Permalänk
Medlem

Va är det för domän man ska skriva in för att få internet me telia? Med Comviq är ju domänen wap.swipnet.se

Och sen jag har en fråga, finns det ett program/skin som gör att man kan få Windows look på det hela, alltså start menyn där nere, klocka där nere, osv. och sen en flik för vare program som är igång, osv.

men inget skrivbord! jag vill ha som vanligt med "owner info" osv.

finns detta? och isf va kostar det?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

Nu blir jag snart tokig. Hur fan stänger man av telefonen? Håller ner powerknappen i 2+ sekunder men den vill inte slockna ändå Har lyckats stänga av den ett par gånger men vet inte vad jag gjorde. Håller jag ner knappen så slocknar belysningen men allt finns kvar på displayen.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är så att du kan inte stänga av den helt utan att rycka batteriet , utan trycker du snabbt på on/off knappen så går den ner i viloläge typ
men telefondenlen är ju fortfarande aktiv. håller du in on/off knappen i 2 sec så släcker du beslysningen i displayen , men den är fortfarande i gång.

Det sjuka är att i manualen så står det att man skall hålla in on/off knappen i 2 sec för att stänga av den , men det fungerar inte.

så det man alltså får göra är att klicka på ikonen för mottagningen på displayen och sätta den i flightmode för att stänga av telefondelen i telefonen. sedan trycka snabbt på on/off knappen. det är så maximalt man kan stänga av den utan att rycka batteriet .

Rätta mig om jag har fel , men pratade med dangaard i går som är leverantör av qtek, och han sa att det var så här till mig.

//Pumba

Permalänk
Medlem

Det stämmer. Det är så jag gör.

Permalänk
Medlem

Funderar på att beställa mig en s100 idag. är så grymt sugen.
jobbigt bara att jag inte har 5000 i dagsläget =(

//Pumba

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumba
Jag tror att det är så att du kan inte stänga av den helt utan att rycka batteriet , utan trycker du snabbt på on/off knappen så går den ner i viloläge typ
men telefondenlen är ju fortfarande aktiv. håller du in on/off knappen i 2 sec så släcker du beslysningen i displayen , men den är fortfarande i gång.

Det sjuka är att i manualen så står det att man skall hålla in on/off knappen i 2 sec för att stänga av den , men det fungerar inte.

så det man alltså får göra är att klicka på ikonen för mottagningen på displayen och sätta den i flightmode för att stänga av telefondelen i telefonen. sedan trycka snabbt på on/off knappen. det är så maximalt man kan stänga av den utan att rycka batteriet .

Rätta mig om jag har fel , men pratade med dangaard i går som är leverantör av qtek, och han sa att det var så här till mig.

//Pumba

Ok, det verkar ju funka rätt bra, lite som viloläge (flightmode & släckt skärm). Batteriet lär väl inte ta slut så fort då den bara används till o hålla allt i minnet i princip.

Nu är det bara min GPRS som jag inte lyckats aktivera För väl i värsta fall ta mig ner till lokala Teliabutiken o höra med dom.

Permalänk
Medlem

Alltså LäskigeBosse, du får ringa telia och aktivera GPRS. Dock så funkar inte min gprs nu, vet inte vad orsaken är, men men.

Permalänk

Japp, var till teliabutiken o dom aktiverade det med ett musklick. Nu funkar allt som det ska

Permalänk
Medlem

Kan nån svara på hur man får mp3 att funka som sms å ringsignal ???

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Kan nån svara på hur man får mp3 att funka som sms å ringsignal ???

Som ringsignal; lägg din MP3-fil i "windows/rings" så ska det funka, förutsatt att dina MP3 är associerade med Mediaplayer och ingenting annat.

Vet inte hur man har dom som SMS-signal än.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret LäskigaBosse ska testa det på stubben.

Edit: Nu har jag fått dit signalen men när jag trycker ok så blir det windows default ändå !!!

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk

Ingen som vet hur man får telefonboken att visa "Förnamn Efternamn" i stället för "Efternamn, Förnamn".

Finns det nåt bra telefonbok-program som kanske fixar det åt en?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rekan_83
Tack för svaret LäskigaBosse ska testa det på stubben.

Edit: Nu har jag fått dit signalen men när jag trycker ok så blir det windows default ändå !!!

Fortfarande som vi har sagt sedan början, du måste associera om filerna så att MP3 spelas upp utav WMP. Orkar du inte använda Pocket Tweak, ändra i registret, installera om WMP eller reseta hela din telefon så är det enklaste att göra om din MP3 till WMA eller WAV.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Installera om WMP skulle ju vara enklast, det är bara det att den verkar inte gå att ladda ner nånstans.

Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

Ni som är intresserade av en s100 kan ju köpa en MDA compact. Det är samma men med tyskt OS... Kostar dock bara 4000 med frakt (kolla på ebay). Det är väldigt enkelt att flasha om. Gå in på www.xda-developers.com om ni vill läsa mer om det

Det finns dessutom en annan BT stack som passar magician. Bluesoleil heter den.. Stöder dock inte headset men nästan allt annat.

Vad har ni för tillbehör till er s100 btw?

Jag har creative travelsound, tangentbord, BT GPS, Sandisk wLAN+256mb och ett 512 mb minne. Solcell för o ladda den när man är ute i skogen också

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoBBuzZ
Ni som är intresserade av en s100 kan ju köpa en MDA compact. Det är samma men med tyskt OS... Kostar dock bara 4000 med frakt (kolla på ebay). Det är väldigt enkelt att flasha om. Gå in på www.xda-developers.com om ni vill läsa mer om det

Det finns dessutom en annan BT stack som passar magician. Bluesoleil heter den.. Stöder dock inte headset men nästan allt annat.

Vad har ni för tillbehör till er s100 btw?

Jag har creative travelsound, tangentbord, BT GPS, Sandisk wLAN+256mb och ett 512 mb minne. Solcell för o ladda den när man är ute i skogen också

Lider inte Bluesoleil stacken utan en massa problem när den används med S100? Stänger av sig när telefonen går i vänteläge, buggar ut ibland och lite annat smått och gott.

Själv har jag endast ett 1 GB minneskort, ett Sandisk 256+WiFi combo SDkort, 2,5 mm adapter kabel och ett Jamba 250 BT headset . Räcker gott och väl för det jag använder den till.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Hur gör man en Hard reset på Qtek S100? BRÅDIS!

Edit: Fixat!

Permalänk
Medlem

Någon som känner till något program för att styra datorn via bluetooth med sin s100 ?

Permalänk
Medlem

Bluesoleil stacken fungerar klockrent tillsammans med s100... Däremot fungerar inte toshiba stacken lika bra. Synd då den är mycket bättre :/

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk

Finns det nån telefonsvarar-program till Pocket PC?

Permalänk
Medlem

Har lite av ett problem, jag vill att man endast ska kunna sätta på telefonen från softreset med on/off knappen, nu så går den igång av alla knappar, hur fixar jag detta?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome
Har lite av ett problem, jag vill att man endast ska kunna sätta på telefonen från softreset med on/off knappen, nu så går den igång av alla knappar, hur fixar jag detta?

Du menar knapplåset? Gå till Settings -> System -> Button Lock -> kryssa "Lock all buttons except Power button"
Så är det på min qtek 9090 iaf...borde vara samma på s100.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Ingen som vet hur man får telefonboken att visa "Förnamn Efternamn" i stället för "Efternamn, Förnamn".

Finns det nåt bra telefonbok-program som kanske fixar det åt en?

Det undrar jag också....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Du menar knapplåset? Gå till Settings -> System -> Button Lock -> kryssa "Lock all buttons except Power button"
Så är det på min qtek 9090 iaf...borde vara samma på s100.

som jag trodde jag har bugg bugg buggar i min s100! när jag vill gå in på blåtands inställningar, button lock eller liknande, så komer jag till power iställningarna.
genvägarna kanske är fel, men nu behöver jag stor hjälp.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Ja använder mig av en stor "stäng av"-knapp i today screen=) La till den genom SPB Pocket Plus (kostar pengar), så nu är det jätte enkelt att stänga av och jag sätter på den genom knappen på sidan. Dock skulle jag också vilja se knappen på sidan som "avstägningens" knapp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m00o
Ja använder mig av en stor "stäng av"-knapp i today screen=) La till den genom SPB Pocket Plus (kostar pengar), så nu är det jätte enkelt att stänga av och jag sätter på den genom knappen på sidan. Dock skulle jag också vilja se knappen på sidan som "avstägningens" knapp.

Ingen som känner till nån "freeware/hack"-variant av ovanstående? Att man ska betala för att få stänga av sin telefon är ganska.... ja jag vet inte, men inget jag ser som alternativ iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome

som jag trodde jag har bugg bugg buggar i min s100! när jag vill gå in på blåtands inställningar, button lock eller liknande, så komer jag till power iställningarna.
genvägarna kanske är fel, men nu behöver jag stor hjälp.

Något program har vart i kontrollpanelen och lekt. Det enklaste är att göra en hardreset, men det är även möjligt att gå in i Windows katalogen och därigenom leta upp det program som har dne funktion som just du eftersöker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse

Ingen som känner till nån "freeware/hack"-variant av ovanstående? Att man ska betala för att få stänga av sin telefon är ganska.... ja jag vet inte, men inget jag ser som alternativ iaf.

Jag förstår inte egentligen vad som är problemet. När du trycker på din powerknappen på sidan så sätts handatorn i vänteläge med telefonfunktionen aktiverad. Vill du helt stänga av telefondelen, så klickar du på den lilla telefon som finns i taskbaren, väljer flightmode och prestó, telefondelen är avstängd. Det skiljer sig inte nämndvärt ifrån vanliga telefoner, även de drar fortfarande ström ifall den är avstängd och batteriet är i. Saken med smartphones är att det används RAM minne som kräver konstant ström för att kunna ha kvar all information, till skillnad ifrån "vanliga" telefoner som använder någon variant utav ROM minne.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Skulle bara vilja rekommenderar ett litet användbart program som heter PocketZenPhone.
Det är ett program som hanterar och växlar mellan 5 st olika profiler. Väldigt smidigt program där du kan tex ha en profil som stänger av telefondelen när du är hemma och en annan profil som sätter på telefondelen när du är ute osv... I varje profil kan du göra en massa olika inställningar, tex ändra volumen, bakgrundsbelysnigen osv

Hemsidan här: http://zendrui.free.fr
Finns en beta där som går att ladda ner.
Fullversionen kostar pengar men med lite detektivarbete så kan man även hitta fullversionen på servern (hehe)

Programmet diskuteras flitigt här: http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?p=111383#111383

Permalänk

Vad kan ni rekommendera för RSS-läsare? Har testat ett par men får fan inte dom att ladda ner några nyheter, får bara ett felmeddelande. Testade "http://expressen.se/rss/nyheter" men det ville sig inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LäskigaBosse
Vad kan ni rekommendera för RSS-läsare? Har testat ett par men får fan inte dom att ladda ner några nyheter, får bara ett felmeddelande. Testade "http://expressen.se/rss/nyheter" men det ville sig inte.

Testat Egress? http://www.handango.com/PlatformProductDetail.jsp?productType...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Testat Egress? http://www.handango.com/PlatformProductDetail.jsp?productType...

Jo jag har testat den, använder en gratisvariant istället, men problemet är att jag inte hittar några fungerande RSS-adresser. Inte ens den till expressen vill funka, får bara ett felmeddelande när den försöker koppla upp, samma med alla program. Har ni några adresser ni vet fungerar.

EDIT: Funkar nu, men ni får gärna tipsa om bra RSS-"sajter"