Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Använd ett lösenords prg så slipper du komma ihåg tusentals lösenord heller använda samma lösenord på nästan allt.
www.lastpass.com
www.keepass.com
https://agilebits.com/onepassword
Är tre välkända och säkra lösningar.
Lite mer info/jämförelse http://www.reddit.com/r/apple/comments/1psfmt/1password_vs_la...
Info om hur du gör/väljer ETT lösenord till en lösenords hanterare http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1045900...

Tack, är medveten om dessa men var inte vid min stationära vid tillfället.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Kanske inte är rätt tråd men detta var vad jag fick tillbaka från kundsupporten angående min trasiga SSD.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Dustin Home har inte svarat sedan jag skickade vad jag tror det var för garanti på den heller vilket var ungefär en vecka sedan.

Bild redigerad, personuppgifter.
Visa signatur

| Mobo: ASUS Z97 Pro Gamer | CPU: Intel i7 4770K @ 4,4GHz med Antec Kühler H2O 1220 | RAM: Corsair Vengeance XMS3 4x4GB @ 1600MHz | GPU: 2x R9 290 @ 1150/1260MHz | PSU: Corsair RM1000 | Chassi: Corsair Graphite 760t | SSD: Corsair Force LS 120GB | HDD: WD Black och Blue 2x1TB | Skärm: EIZO Foris FG2421 240Hz och ASUS VN247 | Fläktkontroller: NZXT Sentry Mix 2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elori:

Kanske inte är rätt tråd men detta var vad jag fick tillbaka från kundsupporten angående min trasiga SSD.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...
http://i.imgur.com/KNeTSD3.png

Dustin Home har inte svarat sedan jag skickade vad jag tror det var för garanti på den heller vilket var ungefär en vecka sedan.

Det där mailet var nog knappast ämnat för dig, utan skulle nog skickas internt inom Dustin, så troligen bara för snabb på avtryckaren före det kollades att det vart rätt adress som mottagare.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Tack för din feedback. Tyvärr är det så att hemsidan är inte 100% optimal ännu och vi jobbar kontinuerligt på att förbättra den både funktions- och prestandamässigt. Att förbättra vårat affärssystem och vår hemsida är av högsta prioritet just nu. Detta har dock tagit längre tid än väntat, och det beklagar vi för.

Har noterat det, men om man bortser från det tekniska strulet så ogillar jag er nya sida och beställer från andra numera. Inget illa ment, finns kanske andra som uppskattar den.

Er nya känns mer som att någon ville förändra mer för sakens skull än för att det behövdes.

Permalänk
Medlem

Fick hem hörlurarna idag glad som jag var men märkte snabbt att jag fått använt exemplar....någon har redan tagit sönder plomeringen samt att innehållet känns ihop plocka i efter hand. Blir att skicka tillbaka, hoppas allt går bra med det.
https://www.dustinhome.se/product/50...ent=5637146274

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Fick hem hörlurarna idag glad som jag var men märkte snabbt att jag fått använt exemplar....någon har redan tagit sönder emblem samt att innehållet känns ihop plocka i efter hand. Beställer från många butiker, men det här var första gången.
Blir att skicka tillbaka, hoppas allt går bra med det.

https://www.dustinhome.se/product/5010788956/aurvana-live2

Gå in på: https://www.dustinhome.se/orders
Klicka sedan på din order, välj "Nytt ärende", välj ex "Defekt vara"
Välj sedan vara i listan "Markera de produkter ärendet gäller" den produkt det gäller.
Fyll i beskrivning, etc. Sedan "Skapa ärende". Ärendet kan sedan ses på https://www.dustinhome.se/rma .
Observera att det inte alltidkomer ett mail om det är något nytt i ärendet, utan det kan bara dyka upp en fraktsedel för utbyte av produkten.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd

ang ssd: Jag öppnade ett ärende 7 december som fortfarande enl sidan är aktivt, ringde och hörde mig för och fick bara till svar att man får själv kontakta tillverkaren i detta fall intel, och detta gäller de flesta produker numera enl supporten: Ringde upp numret Dustin angav detta till en Indier i London som innan han öppnade garantiärende för Intel i Holland skulle ha fullständiga uppgifter samt bankonto vilket jag avböjde att lämna ut.

Bättre betala något extra för produkter och återförsäljaren sköter garanti/reklamation mot fabrikören.

Permalänk
Medlem

Du ska INTE behöva ringa/prata/kontakta någon annan part än den butik du handlat ifrån när det gäller garanti/reklamations ärenden som är inom den rätta tiden allt enligt svensk lag.
Enda undantaget är när tillverkaren har längre garantitid än vad butiken ger för då har butiken ej ansvar enligt svensk lag längre.

Sen ska du ej behöva betala frakt när det är butiken som tar hand om garanti/reklamation.
Handlar det dock om tillverkarens garanti som varar längre än butikens så har tillverkan all rätt att kräva att DU står för frakt fram och tillbaks samma sak om butiken har övertalat dig att ta det direkt med tillverkaren så kan tillverkaren ta betalt av dig (hade butiken tagit tag i det hade det inte kostat dig nåt).

Så ta kontakt med dustin igen och säg att dom får ta hand om detta och du skulle även kunna begära ersättning för telefon kostnaden som london samtalt kostade då man har rätt att få ersättning för eventuella utgifter i samband med garanti/reklamation.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikitalord:

ang ssd: Jag öppnade ett ärende 7 december som fortfarande enl sidan är aktivt, ringde och hörde mig för och fick bara till svar att man får själv kontakta tillverkaren i detta fall intel, och detta gäller de flesta produker numera enl supporten: Ringde upp numret Dustin angav detta till en Indier i London som innan han öppnade garantiärende för Intel i Holland skulle ha fullständiga uppgifter samt bankonto vilket jag avböjde att lämna ut.

Bättre betala något extra för produkter och återförsäljaren sköter garanti/reklamation mot fabrikören.

Skrivet av grizzly666:

Du ska INTE behöva ringa/prata/kontakta någon annan part än den butik du handlat ifrån när det gäller garanti/reklamations ärenden som är inom den rätta tiden allt enligt svensk lag.
Enda undantaget är när tillverkaren har längre garantitid än vad butiken ger för då har butiken ej ansvar enligt svensk lag längre.

Sen ska du ej behöva betala frakt när det är butiken som tar hand om garanti/reklamation.
Handlar det dock om tillverkarens garanti som varar längre än butikens så har tillverkan all rätt att kräva att DU står för frakt fram och tillbaks samma sak om butiken har övertalat dig att ta det direkt med tillverkaren så kan tillverkaren ta betalt av dig (hade butiken tagit tag i det hade det inte kostat dig nåt).

Så ta kontakt med dustin igen och säg att dom får ta hand om detta och du skulle även kunna begära ersättning för telefon kostnaden som london samtalt kostade då man har rätt att få ersättning för eventuella utgifter i samband med garanti/reklamation.

Tror tom med att dustinväxlade över mitt samtal men vet också att jag fick nummret uppläst och det gick via ett svenskt som sen vidarkopplades till London.
Denna intel ssd disk är det fortfarande 1 år kvar på garantin men jag tänker inte skicka bort den och sen vänta minst 3 veckor enl vad Indiern sa i London innan ärendet är avgjort om det är godkänd reklamation, disken hade börjat flytta block ökar det på så kommer den att skickas.

Tror det kan vara av intresse för Dustin att man svarar tydligt på frågan vilka produkter som de ombesörjer garantin på och vilka som de avsagt sig garantiåtagandet dvs att man som kund måste skicka iväg produkten själv till tillverrkaren samt själv sköta all kontakt.

Permalänk
Medlem

Jadu.. har försökt nå dustins kundsupport nu hela dagen. Fick tom ta ledigt och hjälpte det? Nej. Började ringa från 09.00 på morgonen och stått i kö i flera timmar. Orkade inte vänta längre och la på för att de skulle ringa upp. Och tja.. nu är klockan 15:54 och ingen har ringt upp mig. Och ja, har också skickat mail.

Chatten är ju värdelös. Den har varit offline hela dagen. Skaffa inte en chatt om ni inte har folk som kan ta emot kunder!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Hedersmedlem

Dustin, vad har ni blivit för hobbyleverantör? Ni skickar mig fel produkt, två gånger. Jag ringer upp och får sitta 30min i telefonkö bara för att få beskedet att jag ska skicka tillbaka de två, lägga en ny order och sedan ringa upp er igen så ska ni ta bort frakten. Nu har ni även slutat svara på mina mail.

Tror ni på allvar att jag vill lägga en order till hos er och sedan sitta 30min i telefonkö för att få rätt på den? Skicka rätt prylar som jag har beställt och betalat för istället!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ring dem. Fick själv sitta flera timmar i telefon, men man fick iaf tag på någon. Skickade också mail förut och tröttnade på att vänta till slut. Varför kan de inte ha EN supporttjänst som de gör riktigt bra istället för flera som suger? Kvalitet över kvantitet.

Knappt så man vågar beställa något mer från dustin och jag hoppas (peppar peppar) att laptop aldrig går sönder. Då lär man väl kanske aldrig få tillbaka den...

Skrivet av elori:

Kanske inte är rätt tråd men detta var vad jag fick tillbaka från kundsupporten angående min trasiga SSD.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...
http://i.imgur.com/KNeTSD3.png

Dustin Home har inte svarat sedan jag skickade vad jag tror det var för garanti på den heller vilket var ungefär en vecka sedan.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av elori:

Kanske inte är rätt tråd men detta var vad jag fick tillbaka från kundsupporten angående min trasiga SSD.

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...
--Borttagen bild--

Dustin Home har inte svarat sedan jag skickade vad jag tror det var för garanti på den heller vilket var ungefär en vecka sedan.

Hej!

Detta är tyvärr en liten miss där vår handläggare skrivit ett internmail till våra produktansvariga och råkat skicka till dig istället, som tidigare nämnt. Det ber vi om ursäkt för. I framtiden skulle vi uppskatta om våra handläggares namn inte publiceras offentligt på detta sätt dock.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av nikitalord:

ang ssd: Jag öppnade ett ärende 7 december som fortfarande enl sidan är aktivt, ringde och hörde mig för och fick bara till svar att man får själv kontakta tillverkaren i detta fall intel, och detta gäller de flesta produker numera enl supporten: Ringde upp numret Dustin angav detta till en Indier i London som innan han öppnade garantiärende för Intel i Holland skulle ha fullständiga uppgifter samt bankonto vilket jag avböjde att lämna ut.

Bättre betala något extra för produkter och återförsäljaren sköter garanti/reklamation mot fabrikören.

Hej!
Har du ärendenumret på detta som du skulle kunna skicka till oss i ett PM, så ska vi kika på detta?

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Även jag upplever problem med sidan när jag surfar via mobilen.
Vänder jag på mobilen så den ej står i porträttläge så klipps halva sidan på bredden. Provat olika webbläsare men får samma fel, har för övrigt en LG G2.

Hej!

Vi är medvetna om detta problem och jobbar på att lösa det. Tack för din feedback!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,
Är det verkligen förenligt med marknadsföringslagen att ni har med produkter i "mellandagsrean" som inte är nedsatta i pris?

Som exempel Samsung 850 EVO 500GB säljs för 2599(https://www.dustinhome.se/activity/2972932). Enligt Prisjakt introducerades varan 2014-12-04 för 2399kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2880210). Priset gick UPP 2014-12-30 med 200kr!

/mvh Jonas

Permalänk
Inaktiv

Ni är extremt dåliga på att svara på mail.

Jag beställde en skrivare den 7:e December. Kontaktade er den 10:e och gjorde en avbeställning och fick svar ifrån er att jag skulle låta den ligga kvar tills den returnerarades till er 14 dagar senare.

Nu har jag försökt nå er två gånger med början av 7:e Januari och har fortfarande inte fått något svar.

Riktigt dåligt!

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,
Eftersom ni inte svarat på mitt senaste mail (en produktfråga) och killen i chatten makulerade min order, testar jag här.

Den 17/12 nappade jag på er kampanj på Intel nuc i5 och beställde när varan fanns i lager (den hade ju inte gått att beställa om den inte funnits). Dock restnoterades den, men jag trodde den skulle skickas inom några dagar. Idag chattade jag med er support och fick till svar att den inte tillverkas längre och min order istället makuleras. Att den inte tillverkas längre förstår jag inte. Ni har ju samma produkt i lager med annat artikelnummer.

Det har gått över tre veckor - kampanjer och mellandagsreor har kommit och gått - och ni kunde inte informerat mig lite tidigare att min order aldrig skulle skickas?

Hur länge hade det jag fått vänta på besked om jag själv inte frågat?

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Jag skrev även ett mail till Dustin igår angående mitt missnöje och fick svar nu på morgonen. Dustin löste det bättre än väntat och jag har inget att klaga på. Hoppas mailsvaren går lika snabbt även i framtiden.

Permalänk
Skrivet av cezium:

Hej Dustin,
Är det verkligen förenligt med marknadsföringslagen att ni har med produkter i "mellandagsrean" som inte är nedsatta i pris?

Som exempel Samsung 850 EVO 500GB säljs för 2599(https://www.dustinhome.se/activity/2972932). Enligt Prisjakt introducerades varan 2014-12-04 för 2399kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2880210). Priset gick UPP 2014-12-30 med 200kr!

/mvh Jonas

Hej!

Den här produkten, precis som de andra som låg till ordinarie pris har inte varit på rea utan råkat listas bland produkterna i mellandags-REAn av misstag. Så ska det självklart inte vara. Tack för att du uppmärksammade oss på det och vi ber om ursäkt för att det blev fel.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Beamy:

Hej Dustin,
Eftersom ni inte svarat på mitt senaste mail (en produktfråga) och killen i chatten makulerade min order, testar jag här.

Den 17/12 nappade jag på er kampanj på Intel nuc i5 och beställde när varan fanns i lager (den hade ju inte gått att beställa om den inte funnits). Dock restnoterades den, men jag trodde den skulle skickas inom några dagar. Idag chattade jag med er support och fick till svar att den inte tillverkas längre och min order istället makuleras. Att den inte tillverkas längre förstår jag inte. Ni har ju samma produkt i lager med annat artikelnummer.

Det har gått över tre veckor - kampanjer och mellandagsreor har kommit och gått - och ni kunde inte informerat mig lite tidigare att min order aldrig skulle skickas?

Hur länge hade det jag fått vänta på besked om jag själv inte frågat?

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Jag skrev även ett mail till Dustin igår angående mitt missnöje och fick svar nu på morgonen. Dustin löste det bättre än väntat och jag har inget att klaga på. Hoppas mailsvaren går lika snabbt även i framtiden.

Hej!

Vad skönt att det gick att lösa, vi ber självklart om ursäkt för den dåliga kommunikation vi haft i detta ärende.
Normalt sett skall man få svar på mail inom 24 timmar.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Vi har försökt nå dig via mobilen igår vid 16-tiden. För att gå till botten med det här, skulle du kunna ta en Wireshark Capture så att vi kan se vad som händer?
Det finns även några tester som du skulle kunna köra http://test-ipv6.com/ samt http://www.letmecheck.it/mtu-test.php

Att du kan pinga siten och nå http-siten men inte https-siten tyder på mtu problematik. Just ssl paket går inte att fragmentera och då blir det problem med tunnlat.

Kors i taket, helt på måfå prövar jag att gå in på dustin.se och nu funkar faktiskt sidan via ipv6. Helt otroligt!

Permalänk

Såg en router på eran så kallade "Weekend Rush", ASUS Rt-Ac68u och undrar lite hur ni sätter era priser. Jag får nämligen en lite dålig smak i munnen när jag ser eran prisutveckling på produkten:

Här ser man att ni medvetet trissar upp priset för att kunna "REA"-märka den. Speciellt vid höjningen den 24/8-14. Man ser även att den kostar hundra kronor mer på "REA" än när ni lanserade den, även om det skulle kunna skyllas på valutaförändring, men då kan ni inte skylta "REA".

Det värsta är att har man följt den här tråden sporadiskt så dyker liknande exempel upp lite här och var, men ni verkar fullständigt strunta i att ni lurar folk. Hur långt ska vi behöva gå innan ni börjar bry er? Anmälan till ARN? Konsumentombudsmannen?

Permalänk
Skrivet av RubberDucc:

Såg en router på eran så kallade "Weekend Rush", ASUS Rt-Ac68u och undrar lite hur ni sätter era priser. Jag får nämligen en lite dålig smak i munnen när jag ser eran prisutveckling på produkten: http://oi57.tinypic.com/2uyprut.jpg

Här ser man att ni medvetet trissar upp priset för att kunna "REA"-märka den. Speciellt vid höjningen den 24/8-14. Man ser även att den kostar hundra kronor mer på "REA" än när ni lanserade den, även om det skulle kunna skyllas på valutaförändring, men då kan ni inte skylta "REA".

Det värsta är att har man följt den här tråden sporadiskt så dyker liknande exempel upp lite här och var, men ni verkar fullständigt strunta i att ni lurar folk. Hur långt ska vi behöva gå innan ni börjar bry er? Anmälan till ARN? Konsumentombudsmannen?

Prissättningen påverkas av många olika parametrar, enskilda produkter kan även påverkas av generella justeringar osv. Vi tar med oss din feedback inför kommande kampanjer.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Kommer ni få in nya EVGA GTX 970 SSC? Går det atr skicka in ett kort på RMA hos er, när man har faktura och då byta kortet mot ett bättre om man lägger pengar emellan?

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk
Medlem

Hur står det till med er kundtjänst? Jag tog kontakt med den igår gällande huruvida ni sköter garantiärenden eller om jag bör sköta det direkt med Lenovo. Förr fick man besked om att ni har tagit emot ärendet. Så har inte skett än.
Felet är att pekplattan på Lenovon har strulat sedan dag 1 och efter kontakt med Lenovos support har vi kommit fram till att datorn ska lämnas in. Frågan är vad skillnaden är ifall jag sköter ärendet med Lenovo direkt jämfört med att sköta det via er, som jag köpte datorn av?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LaoLao:

Hur står det till med er kundtjänst? Jag tog kontakt med den igår gällande huruvida ni sköter garantiärenden eller om jag bör sköta det direkt med Lenovo. Förr fick man besked om att ni har tagit emot ärendet. Så har inte skett än.
Felet är att pekplattan på Lenovon har strulat sedan dag 1 och efter kontakt med Lenovos support har vi kommit fram till att datorn ska lämnas in. Frågan är vad skillnaden är ifall jag sköter ärendet med Lenovo direkt jämfört med att sköta det via er, som jag köpte datorn av?

Har du skapat ärendet via din order?
Om inte, gå då in under:
https://www.dustinhome.se/orders
Klicka på ordern det gäller, sedan på "Nytt ärende".
Välj ex "Defekt produkt", välj sedan vilken produkt det gäller, fyll i eventuell information (som ex. utförd felsökning, eller liknande).
Sedan så fyll i ev namn, epost, och telefonnummer om det inte finns i fyllt, sedan bara "skapa ärende".
Då ska du få ett mail om att ärendet är mottaget, och det ska dyka upp under:
https://www.dustinhome.se/rma

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,

Jag behöver ett kvitto på ett köp hos er som troligen är från maj 2009.

Hur ska jag gå tillväga? Det verkar som ni har tagit bort orderhistorik som är äldre än fem år?

Utöver detta kvitto så hade jag gärna fått kvitto på alla mina köp hos er.

Tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Frågan är vad skillnaden är ifall jag sköter ärendet med Lenovo direkt jämfört med att sköta det via er, som jag köpte datorn av?

Sköter dustin det så står dustin för frakten farm och tillbaka till dig (om du inte går och lämnar in i butiken vill säga).
Sköter lenovo det så har du ingen lag i ryggen som säger att butiken (som du har avatalet med heller lenovo som du ej har nåt avtal med) heller lenovo sak stå för några frakter så DU får med andra ord stå för frakt till och från lenovo.
Dock så är det ganska vanligt att många tillverkare tar frakten TILL KUNDEN men det är oerhört sällan om ens det att tillverkaren tar frakten till dom.

Det går oftas nån/några dagar fortare att ta det direkt med tillverkaren (sägs det i alla fall hur bar det stämmer i verkligheten kan ju vara en helt annan sak kanske) dock så kan man ej längre hävda att lagning tar orimligt lång tid (som enligt ARN är ca 3 veckor) då det är butiken man har avatalet med och ej tillverkaren.

Så med andra ord om man vänder sig direkt till tillverkaren så kan gå fortare men du får betala för det och OM det skulle ta lång tid så får du vackert vänta.
Vänder man sig till butiken kan det ta längre tid men du behöver ej betala ett öre och du kan hävda orimlig lång tid efter 3-4veckor.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Har du skapat ärendet via din order?
Om inte, gå då in under:
https://www.dustinhome.se/orders
Klicka på ordern det gäller, sedan på "Nytt ärende".
Välj ex "Defekt produkt", välj sedan vilken produkt det gäller, fyll i eventuell information (som ex. utförd felsökning, eller liknande).
Sedan så fyll i ev namn, epost, och telefonnummer om det inte finns i fyllt, sedan bara "skapa ärende".
Då ska du få ett mail om att ärendet är mottaget, och det ska dyka upp under:
https://www.dustinhome.se/rma

Ah. Är det så man gör? Jag tycker det är jäkligt knöligt att hitta rätt i Dustins support. Tack för infon.

Skrivet av grizzly666:

Sköter dustin det så står dustin för frakten farm och tillbaka till dig (om du inte går och lämnar in i butiken vill säga).
Sköter lenovo det så har du ingen lag i ryggen som säger att butiken (som du har avatalet med heller lenovo som du ej har nåt avtal med) heller lenovo sak stå för några frakter så DU får med andra ord stå för frakt till och från lenovo.
Dock så är det ganska vanligt att många tillverkare tar frakten TILL KUNDEN men det är oerhört sällan om ens det att tillverkaren tar frakten till dom.

Det går oftas nån/några dagar fortare att ta det direkt med tillverkaren (sägs det i alla fall hur bar det stämmer i verkligheten kan ju vara en helt annan sak kanske) dock så kan man ej längre hävda att lagning tar orimligt lång tid (som enligt ARN är ca 3 veckor) då det är butiken man har avatalet med och ej tillverkaren.

Så med andra ord om man vänder sig direkt till tillverkaren så kan gå fortare men du får betala för det och OM det skulle ta lång tid så får du vackert vänta.
Vänder man sig till butiken kan det ta längre tid men du behöver ej betala ett öre och du kan hävda orimlig lång tid efter 3-4veckor.

Se där ja. Svar på frågan också. Tackar.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

Vad är Dustin Homes email-adress? Skulle behöva komma i kontakt med dom angående kollinummer på min order.
Det står att min order är skickad men jag har ännu inte fått något kollinummer.