Vilket ska jag välja, Antec eller Tagan?

Permalänk
Medlem

Vilket ska jag välja, Antec eller Tagan?

Vilket nätagg tycker ni jag ska välja om jag väljer mellan:
1. Tagan 480W
2. Antec Phantom 350W

Tysthet är viktigast, men det är ju en fördel om det funkar även med nästa generation grafikkort så jag slipper köpa nytt då.

Är Antec Phantom värt de extra ca 600 kronorna?

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk
Medlem

köp antec truepower 380w

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk

grattis

Visa signatur

Aspire x-cruiser 400w, Lanparty ultra-d S939, Athlon 64 venice 3000+@2400mhz, Corsair XMS pro, Saphire X800 GTO, Seagate 160gb, Musketeer II, viewsonic g90f+ 19"
Helt enkelt det "bäääääääääääästa" systemet

Permalänk
Medlem

Kör med ett antec neopower 480 å är helnöjd, tyst är det oxå

Permalänk
Medlem

Tagan ska ju vara nästintill ljudlöst & är samtidigt ett kvalitetsagg med en hel del kraft i sig, så jag skulle valt det. Har inte spec:en på Antec-agget, men 350 låter lite, särskilt på sikt. Vad ger det tex på 12v? Rekommenderat för en AMD-burk idag är redan 24A.

Permalänk
Medlem

Phantom är helt fläktlöst så det lär bli svårt att slå det ljudmässigt.
Det ger enligt produktbladet 32A tillsammans på de två 12V kretsarna och 30A på 5V vilket är helt okey. Det skall också ha hyffsat hög verkningsgrad vilket faktiskt är relativt sällsynt vad det gäller nätagg.

Vilket nätagg jag skulle välja beror på vilken tillämpling jag skulle använda det i, vore det tex för en filserver så skulle jag nog välja Tagan (48A på 5V är inte helt fel heller) eller nån annan lösning med fläkt då den ändå skulle smälta in den allmänna ljudbilden.

Är ljudnivån primär så får man fråga sig om man tycker att det är värt ~500:- mer för ett totalt fläktlöst nätagg, bägge nätaggen är dock bra produkter så vilket man väljer är lite hugget som stucket.

Visa signatur

/havoc