Tecken på att man spelat för mycket...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
jo jag tackar ja o_O
ctrl+z har ju hänt ett antal gånger när man har suttit mycket vid datorn.

har också tyckt att det har varit för mycket bloom på morgonen när solen låg lågt

ibland när jag har spelat lite väl mycket brukar jag, strax innan jag somnar, "spela" spelet. jag låg på rygg häromnatten och kom på mig själv med att rycka till lite då och då, för jag halvdrömde att jag var en streckgubbe i ragdoll masters o_O

men mBr. att hjärnan börjar använda den informationen den tar in och reagera därefter betyder bara att den är i bra skick. vissa underliga situationer kan visserligen trigga vissa människors psykiska problem, men det har inget med själva spelandet i sig att göra.
om man övar (gör samma saker om och om igen) mycket så lär sig hjärnan det mönstret. då hamnar situationen och lösningen till den i det undermedvetna, som är väldigt mycket snabbare än det medvetna (en slags "cacheminne". om processorn förfrågar något som redan finns där behöver den inte kolla med ram-minnet också). det är som sagt ett fullkomligt normalt beteende och finns hos de flesta.
till exempel: det finns ju en anledning till varför man övninskör innan man kan ta körkort och sätta sig i bilen själv. i början behöver hjärnan ta in information, kontrollera den, processera den och skicka signaler till musklerna i armar och ben. när man har kört länge tänker man inte på att man växlar och blinkar, gasar och bromsar. eller hur?

om man är riktigt trött eller om man går på någon form av hämningsdämpande drog är det dock inte så bra, då hjärnan inte riktigt klarar av att hantera situationer och kan ta fram sådant ur det undermedvetna som inte har med situationen att göra. gäller väl mest om man går på droger (eller lider av någon psykisk störning), men om man då har tillgång till vapen under tiden blir ju resultatet ofta inte alltför lyckat.

BTW: är det bara jag som förundras över de taffliga försöken att ragga på NauSea ovan?

Korrekt.
Hade det inte varit så så hade det exempelvis varit jävligt svårt att andas - då man skulle vara tvungen att konstant tänka på att andas. Men nu när vi gör det 24/7 så gör vi det automatiskt.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

när jag hade tradigt i skolan en dag, så blundade jag o la mina händer på bordet & låsades att spela GTA3 i min fantasi >.<

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Korrekt.
Hade det inte varit så så hade det exempelvis varit jävligt svårt att andas - då man skulle vara tvungen att konstant tänka på att andas. Men nu när vi gör det 24/7 så gör vi det automatiskt.

Nej, det är olika delar av hjärnan. Andningen styr vi ungefär lika mycket som hjärtslagen eller blinkningar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Är det inte Gaffeln eller nåt sånt?

När Morsan öppnar gradinen på Morgonen och du Skricker "Jevela Team Flash N00b"

Brukar man inte säga "Moget å Team flasha jevela n00b

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

När jag spelade en del quakeIII innan så såg jag alltid siktet framför mig när jag hade spelat en stund.. skitjobbigt att ha mitt i någons nylle när man pratar med dom.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

det sjukaste är nog när man hittar en ikon som heter spel schema på brorsan data och när man öpnnar så står det vilka dagar han ska spela dom olika spelen :s

Permalänk
Medlem

Skrev faktiskt "KlosterKatten" på matteprovet en gång..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric

BTW: är det bara jag som förundras över de taffliga försöken att ragga på NauSea ovan?

Nej det är det inte.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk

Har hänt att man försökt att släcka lampan i taket, funkade inte.. Försökte "starta" coca cola glaset med musen en gång också.. funkade kass de med.. kanske skulle uppdatera drivarna?
Efter att lirat klart serious sam first encounter så kunde man gå runt och höra dedär självmordsbombarna i flera dagar.. ringde i öronen rätt länge störigt hehe.. Sen har de hänt att man sett typ nån q3 gubbe springa runt osså

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Har hänt att man försökt att släcka lampan i taket, funkade inte.. Försökte "starta" coca cola glaset med musen en gång också.. funkade kass de med.. kanske skulle uppdatera drivarna?
Efter att lirat klart serious sam first encounter så kunde man gå runt och höra dedär självmordsbombarna i flera dagar.. ringde i öronen rätt länge störigt hehe.. Sen har de hänt att man sett typ nån q3 gubbe springa runt osså

Det är såna som du som kommer att mörda folk för att man spelar för mkt eller har en sån "rubbning"...

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Var ute och gick lite i snöslasket idag, tittade ner på mina fötter och tänkte "Hmm ljudet är ju helt osynkat." Sen insåg jag att ljudet kom från personen som gick precis bakom mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Nej, det är olika delar av hjärnan. Andningen styr vi ungefär lika mycket som hjärtslagen eller blinkningar.

Heh, det är kanske lite lättare att hålla andan eller sluta blinka en stund än att få hjärtat att sluta slå.

Permalänk

jag brukar drömma att jag fick typ feta EQ i wow^^

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt att det inte går att markera pappret på bordet med muspekaren, skriva med tangenterna på samma papper, vända mig om mha musen eller skriva nåt på msn för att svara morsan som säger gonatt/mat nu eller dylikt

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Heh, det är kanske lite lättare att hålla andan eller sluta blinka en stund än att få hjärtat att sluta slå.

Testa att hålla ögonen öppna och räkna till 60.
Testa också att ta livet av dig eller få dig att svimma genom att hålla andan.
Jägare och tävlingskyttar kan stanna upp hjärtat ett par slag precis när de trycker av de kan dock inte stoppa hjärtat helt, precis som du inte kan sluta blinka eller sluta andas hur mycket du än försöker.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

När man ska svara på några frågor till en text och hittar inte svaret i texten så brukar jag veva med handen för att försöka trycka på ctrl-f

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ett starkt tecken är väl när man börjar rabbla upp sin statistik på en jobb ansökan.

HP: 3478
mana: 342
skills: master of slaying skeletons,goblins etc
race: paladin

osv

Hahahahahahhaha!!!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Var ute och gick lite i snöslasket idag, tittade ner på mina fötter och tänkte "Hmm ljudet är ju helt osynkat." Sen insåg jag att ljudet kom från personen som gick precis bakom mig.

haha
Kom att tänka på när jag var ute och åkte buss för några månader sen, inte direkt spelrelaterat men fick för mig att den som gjort bilden framför mig (dvs. synen rakt fram) var värsta photoshop nooben som lagt en gradient uppifrån och ner. Det var moln, såg helt mongo ut .(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
Det är såna som du som kommer att mörda folk för att man spelar för mkt eller har en sån "rubbning"...

Ska ja ta dedär som en komplimang? hehehe

Nä men vafan.. tror de krävs en hel del "rubbning" innanför pannbenet för att man ska börja leka CS i skolan eller andra allmäna ställen.. Sorgligt att spelen får ta skulden för föräldrarnas dåliga sätt att uppfostra.

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Du försöker pissa på folk och vräka i dig munkar i hopp om mer hälsa (Postal 2)

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

Det har hänt några gånger att jag har försökt scrolla ut till third-person :>

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

|\|äR |)u K4n |ä$4 d3T |-|Är!11!

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Tecken på att man spelat för mycket...

...när man omedvetet i desktopmiljö håller fingrarna över W, A, S, D tangenterna.

...när man tror sig vara en vapenexpert utan att någonsin avfyrat en riktig bössa, ni vet, de där gjorda av metall.

...när man som student, varje gång man avslutat ett kapitel i kurslitteraturen märkligt nog hamnar framför datorn istället för att påbörja nästa kapitel.

...när man slitit ut A, S, D och framför allt W -knapparna på sitt tangentbord. (BF2 spelare)

...när man slitit ut E -knappen på sitt tangentbord. (Kassa BF2 spelare)

...när man har en förpubertal röst och gillar att använda mikrofonen på sitt headset. (CS spelare)

...när man aldrig tycker sig lyckas anskaffa tillräckligt många X och Z i Alfapet/Scrabble.

...när man flertalet gånger stött på någon som kallar sig Vasillij Zaitsev.

Nörds.

Permalänk
Medlem

jag drömde en gång att jag skulle testa göra en riktigt sjuk grej (vad berättar jag inte), och jag sa till alla att det var ok, för jag kunde quickloada sen, och jag vaknade när jag gjordet det..

sen som gammal hl-nörd har jag ju såklart försökt trycka ner "e"-knappen otaliga gånger när jag ska använda lite diverse saker.. öppna dörrar, sätta på datorn (då hade jag iaf en tangent!) plocka upp nånting, prata med människor osv osv..

försökt i luften skiva /me när jag skulle förklara att jag gjorde en sak till en polare.. inte gaming då, men ändå

runt åren då jag mappade till hl så var det ju nån gång eller två som man såg en buske i ögonvrån och tänkte "snyggt gjort med brusharna, undra från vilken wad texturen kommer ifrån.." eller om man sett en fågel låångt borta "aw, söt sprite"

edit :

Citat:

...när man omedvetet i desktopmiljö håller fingrarna över W, A, S, D tangenterna.

ouch, känner mig träffad där, asså... =P

edit 2 : har också förgäves försökt markera en spindel som klättra på skärmen, för att sen shift-deleta den.. sen mosa jag den med fingret när jag insåg att det inte gick så bra

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Var ute och körde en kväll, ser ett runt svart märke på vägen och gör en panikparering för att inte köra på minan. Tog en sekund att inse att det nog inte var en AT mine, utan en lappning i vägen.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Lyckades precis med nått jag trodde man var för smart för...
Har precis tagit paus från 24h nonstop KoToR 1-lirande (omspelsvärde massor) och givetvid nät man ska gå och hämta sin pizza och sin cola så antar man bara helt naturligt att det går att forcejump:a hela vägen dit eftersom det är längre än 10 meter... och att sedan tillsammans med insikten om att man itne längre speler också inse att pausen kanske borde kommit lite tidigare...

men men, nu ska jag lira lite till

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Man startar såna här trådar och tycker det är roligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
...när man slitit ut E -knappen på sitt tangentbord. (Kassa BF2 spelare)

Vad mnar du?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Man startar såna här trådar och tycker det är roligt.

Ett tecken på uttråkning är väl annars att man skriver i trådar man inte är intresserad av...

Angående E-knappen så antar jag att han menar folk som står och spammar E vid flygplan och helikoptrar. Jag slet ut S-knappen väldigt fort på mitt tangentbord, vet inte riktigt vad det ska innebära. Jag är kanske feg och springer och gömmer mig för ofta?

Permalänk
Medlem

...omedvetet i desktopmiljö håller fingrarna över W, A, S, D tangenterna. <- Ska väl vara denna då.

Annars har jag inga problem alls, jag kan skilja på verklighet och fantasi. Även om en fantasi kan vara en vana ibland...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)