Permalänk
Skrivet av Electrix:

Så.. Vad händer här?

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1358467-but...

Livsfarligt dålig PR utav er att kräva mer pengar efter leverans. Vågar man beställa från er överhuvudtaget eller ska man bli rädd att man får ytterligare en faktura i efterhand? Eller blir man polisanmäld för stöld om man inte returnerar varan då? Skärpning!

Hej!
På grund av en smärre uppdatering i vårt system så visade det sig att det gick iväg en del ordar med stora prisfel innan vi hann att stoppa dem. När några kunder hörde av sig till oss och påpekade att priset på deras order verkade vara för lågt, valde vi att kontakta samtliga kunder som fått fel priser. Vi beklagar de problem som uppstod i samband med prisfelet.

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Det är dock en farlig burk med mask ni öppnar ifall ni börjar kontakta kunder efter att köp är slutfört och de har varan i hand, tycker ni inte? Vad skulle hända, dvs. vad skulle ni göra om kunderna inte går med på att betala mer/skicka tillbaks varan?

Jag förstår att detta är obekväma frågor, men jag är genuint nyfiken.
Jag vill inte att ni, Dustinhome, ska göra som ClickOK. Ni är bättre än så!

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet att som kund köpa en förbetald retursedel via DustinHome för t.ex. 59 kr vid utnyttjande av ångerrätt? Att skicka ett paket som privatperson via posten kan ju tyvärr kosta 4ggr nyss nämnda summa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fastback:

Finns det någon möjlighet att som kund köpa en förbetald retursedel via DustinHome för t.ex. 59 kr vid utnyttjande av ångerrätt? Att skicka ett paket som privatperson via posten kan ju tyvärr kosta 4ggr nyss nämnda summa.

Har du en produkt du vill skicka tillbaka?
I så fall gå in på:
https://www.dustinhome.se/orders
Sedan gå in på den ordern det gäller.
Klicka på "Nytt ärende", välj i listan vilket som stämmer överens bäst med ditt ärende (Förslagsvis "felbeställning") markera den / de produkterna du vill returnera, om du vill returnera flera av samma produkt välj antal i högerkanten.

Sedan skriv i en beskrivning i fältet under, ex "önskar returnera varan på grund av (orsak)" ex att den inte levde upp till förväntningarna, du hittat en annan vara som du vill ha istället eller något.

Fyll i namn, emailadress och telefonnummer om det inte är ifyllt i fälten under, sedan är det bara att trycka ""Skapa ärende" så får du kort därefter en bekräftelse att ärendet skapats, och du kan även se ärenden / status via: https://www.dustinhome.se/rma.

Och efter det så kommer Dustin höra av sig inom någon/några dagar och då säga hur du ska göra för att skicka tillbaka produkten, i samband med att de hör av sig så får du även ut en förbetald fraktsedel via email, som du skriver ut och tejpar på paketet och sedan bara lämnar in paketet hos PostNord ombudet. Du kan även om du vill få fraktsedeln utskickad via Posten ner i brevlådan, om du exempelvis saknar skrivare (tar 2-3 dagar extra för postgången för brevet med fraktsedeln) så snabbaste och enklaste sättet är att få den direkt via email som är standard nu för tiden.

Hoppas detta hjälper dig!

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av Fastback:

Finns det någon möjlighet att som kund köpa en förbetald retursedel via DustinHome för t.ex. 59 kr vid utnyttjande av ångerrätt? Att skicka ett paket som privatperson via posten kan ju tyvärr kosta 4ggr nyss nämnda summa.

Hej!

Som PowerNet skrev (se nedan) så går det alldeles utmärkt. Du kan även ringa in till oss på 08-553 44 900 eller maila till kundservice@dustinhome.se.
Är du inom ångerrätten kan du absolut få en förbetald returfraktsedel från oss, då vi står för alla returkostnader.

Mvh Pontus

Skrivet av PowerNet:

Har du en produkt du vill skicka tillbaka?
I så fall gå in på:
https://www.dustinhome.se/orders
Sedan gå in på den ordern det gäller.
Klicka på "Nytt ärende", välj i listan vilket som stämmer överens bäst med ditt ärende (Förslagsvis "felbeställning") markera den / de produkterna du vill returnera, om du vill returnera flera av samma produkt välj antal i högerkanten.

Sedan skriv i en beskrivning i fältet under, ex "önskar returnera varan på grund av (orsak)" ex att den inte levde upp till förväntningarna, du hittat en annan vara som du vill ha istället eller något.

Fyll i namn, emailadress och telefonnummer om det inte är ifyllt i fälten under, sedan är det bara att trycka ""Skapa ärende" så får du kort därefter en bekräftelse att ärendet skapats, och du kan även se ärenden / status via: https://www.dustinhome.se/rma.

Och efter det så kommer Dustin höra av sig inom någon/några dagar och då säga hur du ska göra för att skicka tillbaka produkten, i samband med att de hör av sig så får du även ut en förbetald fraktsedel via email, som du skriver ut och tejpar på paketet och sedan bara lämnar in paketet hos PostNord ombudet. Du kan även om du vill få fraktsedeln utskickad via Posten ner i brevlådan, om du exempelvis saknar skrivare (tar 2-3 dagar extra för postgången för brevet med fraktsedeln) så snabbaste och enklaste sättet är att få den direkt via email som är standard nu för tiden.

Hoppas detta hjälper dig!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Som PowerNet skrev (se nedan) så går det alldeles utmärkt. Du kan även ringa in till oss på 08-553 44 900 eller maila till kundservice@dustinhome.se.
Är du inom ångerrätten kan du absolut få en förbetald returfraktsedel från oss, då vi står för alla returkostnader.

Mvh Pontus

Tack för svaren Dustin/Pontus och PowerNet!

Att DustinHome, såsom t.ex. Komplett, står för returkostnader under ångerrätten är ju trevligt att höra!

Innan jag skrev mitt inlägg läste jag själv försäljningsvilkoren här: https://www.dustinhome.se/service/forsaljningsvillkor
Punkt 11 och särskilt då stycket med följande lydelse fastnade jag på:

Citat:

Vid utnyttjande av ångerrätt, öppet köp samt reklamation står du kostnaden för retur och du har ansvar för produkten till dess att den kommit Dustin home tillhanda. Vid godkänd reklamation erhåller du dock ersättning för fraktkostnad.

Kanske har jag dock misstolkat stycket eller läst det taget ur sitt sammanhang?

Nåväl, då blir det nog en beställning. 95% säker på att jag vill ha en vara men det hade varit aningen segt att behöva betala 200-250 kr i fraktkostnader för en vara som kostar 900 kr vid ett eventuellt utnyttjande av ångerrätten.

Permalänk
Skrivet av Fastback:

Tack för svaren Dustin/Pontus och PowerNet!

Att DustinHome, såsom t.ex. Komplett, står för returkostnader under ångerrätten är ju trevligt att höra!

Innan jag skrev mitt inlägg läste jag själv försäljningsvilkoren här: https://www.dustinhome.se/service/forsaljningsvillkor
Punkt 11 och särskilt då stycket med följande lydelse fastnade jag på:

Kanske har jag dock misstolkat stycket eller läst det taget ur sitt sammanhang?

Nåväl, då blir det nog en beställning. 95% säker på att jag vill ha en vara men det hade varit aningen segt att behöva betala 200-250 kr i fraktkostnader för en vara som kostar 900 kr vid ett eventuellt utnyttjande av ångerrätten.

Hej!

Ja, det står så i villkoren, och detta beror på att vid särskilda tillfällen så kan vi debitera en avgift för returen. Dock är det inget vi har i rutin, utan det är enbart om något särskilt hänt som vi behöver ta ut ersättning för. Vi debiterar ingenting för vanliga returer dock.

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Det är dock en farlig burk med mask ni öppnar ifall ni börjar kontakta kunder efter att köp är slutfört och de har varan i hand, tycker ni inte? Vad skulle hända, dvs. vad skulle ni göra om kunderna inte går med på att betala mer/skicka tillbaks varan?

Jag förstår att detta är obekväma frågor, men jag är genuint nyfiken.
Jag vill inte att ni, Dustinhome, ska göra som ClickOK. Ni är bättre än så!

Ett svar på denna fråga vore trevligt!
Har dock inga höga förhoppningar dock.

Det är helt ok för mig och för dom flesta om ni har skrivit fel priser/etc och att ni kommer på det INNAN ni skickar ut varan till kunderna och då frågar om dom vill betala mer heller avbeställa.
I detta fallet så har det ju inte gått till så utan beställning lades varan fanns ej hemma och det tog en vecka innan ni fått hem den och skickat ut den.
Dvs ni har fått en beställning på en vara som ni fick beställa hem det tog allt som allt en vecka sen skickar nu ut varan ca en vecka efter beställningen lades UTAN att kontrollera priset!

Detta är helt enkelt alldeles för lång tid ni har ju haft en vecka på er att märka att priset var felaktigt MEN ni märkte det inte!!!
Jag tolkar det som att priset då ej var uppenbart felaktigt då ni själva ej märker det på en vecka och därmed kan ni ej hävda "ond tro" (heller tror ni att kunderna har mer kunskap om prislägen på varorna som NI säljer än ni själva?) och därmed skulle ni förlora om ni drog det vidare till rätten.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Ett svar på denna fråga vore trevligt!
Har dock inga höga förhoppningar dock.

Det är helt ok för mig och för dom flesta om ni har skrivit fel priser/etc och att ni kommer på det INNAN ni skickar ut varan till kunderna och då frågar om dom vill betala mer heller avbeställa.
I detta fallet så har det ju inte gått till så utan beställning lades varan fanns ej hemma och det tog en vecka innan ni fått hem den och skickat ut den.
Dvs ni har fått en beställning på en vara som ni fick beställa hem det tog allt som allt en vecka sen skickar nu ut varan ca en vecka efter beställningen lades UTAN att kontrollera priset!

Detta är helt enkelt alldeles för lång tid ni har ju haft en vecka på er att märka att priset var felaktigt MEN ni märkte det inte!!!
Jag tolkar det som att priset då ej var uppenbart felaktigt då ni själva ej märker det på en vecka och därmed kan ni ej hävda "ond tro" (heller tror ni att kunderna har mer kunskap om prislägen på varorna som NI säljer än ni själva?) och därmed skulle ni förlora om ni drog det vidare till rätten.

Ja ett svar på detta vore trevligt. Känner inte att jag fick svar på min fråga ovan heller direkt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Jag blev bara lite nyfiken efter att ha varit i kontakt med er support. Börjar personalen på Dustins support med att svara på e-mail för att sedan gå över till telefonsupport när dom har blivit mer erfarna? Skillnaden mellan mail och telefonsupport var som natt och dag där telefonsupporten var dagen. Kan ju ha varit en slump men blev nyfiken.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk

Hej Dustin,

Jag har funderat på att köpa ett så kallat "Nätverk över Powerline set" och har lite funderingar på de hastigheter som skrivs på eran hemsida.
Närmare bestämt denna variant: Zyxel PLA5405
På eran hemsida står det upp till 1200 mbit/s men om jag läser diverse recensioner är det ingen som har kommit upp i närheten av dessa hastigheter.
Har ni någon hastighetsgaranti eller liknande? Om jag t.ex. skulle testa och bara skulle få ut 200 mbit/s hemma hos mig, skulle jag ha möjlighet att lämna tillbaka produkten då?
Nu har jag tänkt att använda dessa mellan två uttag som sitter på samma säkring så jag tror att jag borde få ut ganska hög hastighet.

MVH
Tommy Jansson

Permalänk
Medlem

Hej

Jag beställde en NUC i5 kl 15 igår, trodde att den skulle skickas då jag beställde innan 16, men verkar inte ha skickats ännu, de fanns i lager osv, men jag kanske missuppfattat att det ska skickas samma dag om man beställer innan 16?

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jansson_101:

Hej Dustin,

Jag har funderat på att köpa ett så kallat "Nätverk över Powerline set" och har lite funderingar på de hastigheter som skrivs på eran hemsida.
Närmare bestämt denna variant: Zyxel PLA5405
På eran hemsida står det upp till 1200 mbit/s men om jag läser diverse recensioner är det ingen som har kommit upp i närheten av dessa hastigheter.
Har ni någon hastighetsgaranti eller liknande? Om jag t.ex. skulle testa och bara skulle få ut 200 mbit/s hemma hos mig, skulle jag ha möjlighet att lämna tillbaka produkten då?
Nu har jag tänkt att använda dessa mellan två uttag som sitter på samma säkring så jag tror att jag borde få ut ganska hög hastighet.

MVH
Tommy Jansson

Hej!
Du har 14 dagars ångerrätt på köpet då det skett på distans, så det ska inte vara några problem att returnera. Skapa ett ärende på https://www.dustinhome.se/orders klicka på din order, sedan "Nytt ärende" välj lämpligt ämne, välj produkten och fyll i infon i fälten nedan, sedan bara "skapa ärende" så återkommer Dustin inom några dagar, du kan även se status på ärendet via: https://www.dustinhome.se/rma , detgår även att kontakta Dustin via telefon direkt på: 08-553 44 900 för att lägga upp ett ärende / retur.

Skrivet av Gilgamesh:

Hej

Jag beställde en NUC i5 kl 15 igår, trodde att den skulle skickas då jag beställde innan 16, men verkar inte ha skickats ännu, de fanns i lager osv, men jag kanske missuppfattat att det ska skickas samma dag om man beställer innan 16?

Hej!

I normala fall så ska beställningar som läggs innan 16:00 levereras från lagret samma dag (förutsatt att alla produkter på ordern finns i lager) men vid hög orderingång så kan det bli förseningar.
Från dustinhome.se
"Leveransinformation

Order på produkter som finns i lager mottagna före klockan 16.00 expedieras som regel samma dag"

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag är väldigt nöjd med eran support, det är fjärde gången jag har ett garantiärende hos er och det har löst sig lika smidigt som tidigare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Hej

Jag beställde en NUC i5 kl 15 igår, trodde att den skulle skickas då jag beställde innan 16, men verkar inte ha skickats ännu, de fanns i lager osv, men jag kanske missuppfattat att det ska skickas samma dag om man beställer innan 16?

Jag råkade ut för samma sak. Beställde igår klockan 14 med förhoppningen om att ha varorna idag, men imorse gick det ut ett andra "Tack för din beställning"-mail (fick även ett igår i samband med beställningen) så jag antar att någonting blivit fel och ingenting skickats. Alla varor fanns i lager och skulle skickas "omgående". Sedan är det klart, när man nu beställt saker som man behöver till helgen blir man ju extra kinkig när de strular

Jag tycker det är synd att servicen hos Dustin blivit märkbart försämrad den senaste tiden. Förut handlade vi alltid via Dustin, snabb leverans och bra kundtjänst trumfade att varorna som regel var några kronor dyrare. Idag finns inte det övertaget kvar och allt oftare väljer man istället en billigare konkurrent.

EDIT: Tilläggas ska kanske att när jag förra veckan beställde nya datordelar från Dustin lades ordern efter klockan 16, och trots detta hade jag delarna morgonen därpå. Det finns med andra ord tillfällen då allt fungerar utmärkt också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ande:

Jag råkade ut för samma sak. Beställde igår klockan 14 med förhoppningen om att ha varorna idag, men imorse gick det ut ett andra "Tack för din beställning"-mail (fick även ett igår i samband med beställningen) så jag antar att någonting blivit fel och ingenting skickats. Alla varor fanns i lager och skulle skickas "omgående". Sedan är det klart, när man nu beställt saker som man behöver till helgen blir man ju extra kinkig när de strular

Jag tycker det är synd att servicen hos Dustin blivit märkbart försämrad den senaste tiden. Förut handlade vi alltid via Dustin, snabb leverans och bra kundtjänst trumfade att varorna som regel var några kronor dyrare. Idag finns inte det övertaget kvar och allt oftare väljer man istället en billigare konkurrent.

ok, lite tråkigt just för att det är helg nu hehe, min står fortfarande som "under behandling" har inte fått ett andra mail heller, och de är återigen i lager så hoppas den skickas idag så man får den måndag...

EDIT: fick nu ett till mail med "Tack för din beställning" ... samt att ordern är "Bekräftad" under mitt konto.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ok, lite tråkigt just för att det är helg nu hehe, min står fortfarande som "under behandling" har inte fått ett andra mail heller, och de är återigen i lager så hoppas den skickas idag så man får den måndag...

EDIT: fick nu ett till mail med "Tack för din beställning" ... samt att ordern är "Bekräftad" under mitt konto.

Jag kontaktade Dustin som inte kunde förklara dubbelmailet men hänvdade att det inte skulle leda till några problem (att ordern behandlas två gånger eller liknande). De bekräftade också att min order skickats idag, så jag har den förhoppningsvis på måndag. Klickar jag på ordern på mitt konto står det nu "Levererad", vilket alltså snarare betyder "Skickad". Hoppas att det löser sig med din order också!

EDIT: Jag fick precis förklarat för mig att min order försenades då de initialt inte kunde hitta en av produkterna på lagret, vilket förhoppningsvis inte händer alltför ofta!

EDIT 2: Haha, nu fick jag inom loppet av två minuter fyra stycken "Bekräftelse på din betalning"-mail. Samma mail som jag fick igår när jag faktiskt betalade ordern (med kort). Pengarna har dock bara dragits en gång från mitt konto. Jag tror helt enkelt att deras system inte riktigt är med i matchen idag

Permalänk
Medlem

fick som sagt bekräftelsen, passade även på fråga de via chatten om den skickas idag och fick ett JA som svar... men inget har hänt ännu, får se, tycker inte det ska ta 2 dagar att skicka iväg det när det finns i lager.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av loaded1mbimage:

Jag blev bara lite nyfiken efter att ha varit i kontakt med er support. Börjar personalen på Dustins support med att svara på e-mail för att sedan gå över till telefonsupport när dom har blivit mer erfarna? Skillnaden mellan mail och telefonsupport var som natt och dag där telefonsupporten var dagen. Kan ju ha varit en slump men blev nyfiken.

Hej!

Jag beklagar att du upplever att servicen inte är lika bra i båda kontaktsätten. Tyvärr, precis som på alla typer av kundtjänster, så skiljer sig ibland servicen väldigt mycket mellan handläggare. Men om du upplevde att något svar du fått varit otillfredsställande på något sätt, skriv gärna till oss i ett PM vad det gäller, så ska vi kika på det.

Skrivet av Koontra:

Måste bara säga att jag är väldigt nöjd med eran support, det är fjärde gången jag har ett garantiärende hos er och det har löst sig lika smidigt som tidigare!

Hej!

Riktigt trevligt att höra att du är nöjd! Jag för ditt meddelande vidare till våra handläggare som hanterar garantiärenden, så de får ta del av detta.

Skrivet av Gilgamesh:

ok, lite tråkigt just för att det är helg nu hehe, min står fortfarande som "under behandling" har inte fått ett andra mail heller, och de är återigen i lager så hoppas den skickas idag så man får den måndag...

EDIT: fick nu ett till mail med "Tack för din beställning" ... samt att ordern är "Bekräftad" under mitt konto.

Hej!

Tyvärr hade vi lite strul nyligen i vårat system och många kunder hade samma problem. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att allt går bättre nästa gång!

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Tack för svar, inga problem, den dök upp i måndags så jag är nöjd!

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Är det nån med studentkonto som kan kolla om det är någon studentrabatt på : https://www.dustinhome.se/product/5010825596/d3200-af-s-dx-18...

och skriva här? Jag kommer inte åt vare sig min studentmail eller dustinkonto just nu och skulle behöva beställa asap. Vill veta om jag skall regga ett nytt konto bara för denna beställningen (innan jag får tillbaka mitt riktiga konto) eller om jag skall vänta tills jag lyckats lösa min mail.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lethul:

Är det nån med studentkonto som kan kolla om det är någon studentrabatt på : https://www.dustinhome.se/product/5010825596/d3200-af-s-dx-18...

och skriva här? Jag kommer inte åt vare sig min studentmail eller dustinkonto just nu och skulle behöva beställa asap. Vill veta om jag skall regga ett nytt konto bara för denna beställningen (innan jag får tillbaka mitt riktiga konto) eller om jag skall vänta tills jag lyckats lösa min mail.

Hej!

Kan svara hur det ligger till generellt.

Är det ett kampanjpris (som det är på detta paketet) så är det kampanjpriset som gäller för alla, oavsett om man är student eller inte.
Vilket ger att produkter som är på kampanj kan bli dyrare för en student än tidigare då de inte var på kampanj, just för att kampanj priset gäller alla och då "kör över" eventuella andra specialrabatter (Ex studentrabatt eller andra).

Hoppas det gav svar på din fråga!

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lethul:

Är det nån med studentkonto som kan kolla om det är någon studentrabatt på : https://www.dustinhome.se/product/5010825596/d3200-af-s-dx-18...

och skriva här? Jag kommer inte åt vare sig min studentmail eller dustinkonto just nu och skulle behöva beställa asap. Vill veta om jag skall regga ett nytt konto bara för denna beställningen (innan jag får tillbaka mitt riktiga konto) eller om jag skall vänta tills jag lyckats lösa min mail.

4990 med studentkonto

Permalänk
Skrivet av lethul:

Är det nån med studentkonto som kan kolla om det är någon studentrabatt på : https://www.dustinhome.se/product/5010825596/d3200-af-s-dx-18...

och skriva här? Jag kommer inte åt vare sig min studentmail eller dustinkonto just nu och skulle behöva beställa asap. Vill veta om jag skall regga ett nytt konto bara för denna beställningen (innan jag får tillbaka mitt riktiga konto) eller om jag skall vänta tills jag lyckats lösa min mail.

Hej!

Jag svarade på ditt PM angående ditt konto. Svara bara på det om det uppstår ytterligare problem!

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Det är dock en farlig burk med mask ni öppnar ifall ni börjar kontakta kunder efter att köp är slutfört och de har varan i hand, tycker ni inte? Vad skulle hända, dvs. vad skulle ni göra om kunderna inte går med på att betala mer/skicka tillbaks varan?

Jag förstår att detta är obekväma frågor, men jag är genuint nyfiken.
Jag vill inte att ni, Dustinhome, ska göra som ClickOK. Ni är bättre än så!

Hej!

Vi hanterar alla kundärenden individuellt direkt med dem som berörs. Vi har varit i kontakt med dem som påverkades av detta och för dem som inte har fått svar eller har fått fler frågor ang sitt ärende välkomnar vi att kontakta oss enskilt antingen via vår kundtjänst eller som PM här på SweClockers, så hittar vi en lösning.

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Vi hanterar alla kundärenden individuellt direkt med dem som berörs. Vi har varit i kontakt med dem som påverkades av detta och för dem som inte har fått svar eller har fått fler frågor ang sitt ärende välkomnar vi att kontakta oss enskilt antingen via vår kundtjänst eller som PM här på SweClockers, så hittar vi en lösning.

Mvh Pontus

De frågor som ställts till er är allmäna frågor kring ert arbetssätt och inte nån gång nämner vi att ni ska svara på frågor kring individuella kundärenden.

Många, inklusive jag, har ställt frågor som kan ev. beröra oss i framtiden och således kan påverka ev. köp från er.

Om du Pontus inte kan svara på detta utan att drygt dra fram ett genererat FAQ-svar rekommenderar jag att du istället vidarebefordrar frågorna till någon mer juridiskt insatt på företaget då händelsen som skett absolut och garanterat har påverkat folk från att kanske köpa från er och börjat ifrågasätta ert arbetssätt. Hur vet vi när vi beställer från er att vi inte kommer få efterkrav?

Eller du / ni kanske anser att negativ PR p.g.a att kunder nästan fått krav på ytterligare betalning efter leverans är en jättebra idé? Jag personligen kommer inte sluta fråga förrens jag har fått ett svar på varför ni börjat arbeta på detta sättet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hej

Jag beställde en LG 60LB870V igår (ordernr 200527842) innan lunch som jag fick hem senare på dagen, efter jag hade packat upp den och fixat så märkte vi att det fanns en mindre skada på högtalaren/soundbaren, jag undrar om det är till er eller LG jag ska vända mig till för att lösa detta på något sätt?

tog en bild på hur det ser ut, behöver ni en bättre bild så kan jag fixa det.

http://i.imgur.com/5VTZlAu.jpg

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag var kanske lite otrevlig där. Ber om ursäkt och hoppas att ni haft en bra påsk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aluminium:

Jag öppnade ett ärende om återköp i söndags och har fortfarande inte fått något svar - vad håller ni på med på kontoret egentligen?

Hej!

De gör sitt jobb så snabbt de kan.

Du kanske inte tänkte på att det nyligen var påsk, och då har kontoret varit stängt och då tar det några dagar/någon vecka att "komma ifatt" med alla ärenden som skapats under de 4-5 dagarna som det varit stängt.
Så när det är mycket röda dagar så får man räkna med några dagar extra handläggningstid, du kommer nog få svar på ditt ärende i början av veckan som kommer!

Hoppas svaret hjälper!

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Jag öppnade ett ärende om återköp i söndags och har fortfarande inte fått något svar - vad håller ni på med på kontoret egentligen?

Om du inte nöjer dig med svar från fanboy kan du antingen fortsätta vänta eller ringa dem vilket alltid går fortast.