Vilken Linux-dist kör du? - Sommar 2005

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av gentoo och debian. Röstar på gentoo för jag använder det mest

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

Arch! klockren dist helt enkelt

Permalänk
Medlem

UbuntuLinux (hoary) och VectorLinux (SOHO). Funderar på att trycka in någonting på min tredje dator också, får se om jag orkar

Permalänk
Medlem

Kör gentoo på servern. Nyss bytt från slackware, får hoppas det håller i sig!

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Gentoo på WS. Gentoo-Hardened på servern. Bra skit. Jag har kört slackware i många år innan men fastnade för det här direkt

Permalänk
Medlem

Ubuntu på min sekundär-dator, fick min röst..
Har kört bl.a. debian innan och måste säga att jag föredrar det Funderar på att dra in just debian på min laptop.

Permalänk
Medlem

Jag kör Ubuntu på min Armada 7400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Kör ubuntu och lär pröva det ett tag till. Börjar fundera på att installera Gentoo, och få lite mer att bita i.

Samma här.
Funderar dock på att köra en trippelinstallation med Ubuntu, WinXP och Gentoo.
Får se hur det blir med det.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Varför dual/triple-boota linux och linux?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
Varför dual/triple-boota linux och linux?

För att testa olika distar.
Besides, vill veta vad jag lärt mig på Ubuntu + repetera få-upp-system-grejer + lära mig mer.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Iofs, jag tänkte inte på att alla inte var som jag som har ett antal datorer som de kan leka med

Permalänk
Medlem

Arch!

Visa signatur

GCS/GE/GCM d-- s--: a? C+++ UBL+++ P+>++++ L+++(++) E--- W+++ N-(+) o-- w--- O- M++(-) V-- PS PE+++ Y+ PGP- t--- 5-- X-- R- tv- b++ DI++++ D---- G e* h r%(++) y?

Permalänk
Medlem

Gentoo på x86:orna
Mac OS X på PPC'n

Permalänk
Medlem

Just nu har jag ingen x86dator. Men när jag skaffar en nästa gång blir det nog gentoo igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Just nu har jag ingen x86dator. Men när jag skaffar en nästa gång blir det nog gentoo igen.

Vad har du då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
Vad har du då?

PPC?

OnTopic: Slackware 10.1

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Debian på datorn som agerade WS. Kört det ett par år nu.
Får snart hem delar till ett AMD64, så då ska jag köra (k)Ubuntu på den med Debian arkiv.

Just nu kör jag Gentoo på en ws#2/server Pentium P3:a. Den dualbootar annars som en FreeBSD server.

Ubuntu på familjedatorn.

Vote: Ubuntu.

Permalänk
Medlem

Ubuntu, det är myyyys.

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk
Medlem

Slackware FTW!!!111one

på både servern och WS... har kör det i snart 2 år och har inga planer på att byta

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Gentoo på alla mina burkar. Tänkte testa ubuntu på min laptop, men har inte kommit mig för än.

Visa signatur

Vad är väl en bal på slottet?

Permalänk
Medlem

Debian sarge(testing) på servern och sid(unstable) på min workstation och laptop.
Debian all the way! Var min första dist jag använde och nu när jag kan den så bra vill jag inte byta, kanske testa Ubuntu nångång i framtiden.

Visa signatur

Cry havoc and lets slip the dogs of war!

Permalänk
Medlem

varför finns det ingen sida om xandros?
bra nybörjar dist

Permalänk

Gentoo på 2 workstations, 1 htpc och 1 server.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk

ubuntu, men jag ska testa annat sen när jag har något att installera det på.

Permalänk
Medlem

Kör Ubuntu Hoary på min WS. På min syrras och min mors dator körs det windows
Dom förstår verkligen inte hur mycket bättre Ubuntu är

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt