp den då alla 3-mobiler är låsta till - 3. Jag är osäker på om det funkar bra med MMS inställningar och sådant efteråt, men med lite trix kan det gå... Men du har ju bara 2,5G sedan. Så en del tjänster kan du inte använda...

Finns en hel del trådar om detta redan, så du bör hitta allt med en liten sökning!

Tackar för snabbt svar

Vet att inte allt kommer att fungera, men jag får en telefon med kamera och att jag får den gratis så det är lugnt.
Blir till att låsa upp den, kostar iaf mindre än att köpa en ny och testa samma sak.

Visste inte att det gick att söka på så korta ord som 3, men det fungerar tydligen - ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Mitt comviq.net 2G funkar konstigt nog inte med min A925. Mitt teliakort funkar däremot utmärkt. Vet inte om det är telefonen eller kortet....

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Mitt comviq.net 2G funkar konstigt nog inte med min A925. Mitt teliakort funkar däremot utmärkt. Vet inte om det är telefonen eller kortet....

Ok, låter inte bra. Tror att mobilen heter NEC e616 eller nått sånt, är inte säker.

Enligt http://www.trycktill.com/nec_swe.asp så ska det tydligen gå att låsa upp den.