Tecken på att man spelat för mycket...

Permalänk

Jag kan ibland tänka "Fan vad snygg grafik!" när jag ser vatten som blänker i solen. Antar att jag har sett nåt spel där vattnet i spelet liknar vattnet i verkligheten.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Ja jösses, har läst igenom alla inlägg nu och fastnade speciellt för två stycken:

Det första kommer från harmlösa ultima[7]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
inte just spel, men fick just nyligen bredband, vilket jag väntat på och längtat efter en massa år.

Vet inte hur många gånger man drömde om att man fick bredband och hur bra allt var, innan man vaknade och fattade att det itne var sant

Kan inte annat än falla in i ledet, när man i ungdomens dagar satt med 160-200 ping i Delta Force och Counterstrike 5.2 via modem, så har man rätt att drömma om framtiden And I did, a lot.

Ungefär samma känsla som att vakna ur en dröm när man kunnat flyga, eller har sex med PammelaaAA! t_T

------------------
Det mest skrämmande inlägget kommer dock från Rushdie[6] som skriver:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Var ute och körde en kväll, ser ett runt svart märke på vägen och gör en panikparering för att inte köra på minan. Tog en sekund att inse att det nog inte var en AT mine, utan en lappning i vägen.

Även om man kan skratta åt den, så är detta en mycket allvarlig händelse.

Han blir alltså så påverkad av spelet att han agerar irrationellt i trafiken, serious business! :S

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

När man är på förfest med några snygga brudar som poppat popcorn och du frågar "Är de här public?".

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Em3l
När man är på förfest med några snygga brudar som poppat popcorn och du frågar "Är de här public?".

Haha, redigt bra opener det där.

Det mest klassiska måste väl ändå vara push to talk reflexen. Hjärnan vänjer sig helt enkelt vid att när munnen rör på sig ska vänster lillfinger vara nertyckt. Blir ju oerhört spännande när det kommer in folk i rummet.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

När man LANat ett bra tag och inte fått någon sömn på 48 timmar kan det hända att man inte förstår någonting och tänker en massa konstiga saker.

Hände mig en gång, hade varit uppe i lite över 50 timmar tror jag det var, så skulle jag gå och sova... Jag kunde inte somna på 1 timme för att jag inte förstod vad täcket var bra för och mitt huvud fylldes av tankar i stil med "fan varför bygger du inte i hörnet? Vi kommer ju leaka!".

Då vet man att man är trött och har spelat för mycket.

CTRL+F-syndromet har hänt ett antal gånger när man suttit och sökt information ett tag på en massa internetsidor och sedan ska hitta någonting i t.ex. en tidning.

En annan gång när jag inte hade gjort så mycket annat än att spela TES:IV nästan varje vaken timme i typ en vecka, ville man quicksavea innan man gick ut ur huset och sånt. Kunde nästan känna F5knappen... xD

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

När blåljuset i bakspegeln börjar närma sig och man försöker knappa in koden för "lower wanted level"

Skämta bara, oftast börjar man leta efter BFG när satkärringen på jobbet inbildar sig ha makt.. om ni visste något om LEAX och "sjöhäxan" så vet ni vad jag menar.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

när man tror man laggar för att man går in i väggen

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

När man försöker ladda Quicksave som i Fallout3 när man misslyckats på Speech. O.o Kommer såna sjuka tankar ibland. XD

Permalänk
Medlem

Måste väl vara när det rycker i "vent" fingret när man pratar med någon IRL när man sitter vid datorn.

Permalänk
Medlem

När man öppnar alla konversationer med Y överallt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Jag kan ibland tänka "Fan vad snygg grafik!" när jag ser vatten som blänker i solen. Antar att jag har sett nåt spel där vattnet i spelet liknar vattnet i verkligheten.

Hehe känner igen det där. "Shit vad snyggt och verklighetstroget det ser ut!" Eller ja just det, det är verkligheten...

Ibland kan jag tänka tvärtom också. Senast häromdan satte jag en naturbild som wallpaper på datorn och hann tänka "Mjaaa vattnet ser lite metalliskt och konstgjort ut, för mycket reflektioner". Men det var ju ett helt vanligt foto på en solnedgång över vatten... Man kanske aldrig någonsin blir nöjd med spelgrafiken när inte ens verkligheten duger i alla lägen.

Permalänk
Avstängd

När man försökte ge sig på Colin Mcrae skillen irl på en grusväg.Slutade uppoch ner i skogen...

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
När man försökte ge sig på Colin Mcrae skillen irl på en grusväg.Slutade uppoch ner i skogen...

hahaha ^^,

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

för många år sedan hade jag lirat för mkt tomb raider, sen blev det dags för skola och vi skulle ha prov. Jag satt seriöst i 5min och kunde inte förstå hur man skulle spara. Ville ju liksom ha en save före provet så jag kunde göra om det om det behövdes

Permalänk
Medlem

ett tag sen när vi hade lanat så streckkörde vi igenom serious sam 2 i coop från cirka midnatt till 10 på morgonen, utan att göra nåt annat, då skulle vi ut på en promenad innan vi skulle sova, och alla var förvånade att verkligheten såg så overklig ut.. det va nåt som inte stämde, man blev helt förvirrad av att gå ut.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

På mitt första LAN så hörde jag skott från CS 1.6 till och med när vi började packa ihop.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

känner mig nästan lite konstig nu när alla tycks ha upplevt spelens bi effekter utom jag, jag har aldrig gjort eller tänkt så som ni har gjort.
det närmaste är väll att jag tex gått ute och tänkt på vilka skills jag ska lägga på min gubbe när jag kommer hem tex eller hur jag ska klara en viss bana...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
känner mig nästan lite konstig nu när alla tycks ha upplevt spelens bi effekter utom jag, jag har aldrig gjort eller tänkt så som ni har gjort.
det närmaste är väll att jag tex gått ute och tänkt på vilka skills jag ska lägga på min gubbe när jag kommer hem tex eller hur jag ska klara en viss bana...

Samma här.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hahah känner igen en del
Ctrl+C på vanligt papper har ju hänt Sedan detdär med att man går och tänker, fan va ful grafik, till verkligenheten XD Har hänt speceillt många gåner när jag kollat på molnen och tänkt att jag aldrig hade accepterat en sådan dålig grafik i något nytt spel hahahah man är väl lite sjuk..

PS. Såg att någon skrev något om att säga "Är dessa public?" använder det ordet hela tiden! Tycker det är grymt och folk fattar vad man menar

Permalänk
Medlem

Hade en kompis som gömde sig bakom gardinen i sin lägenhet och kollade i fönstret i byggnade mitt emot om nån var där...
Han insåg då att han kanske borde dra ner på sitt CS spelande.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Stannar hemma från skolan bara för att man kan ju lvla en till lvl.

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Jag spelade Maplestory för mycket ett tag.
Gick och slog i foten en gång med stor smärta där till och tänkte att jag måste äta en melting cheese fort som attan för jag överlever inte en smäll till.
Trodde även jag såg en JR. Balrog men det visade sig bara vara en svart person i mitt perferiseende.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

En gång när jag hade varit på lan och vaknade dagen därpå tänkte jag när jag stog i duschen "har jag köpt Mekansm.. har jag köpt den..?" (Mekansm är ett item i Wc3 banan DotA).

Har även jag har hålt in push-to-talk när jag pratat i telefon med folk.

Permalänk
Avstängd

Jag drog en rätt rolig på bildlektionen efter att vi fått lära oss Photoshop i 2an (gymnasiet)

"Hur fan ändrar man lager??"

Har även hoppat ur sängen i panik då det stod en lvl 22 Phantom Assasin (Dota) i mitt rum. Fatta om hon hade crittat, skadar ju typ 800...

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulrapist
för många år sedan hade jag lirat för mkt tomb raider, sen blev det dags för skola och vi skulle ha prov. Jag satt seriöst i 5min och kunde inte förstå hur man skulle spara. Ville ju liksom ha en save före provet så jag kunde göra om det om det behövdes

Om man sitter i fem minuter och funderar på det så är det nog inte spelet som är problemet.

EDIT: För att vara OnT så kan det väl vara det där med att man verkligen reflekterar över hur fint riktigt vatten ser ut ibland, just för att man jämför med spel. Lite småkul faktiskt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Om man sitter i fem minuter och funderar på det så är det nog inte spelet som är problemet.

EDIT: För att vara OnT så kan det väl vara det där med att man verkligen reflekterar över hur fint riktigt vatten ser ut ibland, just för att man jämför med spel. Lite småkul faktiskt.

Ofta är vattnet fulare än i spelen

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Jag och en kompis hade lirat asmycke F.E.A.R. ett tag och en sen kväll när han skulle gå hem så ville han att jag skulle följa honom en bit för att han var rädd att Alma (eller som han beskrev det; tjejen i den röda klänningen) skulle komma fram!
Notera att han är ett år ÄLDRE än mig!

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

Push-to-talk har man tryckt in när man snackat i telefon, ja

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zabusa
Jag och en kompis hade lirat asmycke F.E.A.R. ett tag och en sen kväll när han skulle gå hem så ville han att jag skulle följa honom en bit för att han var rädd att Alma (eller som han beskrev det; tjejen i den röda klänningen) skulle komma fram!
Notera att han är ett år ÄLDRE än mig!

Hur gammal är han då? 13?
1 år är väl ingenting...

Jag var bara rädd för att gå hem som liten när jag lirade resident evil första gången 1997.

Permalänk
Medlem

Har väl hänt att man trycker ner push-to-talk keyn (musknapp 3 f.ö) när man lanar, eller har en kompis på besök.

Alltid lika roligt.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro/Gen3 Socket1155 | i5 2500K @ 3.3 GHz | Gainward GeForce 660Ti | Kingston HyperX 8GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB 555/515 | WD Green 2TB | 500W Fractal Design | Corsair Carbide 500R |
Qpad 5K |Razer Goliathus | Steelseries 6GV2 | Steelseries Siberia V2 Red | Samsung 27" Full HD |