Permalänk

AC Silencer Ultra 64 TC

http://www.webhallen.com/prod.php?id=27119

Sitter med en 3000+ AMD och tycker att originalfläkten till CPU:n låter alldeles för mycket.
Det jag undrar över är ifall denna Artic Cooling CPU-kylare är en hyfsad budgetlösning för min del?

Överklockar inte, vill egentligen bara att det ska bli tystare....om den kyler mer än orginalet så är det ett plus men det får inte bli sämre.

Permalänk
Medlem

D är stor risk att d blir sämre, om nu inte flänsen är betydligt större än original. En tyst fläkt snurrar sakta och flyttar därför mindre luft. Men om du ändå inte ska klocka så spelar d ju ingen roll. Hellre en tyst burk än att vinna några futtiga hertz som ändå bara kommer rackla.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Jag har en Arctic Cooling SuperSilent Copper 2 TC

rekomenderas varmt om du inte ska klocka.. tyst och kyler hyffs!
Billig!

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid sätta ett motstånd där temp sensorn är så du får lite mer speed.....jag tog bort min sensor helt på arctic cooling 2TC copper silent.....den låter inte så mkt mer än orginal och kyler fett bra:)

Permalänk

klipp bort den röda/svarta sladden som går in i kylaren och tvinna dem så går den i full speed hela tiden och kan gå snabbare än vad de säger på hemsidan mnin Arctic Cooling SuperSilent 2 TC ska gå högst i 2800rpm när jag tvinnade dem så gick den upp till 3409rpm och aldrig aldrig har den sjunkit eller höjts därifrån

PS: jag kör överklockat från 2ghz till 2.41ghz och med 2.825vcore och den ligger på 47grader i load

Visa signatur

AMD 2400+@2410Mhz (1.8vcore)|Kingstone PC2700@400Mhz|Shuttle AN35N Ultra|80GB Samung|R9600VE 420/230|

Permalänk

Hmmm, men för en som inte kan så känns det lite onödigt att köpa något som är TC om man ändå ska ta bort det

Med de svar jag fått borde det iaf innebära att jag kan köpa en sådan kylare, få det tystare samt en ev kallare CPU....eller är jag helt ute och cyklar?