Nytt "radera avi"-problem

Permalänk
Hedersmedlem

Nytt "radera avi"-problem

Har senaste veckan börjat få ett riktigt drygt problem.
Jag kan inte radera, främst avi-filer.
Jag markerar en avi-fil, trycker shift+del som vanligt, trycker ja. Vips så raderas filen tror jag.
2 sek senare kommer den tillbaka. Filen tar fortfarande upp hårddiskytrymme men går inte att öppna. Startar jag om datorn eller dödar explorer.exe så försvinner de.
Det är inte det klassiska förhandsvisningsproblemet för det har jag redigerat i registret för länge sen och inte haft några problem förens nu. Jag googlade runt lite och hittade personer med samma problem men ingen lösning.

Ex.:
http://miataru.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/132551....
http://forum.tweakxp.com/forum/shwmessage.aspx?ForumID=1&Mess...

Om någon har en lösning eller en bra teori på vad det kan vara så är jag taksam för svar.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Fungerar det inte att boota om datorn i felsäkert läge, logga in som administratör och sedan ta bort filen via kommandotolken?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Fungerar det inte att boota om datorn i felsäkert läge, logga in som administratör och sedan ta bort filen via kommandotolken?

Fungerar antagligen. Men det löser inte mitt problem. Jag vill kunna ta bort filer som vanligt.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

ladda hem . Avifix for xp. sök på google

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robin_robin
ladda hem . Avifix for xp. sök på google

Om du hade läst tråden ordentligt, så hade du förstott att det inte är problemet.

Permalänk
Medlem

Jag skulle bli gränslöst paranoid och börja leta efter mina backupskivor för att wipa disken.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Jag skulle bli gränslöst paranoid och börja leta efter mina backupskivor för att wipa disken.

Samma problem oavsett disk. Så jag är övertygad om att det är ett mjukvaruproblem.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt