Permalänk

tja vilket Wi-Fi SD kan ni rekomendera? och något annat kul tillbehör:D har ungefär 1100 kr om jag kan köpa grejer för......och inte nåt från expansys

EDIT: var kan jag få tag på quake till min s100

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

http://www.tradera.com/auction/aid_16929358

Där har du ett wifikort...
Priset vet jag tyvärr inte omd et är bra eller ej..

Permalänk

tack någon som vet om det är ett bra kort eller inte? och om man kan få tag på billigare? och någon som har nåt tipos på anndra trevliga tillbehör?

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

För er som är sugna på Silicon cases så kan ni köpa direkt från www.proporta.com. Finns till de flesta handdatorer samt andra bra tillbehör. Frakten ligger endast på ca 3 euro för ett fodral och eftersom det är UK så slipper man risken för tullen etc eller hur?

Permalänk

thx ska kolla lite där

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk

Tack pOOtie , nu funkar det , gick inte att ladda ner för någon vecka sedan.

Jag har försökt att installera TomTom 5 på den också och det går att installera men den hittar inga kartor , har provat på en ipac och en Mio då funkar det utan problem , någon som har erfarenhet av detta.

Visa signatur

Core 2 Duo 6600,Corsair 2x2gb PC6400, 320gb seagate sata-2 16mb,Leadtek 8800GTS ,Hiper M 520W, m-ATX Foxconn 945G7MD,

Permalänk
Medlem

Sådär nu har man beställt ett silicon case och en screen protector från proporta.com. Gick på 270kr inkl frakt och skatt. Återkommer med leveranstid!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glennsan 65
Tack pOOtie , nu funkar det , gick inte att ladda ner för någon vecka sedan.

Jag har försökt att installera TomTom 5 på den också och det går att installera men den hittar inga kartor , har provat på en ipac och en Mio då funkar det utan problem , någon som har erfarenhet av detta.

jag har inte gjort det själv, men en kompis har installerat och jag har sett det i funktion... så det skall gå på något sätt.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Har nyss införskaffat mig en S100 och har irriterat mig på en liten sak.

När man skickar en fil över BT så ser man inte hur många procent som e klart. Man ser ju bara sending. Går det på nåt sätt eller med nåt program att se hur många procent man har skickat??

Sen när man tar emot över BT så ser man ju ingenting föränn filen är klar. Går detta också fixa på nåt sätt?? Så man ser hur mycket man tagit emot??

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

1. Hur många här har uppdaterat till den senaste ROMen på qtek's hemsida?
funkar det att uppdatera ROMen än fast man har version "ROM 1.03.00 WWE" eller är det "extRom 1.03.168 WWE"? hursomelst så ska det inte gå med dom ROMena, vill uppgradera men vågar inte chansa när telefonen kan bli obrukbar.

2. de bästa programmen till s100 tycker jag görs av SPB

SPB Weather = väderinformation i på ditt today skrivbord

Spb Pocketplus = allt man behöver, när det gäller ströminfo, memory info m.m på skrivbordet + massa genvägar

pocket mechanic = defragmentering, scandisk, SD benchmark m.m

Visa signatur

Ställ dig mellan två av mig och få idioti i stereo!
|| dell 9400 | t7200 | 2048mb 667mhz | 120gig | 7900 gs 500/1200 mhz ||
|| videodatorn | chassi: catron vhs årsmodell gammal | celeron 1.7 ghz | cd | minne: jajjemän | 40 gig ||

Permalänk
Medlem

extRom 1.03.168 WWE har Qtek sagt att det går att uppdatera med.

/
Du kan uppdatera din enhet med den uppdatering som finns på Qtek.se.

Du kommer dock bli av med alla Telia-anpassningar (bakgrunder, loggor, åtkomst till Telia Surfport-portalen).

->Det är 354819001267751.

Vad har din Qtek för IMEI nummer? Du hittar det under Start-> Settings-> System-> Device Information och under fliken Identity.

->Jag har en Telia Qtek s100 (spelar ingen roll om jag mister gprs/mms inställningarna), som jag skulle vilja uppdatera. Mitt ExtRom version är 1.03.168 WWE. Denna verison finns inte med på er hemsida, men går det bra att uppdatera telefonen ändå?

Permalänk
Medlem

Är Qtek S100 att rekomendera som ett inköp? Har läst en del andra forum där dom klagade väldigt mycket på den. Så blev osäker. Min tanke var annars att förlänga mitt abb med 24 månader och med 259:- / månaden Men blev osäker efter läst andra forum.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

klarar du dig utan Wlan å kan leva med win 2003 så e den nog helt oki. annars vänta . kommer mycke kul under Hösten

Permalänk
Medlem

Tror jag slår till och köpen en nästa torsdag. Wlan kan jag ju lägga till med en wifi/sd minne.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Vänta tills lsutet av september, då kommer 9100, typ samma storlek som s100, fast med wlan, inbyggt svenskt qwerty-tangentbord och win mobile 5.0 på svenska.. inte så jätte mycket dyrare än s100:an heller, tror det var 5500..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Hej.

Någon gratis icq/msn IM som ni rekomenderar? Agile har börjat ta betalt för sin IM.

Mvh dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

finns väl en fungerande som är installerad som standard..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

klarar den icq?

Har nyss upptäckt något skrämmande, har installerat GS Player och calender+ sen så började hela systemet bli segt som sirap, har ett 256MB SD minne i.

Någon som har ett tips vad som hänt? Tror det blev bättre efter jag av installerade dom 2 programmen så har en tanke att det var något av dom som spökade. Men annars så är det en helt kanon lur så länge. Har bara haft den i 5 timmar än så länge.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

jaha, nej..missade att skriva det.. det är bara msn..insåg just att jag kanske missuppfattade din fråga..

har du kollat hur många program du har igång, det kan vara en av anledningarna till seghetan..

start>settings>system>memory>running programs..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Jo var activesync och 1 program till.

Kommer väl ta ett tag fr mig att få full överblick av hela maskinen.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Jag står och funderar på vilken qtek jag skall köpa. De modeller som är aktuella är S100, 2020i, 8100 och 8020. Mina funderingar är kring vilken som är bäst med GPS. Någon som har erfarenhet av S100 med Blåtand-GPS? Jag har hört att S100 och 2020i skall vara segare för att proppen är mer lastad med OS:et stämmer det ?

Visa signatur

Gammal signatur ;) -->>> MSI K8T NEO-FIS2R 754 3400+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024 Mb MSI NX6800GT Lian-Li PC75, HP Compaq nw8240 2gb

Permalänk

ARGH!
Har försökt fixa mms-inställningarna på tele2s hemsida i en dryg månad nu och efter fyra-fem samtal till deras kundtjänst får jag veta att jag ska "prata med Qtek för det är ju de som ger oss de här inställningarna". Now, inställningarna innehåller sakfel i sig, på fotona på hur det skall se ut på skärmen och på vad man ska trycka på, jag skulle väl kunna gissa att det beror på olika versioner av oset eller något, men när sedan Gprs-inställningarna funkar och jag gjort det på exakt samma sätt, ... Jag blir förbannad helt enkelt. Comviq-bruden sade också att hon fått "ett antal" samtal om exakt samma sak, nu undrar jag hur fan ni fixat det här?

Visa signatur

"Mhmmm."

Permalänk
Medlem

Hmmm.. men du ska inte ladda ner från ComviQ/Tele2 utan från Qteks sida för S100 och inställningar: www.qtek.se : http://www.qtek.se/default.asp?nc=7878&id=122&element=0

Citat:

Behöver du hjälp med att ställa in dina GPRS och MMS på din Qtek S100.

Börja med att ladda hem inställningsfilen för din operatör nedan, spara den lämpligtvis på skrivbordet.

Comviq / Tele2 | TeliaSonera | Vodafone

Anslut din Qtek S100 till din PC via ActiveSync, senaste versionen kan du ladda ner här.

Tryck på utforska i ActiveSync i din PC, därefter My Pocket PC>My Documents kopiera in den nedladdade filen hit.

Tryck följande i din Qtek S100 Start>Programs>File Explorer>My Documents och sedan på filen som du sparat till din Qtek S100. Efter att du klickat på filen får du ett nytt meddelande i inboxen som säger att terminalen är färdigkonfigurerad.

Nu är GPRS och MMS inställningarna installerade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Jo jag har testat den, använder en gratisvariant istället, men problemet är att jag inte hittar några fungerande RSS-adresser. Inte ens den till expressen vill funka, får bara ett felmeddelande när den försöker koppla upp, samma med alla program. Har ni några adresser ni vet fungerar.

EDIT: Funkar nu, men ni får gärna tipsa om bra RSS-"sajter"

Vad använder du för rss läsare?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Ni kanske kan ge tips om detta:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49944...

och sen undrar jag var kan man köpa snygga bra fodral förutom från http://www.expansys.se/ ? för jag har upplevt att det företaget inte är pålitligt? eller?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

Dustin har även några fodral/cases till S100.
Seriöst företag med riktigt snabb frakt!

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/system/pages/products/wf... qtek

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluescreen
Dustin har även några fodral/cases till S100.
Seriöst företag med riktigt snabb frakt!

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/system/pages/products/wf... qtek

tackar!

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FORSKUR
1. Hur många här har uppdaterat till den senaste ROMen på qtek's hemsida?
funkar det att uppdatera ROMen än fast man har version "ROM 1.03.00 WWE" eller är det "extRom 1.03.168 WWE"? hursomelst så ska det inte gå med dom ROMena, vill uppgradera men vågar inte chansa när telefonen kan bli obrukbar.

Uppdaterade min telefon igår med den senaste uppdateringen från qteks hemsida och det funkade hur bra som helst, än fast jag hade fel rom-version

P.s om ni vill ha mms, wap m.m inställningar från telia så gå bara in på telias hemsida och tanka hem "telia go" filen för qtek 9090 den funkar perfekt

Visa signatur

Ställ dig mellan två av mig och få idioti i stereo!
|| dell 9400 | t7200 | 2048mb 667mhz | 120gig | 7900 gs 500/1200 mhz ||
|| videodatorn | chassi: catron vhs årsmodell gammal | celeron 1.7 ghz | cd | minne: jajjemän | 40 gig ||

Permalänk
Medlem

Jag tänkte uppdatera min telialåsta s100, men precis innan så läste jag på qteks hemsida följande:
"OBS! Vid uppdatering av Telialåst Qtek S100 förloras GPRS/MMS/TeliaGO inställningar . För att erhålla dessa behöver terminaler skickas till "Service"."

Menar dom här att om jag skulle vilja ha tillbaka mina gprs-inställningar så måste jag lämna den på service? Det låter ju helt otroligt iaf, då dessa till och med finns att ladda hem på sidan.

Permalänk
Medlem

Kanske låsningen som försvinner Så du måste skicka in den till dem så de kan uppdatera den och låsa den igen? Who knows...