PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Inte dåligt? Med dess ändlösa dialoger?

Tja, det är la det som FF är bra på? Oerhörd linjär story med mycket text och lite gameplay?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
jag har rgb-kabel till min ps2 och jag kan se på dvd..

Kul för dig, jag och en kompis kan inte spela dvd med rgb-kabel på våra PStwo.

Permalänk
Avstängd

Det är Kilzone 3 inte Kilzone 2..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra07
Det är Kilzone 3 inte Kilzone 2..

Har alla andra fel eller?

(Killzone)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Inte dåligt? Med dess ändlösa dialoger?

Om man inte gillar storyberättande genom dialoger så tror jag att TV-spel kommer bli tråkigare om ett tag, många spelföretag använder numera dialog i större skala för att leda oss djupare in i Storyn. Jag gillar det, jag tycker om när tv-spelskaraktärer pratar, dock så gäller endast detta när det är karaktärer man verkligen känner ett band till.

Jag kan dock förstå att mycket dialog i textform, dvs scrollande text och en massa bip-ljud som ska låta som röster är jobbigt (NES, SNES), det tyckte jag själv och det resulterade ofta i att man bara klickade förbi allt och inte hade en aning om vad som egentligen hände.

Personligen är jag ett stort fan av dialog spel #1, Metal Gear Solid 2: Sons of Libery (har inte spelat 3'an, den kanske är värre). Jag gillar inte spelet bara för att det är så oerhört häftigt, Kojimas vågade drag att verkligen pressa oss igenom långa konversationer via datorm/mobil-va det nu är fick många att börja gnälla, fast jag älskade det! ...

POST #1: Lade till en nyhet angående PS3 "Special Edition" som kanske kommer att innehålla en hårddisk med Linux på (o_0)...

EDIT:

Citat:

http://www.gamespot.com/news/2005/06/09/news_6127219.html
In an interview with Impress PC Watch, Kutaragi disclosed that he plans to install the Linux operating system on the PS3's hard disc drive (HDD) so it will be recognized as a computer, rather than a mere console.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra07
Det är Kilzone 3 inte Kilzone 2..

Nejnej, du har fel. Det är killzone 3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Kul för dig, jag och en kompis kan inte spela dvd med rgb-kabel på våra PStwo.

då är väl min ps2 magisk eller något..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
då är väl min ps2 magisk eller något..

Då är det något hokus-pokus med min med, samt alla min polares.
Jag tror att du behöver byta RGB sladd, alternativt fixa till din PS2'a...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
då är väl min ps2 magisk eller något..

Tror min har fått lite av ditt magiska stoft också isåfall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Tror min har fått lite av ditt magiska stoft också isåfall

Min med

All your magiskt stoft på PS2 are belong to us

WELCOME CHANG3

Visa signatur

"Grab 'em by the nose, kick 'em in the ass"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Om man inte gillar storyberättande genom dialoger så tror jag att TV-spel kommer bli tråkigare om ett tag, många spelföretag använder numera dialog i större skala för att leda oss djupare in i Storyn. Jag gillar det, jag tycker om när tv-spelskaraktärer pratar, dock så gäller endast detta när det är karaktärer man verkligen känner ett band till.

Jag kan dock förstå att mycket dialog i textform, dvs scrollande text och en massa bip-ljud som ska låta som röster är jobbigt (NES, SNES), det tyckte jag själv och det resulterade ofta i att man bara klickade förbi allt och inte hade en aning om vad som egentligen hände.

Personligen är jag ett stort fan av dialog spel #1, Metal Gear Solid 2: Sons of Libery (har inte spelat 3'an, den kanske är värre). Jag gillar inte spelet bara för att det är så oerhört häftigt, Kojimas vågade drag att verkligen pressa oss igenom långa konversationer via datorm/mobil-va det nu är fick många att börja gnälla, fast jag älskade det! ...
EDIT:

Du missar poängen. Dialogerna i FFVIII tillför ingenting. De är bara där för att dryga ut spelet.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Du missar poängen. Dialogerna i FFVIII tillför ingenting. De är bara där för att dryga ut spelet.

Det är väl något som är upp till var person att avgöra, jag tyckte det var helt ok dialog i FF 8 även om det inte var ett av de bättre spelen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av haraya
då är väl min ps2 magisk eller något..

Eller så är du oinsatt, att man får grön bild när man spelar dvd med rgb-kabel är ett väldigt känt problem.

PSXcare får man väl gissa på att dom inte är helt bakom flötet.
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=40&xSec=28

Citat:

Passar till Playstation 2, dock rekommenderas S-videokabel för bästa bild med DVD eftersom den svenska Playstation 2 inte stödjer RGB vid DVD uppspelning!

Lite mer länkar;
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=39847...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3549623...
http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?action=shth&thread=588...
http://www.google.se/search?q=%22playstation%202%22%20%22gree...

Och det kanske är så att dom endast fifflar med det här på nyare verisioner eller så, jäkligt dålig stil är det iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eller så är du oinsatt, att man får grön bild när man spelar dvd med rgb-kabel är ett väldigt känt problem.

Jag har typ den första PS2 versionen, jag förbokade i alla fall mig och jag kan ju säga att jag alltid har kunnat se på DVD-film utan några som helst problem MED RGB-Kabel. Att det är ett "välkänt" problem har jag ingen aning om, antaligen folk som haft osis och fåt kassa PS2'or ...

Permalänk
Inaktiv

till er som får färg på bilden med RGB kombinerat med äldre PS2or kan ha att göra med att ni använder en scartkontakt som inte stödjer RGB, många missar att det oftast är en av scartkontakten i TVn som stödjer RGB

Permalänk
Medlem

Jag får väl ta och erkänna att en av mina polare får blå bild ibland, dvs man ser filmen perfekt sen helt plötsligt så blir TV'n blå i typ 3 sekunder innan man kommer tillbaka till filmen. Hände typ med ett par minuters mellanrum.

Permalänk
Medlem

Ni som INTE får grön bild så beror det på att

A) Kabeln ger inte ut riktig RGB signal.
B) Kabeln sitter inte helt ordentligt i.
C) Eran TV stödjer inte RGB.
D) Eran Scartfördelare stödjer inte RGB.
E) Har ett chip installerat som fixar det problemet.
F) Just det scart uttaget stödjer inte RGB.

Jag äger en V7 PS2 dvsa ca 2 år gammal. Den ger grön bild såfort jag tittar på en DVD. Inaktiverar jag RGB på min Scartfördelare så får jag bilden med riktiga färger. Historien är precis likadan när det gäller min Japanska PS2:a (Första revisionen som fanns på marknanden) samt polarens PSTWO.

Så det som sprucetwig säger är helt korrekt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ni som INTE får grön bild så beror det på att

A) Kabeln ger inte ut riktig RGB signal.
B) Kabeln sitter inte helt ordentligt i.
C) Eran TV stödjer inte RGB.
D) Eran Scartfördelare stödjer inte RGB.
E) Har ett chip installerat som fixar det problemet.
F) Just det scart uttaget stödjer inte RGB.

Med andra ord en förjävla lång felsökning ... äsch, bara det är fixat till PS3 så är jag nöjd ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ni som INTE får grön bild så beror det på att

A) Kabeln ger inte ut riktig RGB signal.
B) Kabeln sitter inte helt ordentligt i.
C) Eran TV stödjer inte RGB.
D) Eran Scartfördelare stödjer inte RGB.
E) Har ett chip installerat som fixar det problemet.
F) Just det scart uttaget stödjer inte RGB.

Jag äger en V7 PS2 dvsa ca 2 år gammal. Den ger grön bild såfort jag tittar på en DVD. Inaktiverar jag RGB på min Scartfördelare så får jag bilden med riktiga färger. Historien är precis likadan när det gäller min Japanska PS2:a (Första revisionen som fanns på marknanden) samt polarens PSTWO.

Så det som sprucetwig säger är helt korrekt.

Om man ska fortsätta vara offtopic, någons om vet om man kan använda komponent kablar till EU PS2 för att köra hd upplösning, t.ex på amerikanska GT4 verisionen, eller är det någon annan "begränsning" i ps2:an som man inte vet om?

Känns som om det har blivit väldigt offtopic. Tycker vi backar tillbaka till PS3, jag kommer nog antagligen göra ett inköp av en sådan pga Final Fantasy. Samma anledning till att jag köpte PS2, men ack så mycket mer trevliga spel man har fått på köpet :p. Dock så ser ju PS3 handkontrollen aningen udda ut, men man ska inte säga bä föräns man testat, kan ju vara bekväm, jag är i alla fall glad att knapparna sitter på liknande sätt som på PS2 kontrollen.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

ett litet stavfel: du kommer att kunna spela både PlayStation, PlayStation 3 och givetvis PlayStation 3 spel!.

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

Kan vi inte sluta diskutera RGB kablar nu och fortsätta med PS3-diskussionen? ...

Typ, Vad tycker ni om designen?, jag tycker den ser lite för spacead ut...

Permalänk
Medlem

Tycker PS3 ser helt okej ut lite roligt att PS3 Konvex, medans Xbox 360 är konkav

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joul
Tycker PS3 ser helt okej ut lite roligt att PS3 Konvex, medans Xbox 360 är konkav

Sant.

Jag tycker väl att designen är okej, men den passar inte in hemma hos mig. Lågt till tak, trä väggar och takbjälkar och sen en sådan liten rymdfarkost mitt i allting. I ett modernt inrett hem tror jag dock att den passar in aldelles utmärkt.

Men efter vad jag har sett på bilder så tycker jag att den ser lite tråkig ut, nästan som vår brödrost. Xbox 360 ser lite mer "extreme" ut med sina gröna färger, Revolution, ja, den ser väl inte ut som så mycket mer än en liten svart låda ...

Permalänk
Medlem

Blir nog att köpa...

...men fan vilken hemsk design :>

Visa signatur

[A.K.A PetterBlue]

I fake orgasms!

Permalänk
Medlem

Det är ju egentligen snart man borde få tummen ur häcken och köpa en HDTV, typ innan jul eller något när de har sjunkit lite i pris. Spelen ska tydligen se mycket bättre ut på sådana apparater (jag har aldrig testat).

Permalänk

399$ är ju inte så farligt men innan den når sverige lär kursen vara med alla moms o allt 550$

för under 4000KR går den nong kanppast i sverige men så är väl inte 399$ nåt fast slaget pris på maskin heller

sedan så lär ju spelen kosta ne förmögenhet att köpa

men F1 spelet samt Tekken Metal GEar är ju spel man måste ha till maskin samt om det kommer nåt roligt från naughty dog då deras största tillgång stack efter jak and daxter 3

men kan resten av naughty dog skapa nåt i stil med crash bandicoot samt jak and daxter så är ju sånna spel efterlängtade samt crash oavsett utvecklare samt spyro sedan så får man kanske koncentrera sig på att köpa de spel som är ett måste ha

så det är mina tankar kring detta monster till tv spel ja jisses

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Under 4000kr kommer den ju aldrig kosta vid release, jo, det finns nog en del roliga spel redan vid release. Tekken, det måste fan vara grymt med den grafiken!.

Permalänk
Medlem

Längtar tills GTA 4 kommer.
Hoppas dom kan ha en ö där det snöar ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra07
Det är Kilzone 3 inte Kilzone 2..

Du skojar va?

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

Tekken 6 och Gran Turismo 5!!!

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD