Tecken på att man spelat för mycket...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aframo
Herregud, freaks!

En gång till, En gång till, En gång till

oki... o herrrrrrreeeeeeeeguuud, FREAKS

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

När man reser sig i sängen och skriker ta inte mitt svärd e det riktigt illa.Pausade i en vecka där faktiskt.

Permalänk

haha. alltså tack för svar. uppskattar alla typer av svar. Ni måste ju förstå att folk reagerar när en del skriver att de är så grovt engagerade att de på fullaste allvar tror att de är kvar i spelet irl. Som sagt skulle förmodligen inte skriva ifall jag inte var "in the influence of alcohole" men ni måste ju hålla med om att det är ganska intressant (ifall det nu inte är så att folk bara vill ha en kul grej att snacka om här på forumet) att folk ändå är så pass långt ifrån verkligheten som de är. Har alltid suckat åt alla artiklar som kommer upp titt som tätt om att tv-spel påverkar "barn" på ett negativt sett. Har aldrig tänkt på det som ett problem när man själv sitter och spelar (För jag spelar faktiskt en hel del själv), att en del har problem att skilja spel från verklighet, men den här tråden får en verkligen att tänka om. kanske är bra att de sätter rekomenderad åldersgräns för vissa spel. Uppskattar svar snarast.

Visa signatur

"De omnibus dubitandum"

Permalänk
Medlem

Det de flesta snackar om här är ju en slags dagdrömmande, eller ungefär som när man vaknar upp ur en dröm och inte riktigt blivit medveten om verkligheten än. Det är enstaka korta ögonblick som hjärnan kopplar fel, inte precis en hel dag som folk går runt och tror att de befinner sig i ett spel.

Jag ser ingen koppling alls mellan fenomenet folk pratar om här och barn som är våldsamma t.ex.

Permalänk
Medlem

När jag nötte Pokemon så hörde jag all musik så fort jag inte koncentrerade mig på vad jag nu gjorde i vardagen. Speciellt cykelmusiken kan jag tillägga.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Det de flesta snackar om här är ju en slags dagdrömmande, eller ungefär som när man vaknar upp ur en dröm och inte riktigt blivit medveten om verkligheten än. Det är enstaka korta ögonblick som hjärnan kopplar fel, inte precis en hel dag som folk går runt och tror att de befinner sig i ett spel.

Jag ser ingen koppling alls mellan fenomenet folk pratar om här och barn som är våldsamma t.ex.

Men tycker inte du att det räcker som bevis att folk inte kan skilja fiction från verklighet när en del på fullaste allvar tror att de kan snurra på musen för att uppmärksamma vad som finns i periferin att dataspelandet har stigit dem åt huvudet. (hävdar forfarande att jag spelar en hel del). Kahärn bara säga att skaffa er ffs en hälsosammare hobbey. hahah. kram alla härliga "sweclockerswritare".

Visa signatur

"De omnibus dubitandum"

Permalänk
Medlem

Själv hade jag en period då jag inte inte kunde prata med någon utan att trycka på L på tangentbordet, vilken jag då hade bindat "Push-2-Talk" i Teamspeak till då. Satt jag vid datorn så tryckte jag på L, satt jag inte vid datorn så tog det några millisekunder extra att svara. :/

Numera använder jag inte Teamspeak så mycket längre, så det problemet är borta nu. Men det kanske dyker upp igen om jag börjar använda det igen, vem vet?

Sen har jag ju försökt Ctrl+F:a också, eller åtminstone högljutt klagat att jag vill ha det när man ombeds hitta ett stycke i en bok :).

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

ni som letar efter olika tangentbords tryckningar när ni inte sitter vid datorn, hur gör ni då? har ni ett lite keybord med er som ni försöker trycka på eller försöker nu göra er knapptryckning i luften likt ett luftgitars akord för att sen inse att det inte fungerar?
Är riktigt nyfiken på hur ni gör då det verkar vara riktigt vanligt fenomen bland folket här i tråden

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
...Är riktigt nyfiken på hur ni gör då det verkar vara riktigt vanligt fenomen bland folket här i tråden

För mig är det mer en tanke eller känsla.:P Jag försöker inte göra rörelsen utan tänker till exempel F5 någon sekund. Går inte riktigt att förklara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WidowMaker
Men tycker inte du att det räcker som bevis att folk inte kan skilja fiction från verklighet när en del på fullaste allvar tror att de kan snurra på musen för att uppmärksamma vad som finns i periferin att dataspelandet har stigit dem åt huvudet.

Det är på sin höjd tecken på att folk inte kan skilja på det i någon sekund. Ren och skär betingning helt enkelt, och knappast något fenomen som bara förekommer inom spelandets värld. Ska man gå ut och skjuta ner folk på en skola eller "bara" slå ner någon så behöver man betydligt mer medveten avsikt. Hade det funnit något samband mellan dataspelande och ökad våldbenägenhet skulle vi ha märkt det för länge sedan med så många som spelar, men t ex studier i USA visar ju på raka motsatsen.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

man sätter igång brandlarmet för man tror att "runner vision" finns i verkligheten (mirrors edge)

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

"Någon dyker upp runt en hörna och första tanken är att snabbt sätta headshot med lightning gun. Sekunden efter tar man sitt förnuft till fånga och tänker "Nä, shit, det är ju en friendly!". Sekunden efter DET inser man att man inte spelar..."

Den var ju ganska så fel. För det första så finns det inget HS i Quake 3/Live som jag nu antar att du menar. För det andra så är det dumt att köra LG i runt-hörnet-strider, då lämpar sig rocket launcher bättre.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
ni som letar efter olika tangentbords tryckningar när ni inte sitter vid datorn, hur gör ni då? har ni ett lite keybord med er som ni försöker trycka på eller försöker nu göra er knapptryckning i luften likt ett luftgitars akord för att sen inse att det inte fungerar?
Är riktigt nyfiken på hur ni gör då det verkar vara riktigt vanligt fenomen bland folket här i tråden

Det är ju bara hjärnans instinktiva reflex, något man gör av vanesak innan man tänker till och inser att det inte är inom rätt kontext.
Alltså hinner fingrarna inte göra mer än rycka till lite lätt på sin höjd innan man inser sitt småkomiska misstag och gör rätt istället

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

hehe då är jag med

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Inaktiv

Nu har det hänt mig med..

Inte så mycket med spel att göra men skrapade precis fram kod till min internetbank från skrapbricka. Tryckte CTRL+C på tangentbordet.. fattade 5 sekunder senare vad jag gjorde. Och inte nog med det, när jag sen kommer till inloggning och ska skriva in lösenordet jag precis skrapat fram.. vad gör jag då? Självklart trycker jag CTRL+V och fattar strax efter att CTRL+C inte fungerade från första början. xD

Nä nu är det dags för att sova.

Permalänk

*Om någon väljer Solero framför Daim, så anklagar du honom/henne för att vara en fanboy.

Hahahahah den var skitkul skrattade högt xD

Nej jag har väl försökt använda hearthstone eller letat efter en gryphon/hippo eller vad dom heter när jag vill ta mig någonstans. (spelat för mycket wow)

Jag har många tvångstankar och en av dem är att jag låtsas ha ett tangentbord framför mig och om jag ser registreringsnumret "ghi 986" t.ex. så måste jag skriva ned det och trycka på enter... Dock är detta den enda tvångstanken ifrån datorn som tur är

Nej jag känner igen mig i alldeles för många här xD skitkul läsning!!!!!!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
...när du möblerar om rummet och sedan inte blir nöjd, går ut ur rummet och går in igen och hoppas att allt är tillbaka på sin ursprungliga plats

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA SÅ JÄVLA SANT xDXDXDX

Min kompis sa detta till sin pappa som försökte väcka honom:
Vänta, ska bara hämta lite mer ammunition...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric

BTW: är det bara jag som förundras över de taffliga försöken att ragga på NauSea ovan?

Haha nej jag märkte det också xD

Och sen alla skumma speldrömmar man haft... Och drömmen om att jag fått en ny dator när jag var typ tolv år gammal, jag trodde på det jättelänge tillochmed när den gamla datorn stod där den gjorde... Jag blev lite ledsen

Permalänk
Hedersmedlem

Hjärnan fastnar helt enkelt i ett mönster. Det är ju inget som speciellt händer med spel. Har haft tankar om annat också. Som när jag jobbade så såg jag saker och hade känslor från jobbet. Jag var i Romme en dag och åkte skidor för första gången i mitt liv. På kvällen när jag skulle sova så låg jag och spände fötter och ben när jag visualiserade hur jag åkte.

Permalänk
Medlem

Vet att min polare blev väckt av sin morsa en helg som sa att det var frukost och som respons fick hon "invitar du mig??".

Själv letar jag mest efter ctrl + f, c, v, z, x och o typ hela tiden. Varför öppnas till exempel inte alla dörrar sig själva när man tänker ctrl + o, så borde det vara... Och varför kan man inte klippa i papper med hjälp av ctrl + x...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo
"Någon dyker upp runt en hörna och första tanken är att snabbt sätta headshot med lightning gun. Sekunden efter tar man sitt förnuft till fånga och tänker "Nä, shit, det är ju en friendly!". Sekunden efter DET inser man att man inte spelar..."

Den var ju ganska så fel. För det första så finns det inget HS i Quake 3/Live som jag nu antar att du menar. För det andra så är det dumt att köra LG i runt-hörnet-strider, då lämpar sig rocket launcher bättre.

År 2005 när jag skrev det där var en period då jag spelade Unreal Tournament 2004 väldigt mycket, och tränade på att sätta just headshots med lightning gun.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kmet
När jag fick mina glasögon tänkte jag "Jävlar vilken upplösning"

hahahah den var skitkul

Men de program jag oftast sparar på är ju word så jag är alltid beredd med ctrl+S i verkligheten också........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
ni som letar efter olika tangentbords tryckningar när ni inte sitter vid datorn, hur gör ni då? har ni ett lite keybord med er som ni försöker trycka på eller försöker nu göra er knapptryckning i luften likt ett luftgitars akord för att sen inse att det inte fungerar?
Är riktigt nyfiken på hur ni gör då det verkar vara riktigt vanligt fenomen bland folket här i tråden

Jag använder fingrarna och trycker på olika ställen på handflatan... sorgligt men sant

Permalänk
Hedersmedlem

För mig är det bara en känsla och ingen verklig rörelse..

Permalänk
Medlem

när man tänker "QuickSave" innan man ska göra en tenta eller bjuda ut en tjej och etc =/

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Spelar inte så mycket längre så har tappat alla dom grejerna. Men har hänt typ att jag låtsas trycka på alla wow-hotkeys som finns typ...
trycker på L (quest-log) när jag ska se vad som finns kvar att göra
trycker på M (map) när jag inte hittar dit jag ska
Trycker på R (reply) för att leka telepati-konversation
Trycker på P (spellbook) när jag vill ändra på någonting kommer inte på nåt exempel

Sen har man väl sett någon på avstånd och gjort hunters mark xD hahahaha helt sjukt... Jag har många såna konstiga saker som jag gör när jag spelar ett visst spel men det går över ganska snabbt som tur är

Permalänk

vi hade ett sk "veckokryss" på so:n idag.
Man ska veta vad som hänt på nyheterna för den gångna vecka

Idag så var det en fråga vart sjukdomen "TBC" påverkade oss männsikor..

"Hmm, The Burning Crusade.. Vad kan det skada.. Det första som dök upp var ögonen men det fanns inte som svarsalternativ.. så det vart en ren chansning."

Det var inte direkt Wow han syftade på kom jag på i efterhand

Permalänk
Hedersmedlem

Kom på att jag velat dra upp GPS:en efter att ha lirat TDU en del

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
När jag nötte Pokemon så hörde jag all musik så fort jag inte koncentrerade mig på vad jag nu gjorde i vardagen. Speciellt cykelmusiken kan jag tillägga.

Det där hade jag också. märkte också häromveckan när min flickväns lillebror drog igång sitt gameboy att jag kunde säga vilken stad han var i, på musiken. Dumt nog gjorde jag det också, till flickvännens fasa. :S

Permalänk
Medlem

Det är väl klart man blir påverkad av datorspel, man blir påverkad av allting i världen, omgivningen, relationer osv. Allting påverkar en på gott och ont, Jag kan säga att datorspel har gett mig en sjukt snabb reaktionsförmåga de senaste åren.

tillbaks till tråden, jag har haft många sekunder då man tänkt massa konstiga saker som undra om det finns någon loot i dendär lådan, eller när det kommer någon och bråkar med en eller ser argt på en så tänker jag "shit! aggro"

Men trotts alla konstiga sammanträffanden och tankar efter att spelat något för länge så kommer man aldrig utöva spel i sig till verklighet. I alla fall inte jag, och jag har spelat mycket och länge

Permalänk

Vet ej om denna har tagits upp, orkade inte läsa alla
Du vet att du har spelat lite för mycket dator när du på din födelsedag ropar DING!

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance