Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Angående ljudkvalitén så är den inte superbra, men inte pissig heller. Tänk dig en billig noname MP3 spelare och du har ett humm om hur det låter.

Det finns tredjeparts program som fixar till ljudet till mer än godkänt, bättre än min ipod.

Jag fick dock detta program av en vän genom msn, programet är till för den utlänska s100, fast det funkar ändå.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Tjena.. Jag skulle behöva ha hjälp med att få igång mitt wifi kort på s100..
Varje gång jag söker en sida så står det "The Page you are looking for cannot be found"

Jätte snällt om någon kunde hälpa mig med inställningarna så att den funkar..

Så undrar jag om man kan gå in på typ alla sidor.. Google, Sweclockers, å så?

Visa signatur

Jet A1, Bästa doften som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det fungerar utmärkt med en adapter, stereoljud för fulla muggar. Angående ljudkvalitén så är den inte superbra, men inte pissig heller. Tänk dig en billig noname MP3 spelare och du har ett humm om hur det låter. Helt ok mao.

Det låter bra det. Jag lämnar mina audiofiltankar hemma för det mesta. Mestadeles är det mp3or på 192 kbits som gäller så redan där är ju ljudkvaliteten inte den bästa.
MEn jag vill fortfarande kunna använda mina stora lurar (Sony V700). Det är rejäla doningar men ändå ganska lättdrivna. Finns det några siffror på uteffekten på en S100?
Jag vill inte hamna i läget att jag får dra på volymen på max för att över huvud taget höra att musiken är på gång...

Vilken 2,5-->3,5 mm-adapter rekommenderas att köpa?

Visa signatur
Permalänk

Var får man tag på en s100 billigast ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

köpa hos telia för 260 kr i månaden i 2 år? hehe

btw vilken affär är bra/billig med tillbehör till s100 förutom expansys(stavning?) för dom har inte pf som levernas alternativ, skulle behöva en dokningsstation någon som vet var man kan få tag på det?

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

har fått mig s100 nu, trevlig lite manick som än så länge håller uppe förväntningarna.

dock några små problem: vid msuikspelande funkar det ju inte att stänga av skärmen med powerknappen, då dör ju även musiken. har testat genom wmp och gsplayer. får inte heller knapplåset i gsplayer att funka. jag lyckas släcka ner skärmen men knapparna går att anävnda ändå.

jag har då gett mig på screenlock. men hur fasiken lyckas jag låsa upp knapplåset? jag har läst innantill i den html-fil som följer med men det funkar fasiken inte. har provat alla möjliga knapptryckningar. har även testat flera olika vesioner av screenlock och alla säger att de inte stöder den programvara jag har i telefonen efter installation. kör med senaste som finns på qtek.nu.

jag vill alltså kunna spela musik, slänga ner qteken i fickan med skärmen släckt och alla knapperna låsta. sen vill jag på ett smidigt sätt kunna läsa upp allt givetvis. enklaste löstningen på detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
har fått mig s100 nu, trevlig lite manick som än så länge håller uppe förväntningarna.

dock några små problem: vid msuikspelande funkar det ju inte att stänga av skärmen med powerknappen, då dör ju även musiken. har testat genom wmp och gsplayer. får inte heller knapplåset i gsplayer att funka. jag lyckas släcka ner skärmen men knapparna går att anävnda ändå.

jag har då gett mig på screenlock. men hur fasiken lyckas jag låsa upp knapplåset? jag har läst innantill i den html-fil som följer med men det funkar fasiken inte. har provat alla möjliga knapptryckningar. har även testat flera olika vesioner av screenlock och alla säger att de inte stöder den programvara jag har i telefonen efter installation. kör med senaste som finns på qtek.nu.

jag vill alltså kunna spela musik, slänga ner qteken i fickan med skärmen släckt och alla knapperna låsta. sen vill jag på ett smidigt sätt kunna läsa upp allt givetvis. enklaste löstningen på detta?

Det enklaste är ställa in så att skärmen släcker ner sig själv inne i själva GSplayer. Angående knapplåset vet jag faktiskt inte, då jag navigerar mellan låtarna när den spelar upp. Dock sätts skärmen aldrig på förrens du trycker på Power knappen, så det dyger för mig. Förövrigt så är det inte att rekomendera att slänga ner telefonen i fickan som man gör med "vanliga" mobiltelefoner. Tex så räcker det med att du får ett par tussar ifrån fickorna längs med sidorna på skärmen och S100:an tolkar det som att du har ett konstant nertryck med pennan där, för att inte tala om de mängder med fingeravtryck du kommer att få på skärmen när du fiskar efter telefonen. Skaffa en redig väska till den och lägg telefonen i jackfickan ifall du vill ha den relativt fin efter ett par månader.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

hmm....det kanske är så illa att det inte går som jag vill. jag går forska vidare. jag vill ju inte att den ska börja ringa upp folk när den ligger i fickan.

jag kanske utryckte mig lite väl hårt ovan också=) slänga ner i fickan kanske är fel att säga. snällt lägga ner den i fickan. kör den redan i ett silicon-case med emix-lcdskydd så den är skapligt skyddad...

En helbra telefon annars. Den klarar av att driva mina stora lurar utan problem, ljudet är fullt tillräckligt. Det enda jag skulle kunna klaga på är att ljudet i själva telefondelen är lite si och så. Men det visste jag ju redan innan jag köpte den. Dock har jag läst om en del som lyckats få till ljudet ite bättre med hjälp av rätt mjukvara. Är det någon som gett sig på detta här?

Men en rak fråga också: Vilka knappar/knappkombination är det som gäller för att låsa upp telefonen när jag kör screenlock?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har haft min S100 i 2 dagar nu, den fungerar underbart
Ljudkvaliteten är absolut inte någonting att klaga på, har kört med adapter Sennheiser HD600. Ljudkvaliteten är helt i klass med Soundstorm-ljudkortets.

Dock stör jag mig väldigt mycket på att det inte går att skriva åäö med transcriber, finns det någon fix till detta?

Edit:
Angående screenprotector, vilken modell ska man satsa på? Planerar att beställa på eXpansys tillsammans med ett silikonfodral.

Edit2:
Vore väldigt trevligt om någon som har silikonfodral till sin telefon kunde lägga upp en bild på hur det ser ut. Lite synpunkter hade inte heller varit fel

Permalänk
Medlem

För skärmskydd kör jag en variant från Exim, har fått bra kritik på xda-developers.

Jag sitter tyvärr på modem just nu så jag orkar inte ladda upp bilder på mitt silikonfodral, men ett tips är att kolla in ebay. Där säljs de ofta för $0,01. Dock ofta med en lite högra frakt. Fick mitt för knappt $9. Inga jättesummor att spara men dock... Det finns även mycket andra billiga tillbehör till S100 på ebay.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för tipset hittade ganska bra bilder på Ebay, men undrar fortfarande hur tjockt silikonfodralet är?

Permalänk

om jag har gsplayer instalerat så blir min musik asocierad(stavning?)med det ju så det går inte att ha dom som ringsignal, så hur gör jag för att det ska bli asocierat med wmp

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
om jag har gsplayer instalerat så blir min musik asocierad(stavning?)med det ju så det går inte att ha dom som ringsignal, så hur gör jag för att det ska bli asocierat med wmp

Antagligen så ändrar du uppgifterna i programmet i fråga, använder PocketTweak eller ändrar du i registret.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
köpa hos telia för 260 kr i månaden i 2 år? hehe

btw vilken affär är bra/billig med tillbehör till s100 förutom expansys(stavning?) för dom har inte pf som levernas alternativ, skulle behöva en dokningsstation någon som vet var man kan få tag på det?

det undar jag också.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

Kk, nu har jag speccat denna tråden ett tag men det verkar inte hjälpa.
Mobbad som jag är vill jag ha en klassisk gammal wav-fil som sms-signal, men trots att ha tweakat om wav-filer till att associeras med wmp, och att gjort om den till mp3 och sedan försökt den vägen, har jag inte lyckats. Jag har letat igenom alla mappar och funnit att den enda som verkar relevant är Windows\Rings där filen som jag har som ringsignal ligger.
har någon koll på detta?

Visa signatur

"Mhmmm."

Permalänk

har du gått in i settings/sound and notification/andra fliken och tryck på rullgradins menyn och välj phone: incoming call å sen i nästa rullgradins menyn så väljer du den ringsignalen du har lagt i windows\rings

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Det jag nu ska införskaffa är:
Ett bordställ/docknings station http://www.expansys.se/product.asp?code=119244&amp;asource=11...
Minneskort http://www.webhallen.com/prod.php?id=38078

Saker som jag söker efter
Väska, liknande detta http://www.krusell.se/images/products/1929/3.jpg Fast till S100 då & bra skydd för skärmen och på utsidan en plastficka för busskort.
"Omkopplare"/adapter En sak som gör att man kan ha flera secure digital/MMC kort i sammtidigt. En sak ner i korthållaren och sen så två/flera korthållare på den, förstår ni?
Program som fungerar som msn, fast man kan ta imot/skicka filer.
Program som fixar till basen i S100, alltså ett fristående program som fixar till basen över huvudtaget, kanske ett annat program för att hantera min musik, tips?
Program Som fixar till att "today" ser ut som vanliga windows, start där nere, klockan där nere, men blåtands sakerna och sånna ikoner där uppe, jag vill ha vanliga owner info och så kvar, men också en flik för varje program som är igång, precis som windows.
Finns detta?

Fråga Är det värt att uppdatera sin S100 från 64MB till 128MB i ram?
Jag känner inte att min är seg eller så, men ibland så känns den lite trög, om man lyssnar på musik, har msn igång och internet. och kanske spelar nått spel sammtidigt.
Med allt det igång så regerar den inte lika snabbt.
Vad kostar detta? att uppdatera alltså.

Fråga Finns det minneskort hållare/bärbara hårdiskar som går på blåtand? Satt man kan få tillgång till filmerna/musiken osv från flera handdatorer.

Ja det var väl allt för tillfället. ge mig tips nu.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

Look, om du läser det jag skrivit ser du att de tär smssignalen jag har problem med, inte ringsignalen. Jag vet precis hur jag ska få ringsignalen att funka, men vad gäller sms och meddelanden över huvud taget får man inte samma val när man valt dem i rullgardinsmenyn.

Visa signatur

"Mhmmm."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boonttif.
Look, om du läser det jag skrivit ser du att de tär smssignalen jag har problem med, inte ringsignalen. Jag vet precis hur jag ska få ringsignalen att funka, men vad gäller sms och meddelanden över huvud taget får man inte samma val när man valt dem i rullgardinsmenyn.

ett tips är väl att titta vad dom heter, alltså dom valen som du får i sms rullgardin, och sen söka på dom med det sök programet som s100 har eller nått annat.
Då får du ju fram dom filerna om du får nån träff, kolla sedan vad som signalerna ligger i för mapp, och lägg sedan den mp3/wav fil som du vil ha i samma mapp.

kan funka jag har ingen anning, värt ett försök.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

jag la min sms signal löst i wondows mappen bara så gick jag in å valde den

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
ett tips är väl att titta vad dom heter, alltså dom valen som du får i sms rullgardin, och sen söka på dom med det sök programet som s100 har eller nått annat.
Då får du ju fram dom filerna om du får nån träff, kolla sedan vad som signalerna ligger i för mapp, och lägg sedan den mp3/wav fil som du vil ha i samma mapp.

kan funka jag har ingen anning, värt ett försök.

Låter vettigt, thanks.

Visa signatur

"Mhmmm."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boonttif.
Look, om du läser det jag skrivit ser du att de tär smssignalen jag har problem med, inte ringsignalen. Jag vet precis hur jag ska få ringsignalen att funka, men vad gäller sms och meddelanden över huvud taget får man inte samma val när man valt dem i rullgardinsmenyn.

Ljudfilen skall ligga rakt i Windows mappen. De ljud som redan finns är komprimerade i en någon gömd fil och går därigenom inte att hitta.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Svensk tangenbord för pocket pc

http://www.epocket.no/tastatur/

Permalänk
Medlem

Hooray! Tangentbordet funkar lysande
En ros till dig p00tie!

Permalänk

gött nu har jag svenskt tgb oxo:D hade det innan jag flashade till nyaste uppdateringen men sen försvan det=)

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Hur är det med batteri tiden på S100? Vet att den har en stanby tid på ~180 Timmar, men hur är det i praktiken?

Edit: Den frågan gäller även på Qtek 9090.

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Min Qtek 9090 har en rättså bra sand-by tid ändå, jag har iaf fått för mig att den slukar 10% per dag när den är i fullständig stand-by hela tiden, vilket borde ge ~240 timmar.

Visa signatur

jo..

Permalänk

Är det någon mer skillnad på S100 och S110 än färgen och minnet?
Funkar det bra med w-lan kortet?
Alla verkar ju nöjda med sina S100 iaf. Blir nog en sådan eller S110 i veckan.

Visa signatur

||Epox 8rda3i||barton 2500+@10x200||9600PRO||2x TwinMOS Original 256Mb PC3200/DDR400 400MHz||Western Digital 80gb + Maxtor 160gb||Seasonic Super Tornado 400w||Thermaltake Tsunami||

Permalänk
Medlem

Måste säga batteriet håller bra (man ska inte jämföra dessa telefoner med nya ericsson's). Men ska du använda den flitigt så måste du iaf ladda den varannan dag, vilket inte är någon fara i huvudtaget.

Permalänk

Jag kommer inte in på denna sida http://www.epocket.no/tastatur/
för att få svenskt tangentbord , kan man få det någon annanstans
och hur installerar ni det.

Visa signatur

Core 2 Duo 6600,Corsair 2x2gb PC6400, 320gb seagate sata-2 16mb,Leadtek 8800GTS ,Hiper M 520W, m-ATX Foxconn 945G7MD,