Permalänk
Medlem

Hej

Finns det något sätt att komma i kontakt med budfirman ni anlitar? Sitter och väntar på expressleveransen som kostade 400kr extra för att komma samma kväll.

Permalänk
Skrivet av Ande:

Hej!

Finns det något ungefärligt datum för när denna funktion är tillbaka? Det är ju helt otroligt att man ska behöva belasta er kundservice för att man vill ha ett kvitto på sin beställning!

MVH
Andreas

Hej!

Tyvärr har vi inget beräknat datum på det ännu. Det är ingen större belastning, det är bara att fråga på, så fixar vi det.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Apskaft:

Hej

Finns det något sätt att komma i kontakt med budfirman ni anlitar? Sitter och väntar på expressleveransen som kostade 400kr extra för att komma samma kväll.

Hej!

Har du lyckats lösa det? Du kan kontakta Bring direkt och ange ditt ordernummer som referensnummer. Så länge den är skickad från oss.

Återkom annars via PM med ordernumret, så får vi kika på det.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Er hemsida

Hej

VAD har ni gjort med er hemsida? Jag försöker se erbjudandena ni precis skickat mail om men er nya hemsida är så seg att visa bilderna på produkterna så hela sidan tar flera minuter skrolla igenom. Detta fenomen började när ni byte design och är rent ut sagt katastrof. Ni har just nu sveriges webbutikernas sänsta hemsida vilket inte kan ha varit meningen med er nya design. Jag vänder mig direkt till andra hemsidor och ger således dom mina pengar pga att jag inte ens kan läsa vad ni HAR idag. Jag förökte få fram vad er NUC ni hade på erbjudande kostade men det GICK inte ens att se för att det var så segt!

För er egen skull GÖR NÅT. NI FÖRLORAR STORA PENGAR!

Iphone 5, uppdaterad chrome.

//Jörgen Persson

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som inte lyckas lägga en beställning? Har testat två gånger i Chrome och en i IE, men det händer fan inte ett jota. Mega-suck.

Permalänk
Avstängd

Hej, köpte en telefon av er i augusti förra året, telefonen har varit på lagning ett flertal gånger för hårdvarufel under 2014 perioden maj-sept. Telefonen har då varit inne på lagning totalt tre gånger och vid varje tillfälle tagit mellan 19-25 dagar att laga. Efter sista lagningen var telefonen fortfarande defekt och jag påbörjade ett ärende om återköp och efter det har det bara gått utför..

För att jag skulle kunna kreditera min vara var jag tvungen att återigen skicka in den till er för att ni sedan skulle skicka den vidare till tillverkaren för felsökning (vilket jag gjorde). Efter ca 25 dagar får jag tillbaka telefonen reparerad(av någon anledning hade ni även skickat tillbaka varan till helt fel ort)? Jag ringer in till eran kundtjänst igen gällande återköpet och berättar att jag skickat in telefonen för felsökning och hur det kunde bli så här? Det står klart och tydligt att de hittat ett hårdvarufel och att de har reparerat telefonen och ändå skickade ni tillbaka den till mig? Efter mycket strul körde vi om ärendet på nytt, eran support beställde felrapporterna och efter ett antal dagar får jag ett mail att de är godkända och uppfyller kraven för att få varan krediterad så jag skickade in telefonen igen. Nu idag efter en tid får jag en bekräftelse ifrån er support via mail. Där det står att ni beslutat att skicka iväg en "likvärdig" produkt till mig? (En produkt som inte en är i närheten av den jag köpte).. I dag är det december.

Jag har i princip sedan maj varit utan en smart-telefon. Under maj-augusti berodde det på reparation och under september-december enligt mig tråkigt nog på eran kundtjänst. Enligt mig borde detta ärende varit avklarat redan i augusti när jag skickade in den för felsökning. Det är väldigt tråkigt när man under perioden betalat för abonnemang som man inte kan utnyttja fullt ut lika så andra betaltjänster kopplat till mobilen.

Varför gör ni så här?

-----

Citat:

Inget fulspel här ifrån mig, är bara att jag varit utan telefon nästan hela sommaren pgr av att den varit på lagning två gånger. Skolan börjar nu och behöver den då så jag orkar inte vänta mer, för jag är helt säker på att sånt här är inte prioriterat och skall det gå via återförsäljaren sen tillverkaren så kommer det garanterat ta en månad till.

reklamation-telefon-behover-hjalp (2014-08-27)

Permalänk
Skrivet av P-son78:

Hej

VAD har ni gjort med er hemsida? Jag försöker se erbjudandena ni precis skickat mail om men er nya hemsida är så seg att visa bilderna på produkterna så hela sidan tar flera minuter skrolla igenom. Detta fenomen började när ni byte design och är rent ut sagt katastrof. Ni har just nu sveriges webbutikernas sänsta hemsida vilket inte kan ha varit meningen med er nya design. Jag vänder mig direkt till andra hemsidor och ger således dom mina pengar pga att jag inte ens kan läsa vad ni HAR idag. Jag förökte få fram vad er NUC ni hade på erbjudande kostade men det GICK inte ens att se för att det var så segt!

För er egen skull GÖR NÅT. NI FÖRLORAR STORA PENGAR!

Iphone 5, uppdaterad chrome.

//Jörgen Persson

Hej!

Tack för din feedback. Tyvärr är det så att hemsidan är inte 100% optimal ännu och vi jobbar kontinuerligt på att förbättra den både funktions- och prestandamässigt. Att förbättra vårat affärssystem och vår hemsida är av högsta prioritet just nu. Detta har dock tagit längre tid än väntat, och det beklagar vi för.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Är det någon mer än jag som inte lyckas lägga en beställning? Har testat två gånger i Chrome och en i IE, men det händer fan inte ett jota. Mega-suck.

Hej!

Vad är det för problem du får när du försöker beställa? Skulle du kunna återkomma till oss med ett PM som förklarar vart det strular, så skall vi se om vi kan lösa det.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Cav.:

Hej, köpte en telefon av er i augusti förra året, telefonen har varit på lagning ett flertal gånger för hårdvarufel under 2014 perioden maj-sept. Telefonen har då varit inne på lagning totalt tre gånger och vid varje tillfälle tagit mellan 19-25 dagar att laga. Efter sista lagningen var telefonen fortfarande defekt och jag påbörjade ett ärende om återköp och efter det har det bara gått utför..

För att jag skulle kunna kreditera min vara var jag tvungen att återigen skicka in den till er för att ni sedan skulle skicka den vidare till tillverkaren för felsökning (vilket jag gjorde). Efter ca 25 dagar får jag tillbaka telefonen reparerad(av någon anledning hade ni även skickat tillbaka varan till helt fel ort)? Jag ringer in till eran kundtjänst igen gällande återköpet och berättar att jag skickat in telefonen för felsökning och hur det kunde bli så här? Det står klart och tydligt att de hittat ett hårdvarufel och att de har reparerat telefonen och ändå skickade ni tillbaka den till mig? Efter mycket strul körde vi om ärendet på nytt, eran support beställde felrapporterna och efter ett antal dagar får jag ett mail att de är godkända och uppfyller kraven för att få varan krediterad så jag skickade in telefonen igen. Nu idag efter en tid får jag en bekräftelse ifrån er support via mail. Där det står att ni beslutat att skicka iväg en "likvärdig" produkt till mig? (En produkt som inte en är i närheten av den jag köpte).. I dag är det december.

Jag har i princip sedan maj varit utan en smart-telefon. Under maj-augusti berodde det på reparation och under september-december enligt mig tråkigt nog på eran kundtjänst. Enligt mig borde detta ärende varit avklarat redan i augusti när jag skickade in den för felsökning. Det är väldigt tråkigt när man under perioden betalat för abonnemang som man inte kan utnyttja fullt ut lika så andra betaltjänster kopplat till mobilen.

Varför gör ni så här?

-----

reklamation-telefon-behover-hjalp (2014-08-27)

Hej!

Skulle du kunna skicka ärendenumret till oss i ett PM? Så ska vi se över detta. Detta låter inte bra alls.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Även jag upplever problem med sidan när jag surfar via mobilen.
Vänder jag på mobilen så den ej står i porträttläge så klipps halva sidan på bredden. Provat olika webbläsare men får samma fel, har för övrigt en LG G2.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Hej Dustin,
jag hjälper en kollega som har problem med en laptop som köpts hos er i januari och som nu inte startar. Den är köpt med en tillägsförsäkring på ett år. Efter att ha reklamerat den fick han hem en låda och addresser som var förtryckta på klisterlappar och postade den. Det visar sig att svar dragit ut på tiden och när det väl tagits kontakt visar det sig att den förtryckta addressen var felaktig (datorn hamnade på fel verkstad) och nu vill Dustin att han först ska få tillbaka datorn hem till sig igen och sen invänta en ny låda med ny address för att sen skicka den en andra gång till rätt verkstad.

Det ligger skolarbeten och annat viktigt på datorn så han betackar sig för fler förseningar. Datorn skulle skickas från den felaktiga verkstaden idag. Det är en Lenovo dator. Vad kan man vänta sig för tidsplan innan han har datan och en fungerande dator tillbaka från det att den postas från kund? Han vill gärna ha datan på hårdisken tillbaka så fort som möjligt. Skickar ett PM till Dustin Home med namn och ärendenummer.

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SkabbRäven:

Hej Dustin,
jag hjälper en kollega som har problem med en laptop som köpts hos er i januari och som nu inte startar. Den är köpt med en tillägsförsäkring på ett år. Efter att ha reklamerat den fick han hem en låda och addresser som var förtryckta på klisterlappar och postade den. Det visar sig att svar dragit ut på tiden och när det väl tagits kontakt visar det sig att den förtryckta addressen var felaktig (datorn hamnade på fel verkstad) och nu vill Dustin att han först ska få tillbaka datorn hem till sig igen och sen invänta en ny låda med ny address för att sen skicka den en andra gång till rätt verkstad.

Det ligger skolarbeten och annat viktigt på datorn så han betackar sig för fler förseningar. Datorn skulle skickas från den felaktiga verkstaden idag. Det är en Lenovo dator. Vad kan man vänta sig för tidsplan innan han har datan och en fungerande dator tillbaka från det att den postas från kund? Han vill gärna ha datan på hårdisken tillbaka så fort som möjligt. Skickar ett PM till Dustin Home med namn och ärendenummer.

Skolarbeten på en dator ni skickade på service? Var beredda på att allt oftast raderas vid reparation och utbyten. Man måste se till att ha backup, men det gäller alltid i alla sammanhang. Bara påpekar detta eftersom ni verkar räkna med att få tillbaka skolarbetena mm. HD/SSD kan också ha havererat och omöjliggöra åtkomst till datan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag räknar inte med något men man kan ju hoppas. Har själv inte varit inblandad i reklamerandet och det var en kollega som ville ha hjälp. Det här inlägget skrev jag eftersom jag fick vara med och lyssna på fem olika personer på dustin helt ointresserat konstatera att de inte kunde hjälpa min kollega. På en lokal firma i ett annat liknande ärende (iofs flera år sen) var hårddisken fungerande och jag erbjöds en kopia på en ny disk som jag fick till ett bra pris. De var väldigt bra service. Inget är omöjligt:)

Visa signatur

Vatten - 5950x - rtx3090 - ROG PG32UQX - HyperX nånting

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuthaK:

Mitt kort blev reklamerat och ett nytt är på väg i min riktigt.

Det gick relativt ganska långtsamt, men tycker dom skötte det proffsigt och snyggt trots allt.
Reklamationsärenden är alltid långsamma av mina tidigare erfarenheter. Verkar som dom har
extremt mkt att göra för tillfället, vilket verka dra ut på de flesta ärenden just nu.

Dustin sköter sig fortfarande. Deras nya hemsidan behöver en hel del förbättringar, men reklamationerna fungerar, det är fortfarande ett seriöst företag. Det tog drygt tre veckor för mig att reklamera mitt trasiga grafikkort och få ett nytt. Helt ok i min mening.

Permalänk
Medlem

Köpte 16/11 en WD RE 3TB Enterprise Hårddisk då jag vill ha en hårddisk i högsta
kvalitet och med bästa/längsta hållbarhet för mina viktiga foton/filmer/dokument.
Hämtade ut den 18:e och monterade sedan in den i min dator lörd 22:a. Efter ett antal
timmar i drift så började den ticka/knarra störande, vid idle så ticker den lite då
och då med jämna mellanrum (ibland fler ggr/min) men när man söker på hårddisken genom
att browsa bland filerna/mapparna så knarrar/tickar den ytterligare. Har även testat den
med WD Data Lifeguard Diagnostic tool för läsfel och när man testar den så låter den än
mer knarrande/tickande/uppstartande i en ganska snabb följd. Enl testprogrammet så är
den OK och uppvisar(än så länge) inga läs/skrivfel . Har även testat den med Segate Seatools
och samma resultat där med OK disk men knarrar/surrar ljudligt vid testet. Ibland tystnar den
en stund, speciellt om man inte använder/läser på hårddisken men plötsligt kan den börja ticka
igen.

Har även andra hårddiskar i datorn som tex min senaste Segate Barracuda 3TB och den låter
inte alls, hör den inte när man använder eller testar hårddisken.

Har även säkerställt att det är hårddisken som låter genom att plocka ur andra saker som skulle
kunna ge ifrån sig konstiga/tickande ljud men det är bara efter att jag kopplat ur WD hårddisken
som miss ljuden slutar.

Vill då byta ut denna tickande bomb som kanske krashar inom en snar framtid mot en ny och helt
ljudlös hårddisk som jag kan lita på.

Fick efter anmäld RMA 25/11 på hemsidan ringa upp själv ett par dagar fre 28/11 senare och fråga
hur det gick och fick då en fraktlapp mailad till mig. Erbjöd att kundservice skulle få lyssna på
hårddisken och på så sätt kanske tänka sig att skicka ut en ny utan att först behöva mottaga
hårddisken. Detta gick inte så på jobbet på månd 1/12 skrev jag ut fraktsedeln då jag inte har nån skrivare.
Packade paketet på månd kväll och skickade det sedan på em ons 3/12. Ni mottog paketet fm 11.00 tors 4/12
men tydligen registrerade ni inte det hela förns 9/12 vilket jag tycker är lite segt. 10/12 så var
disken skickad/påväg till service och sen har inget mera hänt. Tycker det går lite segt mellan varje ny händelse.

Enl kundservice vid senare kontakt 12/12 så kunde det ta upp till 14 dagar för service stället att göra
nått åt hårddisken så det vara bara att vänta tyckte de. Nu har service stället haft disken i snart
5 dagar utan att nått mer hänt. Och nu med all jul ledighet så känns det som det kommer att dra ut på
tiden fast jag bad kundservice att försöka skynda på ärendet då detta är min backup hårddisk som är speglad
mot min andra 3tb hdd. Som det är nu har jag bara 1st stor hdd med mina filer på och det käns väll sådär halvsäkert.
Denna WD disk köptes för att ersätta min gamla backup hdd som efter många år börjat uppvisa oläsbara sectorer.
Den disken kasserades iom köpet av denna WD hdd. Kundservice förstod problemet och jag upplevde att hen skulle
skriva eller markera ärendet som brådskande.

Anser att då hårddisken krånglade nästan fr början så var det en DOA.

Ej kontaktad efter RMA anmälts, fick ringa upp själv efter 2 dagar. Hårddisken Mottogs fm 4/12 men registrerades
inte förns 9/12. Skickade sen vidare till service ställe 10/12 och sen har inget mer hänt. Fick efter samtal med
kundservice 12/12 reda på att det kan ta 14 arbetsdagar för service stället att behandla ärendet. Sen tar det väll nån
dag till för dem att meddela Dustin att det godkänts och sen tar det väll 2 dagar till att få en ny hdd.

Är det acceptabelt att det tar sån här jäkla tid? Inte kul....

Har haft RMA ärende till Inet tidigare och då har det bara tagit ett par dagar att lösa problemet, förstår att de vinner år efter år i omröstning för årets web/datorbutik.

@Dustin: Har skickat dig ärendenummer via PM

//Niklas

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Det är troligtvis inget fel på dina diskar. Köper ca 60st Green/Red om året och de uppför sig lite olika även inom samma serie. De rasar oftast utan förvarning. Du kan inte jämföra med andra tillverkare heller.
Däremot tog Dustin hela 3 månader på sig sist att ens skicka ut en retursedel vid reklamation av diskar, vilket gör att vi inte beställer diskar av dem sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är troligtvis inget fel på dina diskar. Köper ca 60st Green/Red om året och de uppför sig lite olika även inom samma serie. De rasar oftast utan förvarning. Du kan inte jämföra med andra tillverkare heller.
Däremot tog Dustin hela 3 månader på sig sist att ens skicka ut en retursedel vid reklamation av diskar, vilket gör att vi inte beställer diskar av dem sedan dess.

Köper jag en av Western Digitals bättre hårddiskar i hög kvalitet av enterprise modell förväntar jag mig att den beter sig bättre än billiga Seagate hårddiskar som kostar halva priset. Hårddisken sitter i en dator om står i vardagsrummet kopplad till min TV och datorn är byggd med tanke på att vara tyst för att inte störa. Tickar hårddisken på ett störande sätt så anser jag att den inte motsvarar det man kan förvänta sig av den så då vill jag reklamera den. Är det fysiskt inga fel på den så vill jag lämna tillbaks den eftersom jag kontaktade dustin inom 14 dagar fr köpet. Har tidigare haft WD, Samsung och segate hårddiskar och ingen av de jag haft har tickat så här. Kan också tillägga att det tar dubbelt så lång tid att testa den i WD och Seagates programvara jämfört med min nuvarande Segate hårddisk, ca 1min för segate och 2min för WD disken med samma test.

Enl konsumentköplagen är det fel på en vara om den avviker i något annat avseende från vad du borde ha kunnat förutsätta.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

knoxz!
Företags modeller av hårdiskar är ju inte byggda för fem öre för att vara tysta så du får nog svårt att hävda att det är ett fel (så länge det inte är onormala/för höga ljud vill säga).
Och tick/knarr är absolut inget ovanliga ljud ifrån en hd det låter (kan beskrivas som knarrande) helt enkelt när armen med läshuvudena flyger fram och tillbaks tick/klick (som kan vara ganska högt även på vanliga svensson hd) kan komma dels när armen parkerar men framförallt när skivorna slutar/börjar snurra.

Så "Enl konsumentköplagen är det fel på en vara om den avviker i något annat avseende från vad du borde ha kunnat förutsätta."
är nog inget du kan åberopa om en företags hd låter lite då det helt enkelt inte är nåt som tillverkarna lagt tid på.

Har själv en server/nas med 15hd i olika storlekar/modeller/alla olika tillverkare (enbart konsument modeller dock) ALLA tickar till lite när dom spinner ner (hörs en bit ifrån).
Men när dom snurrar upp så tickar dom till ganska högt när plattan har nått rätt varvtal detta tick hörs ifrån soffan som är ca 8meter ifrån servern som står i garderob med stängd dörr (kylning till rum åt andra hållet som har ca 6m till till soffan) garderoben står även i en hall som har dörröppning till rummet med soffan men utan dörr.
Och jag här alla hd´s tick när dom spunnit upp ganska tydligt ifrån soffan dvs jag kan ha tv/film/musik på min normala volym nivå och höra dom.

Alla olika hd modeller har lite olika läten för sig så att jämföra en seagate med en WD (och även en konsument hd och en företags hd?) går helt enkelt inte.

Så måste fråga har du fler än en av samma hd WD modell som låter som INTE låter likadant?
Om nej hur kan du då vara så säker på att den låter för mycket?
Om ja så då är ju saken klar.

Att den är slöare är inte heller det ett tydligt tecken än hade du WD inkopplad till tex marvells sata kontroller och Seagate till intels sata så kan det vara varför då marvels är slöare.
Hur är det med seagates programvara med för den delen? kan det vara så att den går lite slöare när man testar en icke Seagate hd? (inget som skulle förvåna mig men troligen inte!)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Hedersmedlem

WD RE är optimerade för prestanda och absolut inte låg ljudnivå. Inga enterprisediskar är det vad jag vet.

Senaste paret 4TB WD RE jag köpte presterar på topp men låter mycket, precis som alla andra enterprisediskar (RE1-4 (5 nu kanske?)) jag köpt från WD.

Tickande och andra ljud är helt normalt för en sådan disk, till skillnad från konsumentdiskar på 5400rpm som alltid är optimerade för lågt ljud, på bekostnad av prestanda och antagligen livslängd.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Detta borde ju Dustin ha kunnat informera mig om i sånna fall när jag pratade med dem i telefonen eller när de läste RMA anmälan.
Jag har haft samsung, wd, seagate hdds och ingen har knarrat på detta sätt vid användning, därför jag upplever det som ett fel. Kanske inte är något fel på riktigt då om de nu kan bete sig så.

Har bara konsument hårddiskar utöver denna så ingen likadan att jämföra med.

Ang sata controller på MSI Z97 G45 Gaming, vilken sata port är vad och har det marvel portar? Samma resultat vad det gäller test av båda hårddiskarna i både WD och Seagate programmen.

Jaja skit då... köpte hårddisken för att den skulle var av högre kvalitet och hålla längre vilket var viktigt. Att den har en massa ljud fr sig har jag inte läst eller hårt nått om. Får kansk ehålla mig till samsung och segate hårddiskar av konsumentmodell i famtiden. Kanske borde pratat med supporten om hårddiskens egenskaper osv innan köp och frågat hur tyst den var.

Tack för svaren iaf, Dustin som vart inloggad kanske borde sagt nått hen med.

Får ringa på måndag och se hur man kan lösa det hela...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av knoxz:

Detta borde ju Dustin ha kunnat informera mig om i sånna fall när jag pratade med dem i telefonen eller när de läste RMA anmälan.
Jag har haft samsung, wd, seagate hdds och ingen har knarrat på detta sätt vid användning, därför jag upplever det som ett fel. Kanske inte är något fel på riktigt då om de nu kan bete sig så.

Har bara konsument hårddiskar utöver denna så ingen likadan att jämföra med.

Ang sata controller på MSI Z97 G45 Gaming, vilken sata port är vad och har det marvel portar? Samma resultat vad det gäller test av båda hårddiskarna i både WD och Seagate programmen.

Jaja skit då... köpte hårddisken för att den skulle var av högre kvalitet och hålla längre vilket var viktigt. Att den har en massa ljud fr sig har jag inte läst eller hårt nått om. Får kansk ehålla mig till samsung och segate hårddiskar av konsumentmodell i famtiden. Kanske borde pratat med supporten om hårddiskens egenskaper osv innan köp och frågat hur tyst den var.

Tack för svaren iaf, Dustin som vart inloggad kanske borde sagt nått hen med.

Får ringa på måndag och se hur man kan lösa det hela...

Angående vilka som är vilka SATA portar så kolla i manualen så står det där.

Och angående disken i sig, har du möjlighet att spela in en kort video på kanske 30 sek till 1 minut så att det ljudet du tycker är onormalt hörs? O lägga upp den på youtube eller en fildelningstjänst (ex, google drive, dropbox, eller vad du vill? Så den kan laddas ner o lyssnas på?)

Det kan både vara till hjälp för Dustin för att bedömma direkt om det är normalt, eller onormalt ljud, lika för oss så vi kan hjälpa till med.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns egentligen bara en sak som har betydelse: Kör tillverkarens diagnostest, i detta fallet WinDLG (för Windows), långa testet. Inga fel = frisk disk. Det är det som gäller, inte gissningar.

Vill knoxz bara köpa andra märken i fortsättningen pga ett oinformerat felköp (för dennes behov) så är det knoxz förlust. WD var först med supertysta och snåla green-diskar och i min mening fortfarande bäst.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Dustin har min hårddisk sen snart 3v och kan tyvärr inte spela in nån video på hur den låter. Erbjöd att Dustin skulle få lyssna på hårddisken med telefonen för att få ett hum hur den lät, detta kunde ju ha bekräftat att det var fel på hårddisken eller att ljudet var normalt. Detta var de inte intresserade av utan tyckte att jag skulle skicka in den istället vilket jag då gjorde. Hade de sagt att hårddisken tyvärr låter sådär då det är en Enterprise modell så hade jag kanske accepterat det eller begärt att få skicka tillbaks den inom 14 dagar.

Behöver absolut inte bara köpa andra märken i framtiden, har tidigare haft tysta WD diskar och WD är en bra tillverkare. Dock skall jag om det är möjligt få bekräftat att de är tysta hårddiskar då detta är av stor vikt för mig. Brukar köpa de billigare hårdiskarna som uppfyller kraven på storlek och rpm och det brukar ju funka bra, sen om det är Seagate, WD eller samsung spelar mig minde roll. Senaste var ju Segate fast det sägs av endel att de diskara inte är nå bra, funkar utan problem här än så länge iaf.

Har kört WD:s diagnostest som de rekommenderar på hemsidan. Dock inte långa testet då missjuden ökade redan vid det korta 2min testet. Testet vet väll inte hur hårddisken låter vilket är det som jag är minst nöjd med. Sen att WD disken tar dubbelt så lång tid på sig är också skumt.

Har kollat manualen och det står bara Intel Z97 Express Chipset Sata 6gb controller, inget om nån marvel controller eller att det är olika prestanda i olika sata portar. Borde då inte vara samma prestanda i alla Sata portarna. WD disken tar 2min på sig för snabbtestet, låter högt och snabbt och Segate tar 1min på sig och låter knappt alls. Testet har genomförts på båda diskarna med båda mjuvarorna. Visar identiska reslutat. Har även jämfört WD och Seagate diskarna med HD tune och Segate hårddisken var klart snabbare och hade en jämnare kurva. Ang prestandan i Sata portarna så kan jag ju fråga på MSI forumet hur det ligger till med saken så jag vet säkert.

Edit*
Frågan nu ställd direkt till MSI:
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=251653.msg1446641#ms...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

Gällande Seasonic X-650 köpt sommaren 2010

Nätaggregat slutade plöstligt fungera för ca 2 veckor sedan. Var bara helt dött en dag när jag skulle starta datorn. Har testat att tjuvkoppla med gem. Helt dött.

Har ingen aning hur det fungerar med garantin osv.

Permalänk
Medlem

Lite feedback från en rätt missnöjd kund.

När ni körde den billiga NUC'en (1990:-) på någon weekend rush så misslyckades jag med att beställa den då jag inte hade mitt lösen tillgängligt, jag försökte återställa det men det tog ett dygn att få mailet om återställning och då var den så klart slutsåld.

Jag mailade er kundsupport om detta och beskrev vad som hänt, fick svaret "Denna produkt har dessvärre utgått då den inte finns kvar hos oss". Jag svarar återigenatt jag förstår att det förmodligen var ett begränsat antal ni satt upp till det priset men produkten finns ju kvar hos er till det högre priset, jag frågar om ni ändå kunde tänka er att dra iväg en till för det rabatterade priset genom goodwill eftersom mailet hade dröjt så väldigt länge.

Jag får ett svar till som inte svarar på min fråga utan bara beskriver att antalet var begränsat (vilket jag redan skrivit), jag försöker att svara en gång till med en mer utförlig beskrivning och också en fråga huruvida det är acceptabelt för er del att ett återställningsmail ska ta så lång tid, men det får jag aldrig något svar på.

TL;DR

Jag uppskattar att jag fick svar från kundsupporten på en helg, det är bra.

Jag hade uppskattat att någon svarade på mitt mail som om de faktiskt läst mer än en rad, att man faktiskt svarar på mina frågor och tar ställning till min förfrågan. Serviceupplevelsen var rätt låg och kommer nog göra att jag kommer dra mig för att lägga fler ordrar hos er.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Det är ju knappast deras fel att du inte kom ihåg lösenordet och kunde beställa. Det finns ingen rimlighet alls i resonemanget.
Att det däremot tar 1 dygn att få lösenordsmail är ju inte alls bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är ju knappast deras fel att du inte kom ihåg lösenordet och kunde beställa. Det finns ingen rimlighet alls i resonemanget.
Att det däremot tar 1 dygn att få lösenordsmail är ju inte alls bra.

Jag lämnade feedback angående deras kundservice, jag försöker inte hävda att de gjort något sakligt fel.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Använd ett lösenords prg så slipper du komma ihåg tusentals lösenord heller använda samma lösenord på nästan allt.
www.lastpass.com
www.keepass.com
https://agilebits.com/onepassword
Är tre välkända och säkra lösningar.
Lite mer info/jämförelse http://www.reddit.com/r/apple/comments/1psfmt/1password_vs_la...
Info om hur du gör/väljer ETT lösenord till en lösenords hanterare http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1045900...

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har skickat tillbaka en grej till er enligt distansköpslagen, och det var ett jäkla krångel.
På er sida om försäljningvillkor står det "Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta Dustin home AB:s kundservice via vårt Kontaktcenter". I erat kontaktcenter finns det dock ingenting som verkar lämpligt. Kan ni kanske upplysa mig om vilket alternativ man ska välja?

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mansonite:

Hej!

Jag har skickat tillbaka en grej till er enligt distansköpslagen, och det var ett jäkla krångel.
På er sida om försäljningvillkor står det "Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta Dustin home AB:s kundservice via vårt Kontaktcenter". I erat kontaktcenter finns det dock ingenting som verkar lämpligt. Kan ni kanske upplysa mig om vilket alternativ man ska välja?
http://i.imgur.com/MXxm3jW.png

Gå in på Orderhistorik, klicka på din order, skapa nytt ärende, välj ex "Felbeställning", välj produkten du vill returnera, skriv i relevant info och skicka in

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||