Konstigt djur i min skärm

Permalänk
Medlem

Konstigt djur i min skärm

Tjena! Idag så märkte jag helt plötsligt en liten svart avlång prick på min skärm. Helt plötsligt börjar den röra på sig. Så nu kryper det allså runder en liten insekt eller nåt innanför plasten på min plattskärm. Det är en Samsung Syncmaster 710v. Den e extremt störande. Vad är det för något? Min kompis snackade om nån insekt i sin skärm nån gång. Det inget virus eller liknande för när jag tar print screen så finns den inte på bilden där den var när jag printade. Vad ska jag göra åt det?

MVH Viking

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

HAHAHA jag är ledsen men detta är ju det bästa jag har hört detta året!! Kan du inte öppna skärmen och putta/blåsa bort det?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

HAHAHAHA askul du:P:P:P:P:D.. nepp ja vet tyvär inte vad man kan göra åt saken:p varför inte ställa ut skite på museum eller hänga upp skiten på väggen?? kan ju funka:D

Permalänk
Medlem

om du kollar på prisjakt.nu så är det en som fått 2 flugor/djur i sin plasma

Det var också en samsung

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Hmm. Jag ska reklamera skiten hos samsung. Jag menar har de död pixel garranti så borde man kunna få en ny skärm om det har krupit in en jävla insekt i skärmen.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Hmm. Jag ska reklamera skiten hos samsung. Jag menar har de död pixel garranti så borde man kunna få en ny skärm om det har krupit in en jävla insekt i skärmen.

Så om en kråka flyger in i din nya bil, och kvaddar framrutan, ska du reklamera bilen då eller? Jag tror knappast Samsung kommer ta tillbaka skärmen... jag menar, det kan ju hända med precis vad som helst. Det kan ju krypa in skit i TV-apparater, DVD-spelarens display... ja det mesta. Du kan ju skicka tillbaks den och be dem ta ut aset med garantin kvarbehållen. För om du gör det själv ryker väl garantin kan jag tänka mig.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite till. Det e bara att skicka in den gamla skärmen så får du en ny skärm

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Om du kan överleva i en vecka så dör den nog ska du se. Förhoppningsvis ramlar den ned bakom kanten.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Locka ut den med en ficklampa när det är mörkt. Känns inte som ett jätteproblem sålänge den inte börjar äta upp din skärm.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalen
Om du kan överleva i en vecka så dör den nog ska du se. Förhoppningsvis ramlar den ned bakom kanten.

Den är redan död. Min kompis hade tur. Hans trillade ner och syntes inte mer. Men min sitter där den sitter hur mycket jag än petar.

Det där med ficklampan funkar inte då den som sagt redan är död. Eller den kanske sover, vad vet jag

Edit: Jag lovar hade du haft en sån prick i din skärm så hade du blivit irriterad. Man e känsligare än man tror. När det hände min kompis så skrattade jag och hans kompisar rått åt honom, men nu när man själv sitter i skiten så e de i nte lika kul längre

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem

Usch! Sådant här är inte kul. Jag har en i min L90D+ också och tydligen täckte inte garantin det, men Samsung kanske är mer generösa än Hyundai.

Permalänk
Medlem

Låter helt bissart ju. Nästa gång jag köper en plasma/lcd då tejpar jag för skiten innan jag ser på den.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Avstängd

tryck på den så att den sprängs....

Permalänk
Medlem

Re: Konstigt djur i min skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Tjena! Idag så märkte jag helt plötsligt en liten svart avlång prick på min skärm. Helt plötsligt börjar den röra på sig. Så nu kryper det allså runder en liten insekt eller nåt innanför plasten på min plattskärm. Det är en Samsung Syncmaster 710v. Den e extremt störande. Vad är det för något? Min kompis snackade om nån insekt i sin skärm nån gång. Det inget virus eller liknande för när jag tar print screen så finns den inte på bilden där den var när jag printade. Vad ska jag göra åt det?

MVH Viking

hahaha.. provade du print screen?!.. haha

Visa signatur

[ Asus P4S8X | P4 2.4ghz | XFX 6800GT 256 AGP | 1024 Corsair 3200 | 370Gig WD | Audigy Gamer ]

Permalänk
Medlem

Haha skönaste tråden i år herre jävlar hoppas det fixar sig

Permalänk

Hoppas den inte är två könig bara

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Den första tanke jag ställer mig är, hur hygieniskt och rent har ni där hemma? Jag har nämligen -aldrig- sett de här djuren som varit uppe på diskussion tidigare.

Trips kallas dom btw...

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cruZZade
Den första tanke jag ställer mig är, hur hygieniskt och rent har ni där hemma? Jag har nämligen -aldrig- sett de här djuren som varit uppe på diskussion tidigare.

Trips kallas dom btw...

Jag tror förr att det har med hur naturen utanför ser ut. Tripsarna gillar växter, tror jag.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

haha skitkul.. va ba tvungen att kolla tbeax en gång till och kommer att göra det fler gånger:P haha. skiiitkul asså.. men skall vi inte ta och hjälp honom/henne istället för att jäävlas:P även om det faktiskt är kul...

Edity 20120: Oh god why

Permalänk

Haha, roligaste jag hört på länge Fast jag kan tänka mig att det är jävligt irriterande

Permalänk
Medlem


Rätt komiskt, om inte förbannat roligt
Trodde helt klart att topicen var felskriven, att det var ett "ljud" men Där ser man.

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

hoppas djuret kommer ut snart hoppas på en bild?? (på både djuret och när den är i skärmen)

Permalänk
Medlem

hahah jag hadde inte vågat ha skärmen på om jag hadde ett djur i den:P tänk om den får för sig att den är en elektriker av nått slag och börjar fiffla med komponenter osv :E Nej men serisöt finns det inget håll den kan ha tagit sig in genom? testa blåsa lite där den kan tänkas ha kommit in

EDIT: hål inte håll *doh*
EDIT igen..: snälla moderator ta bort detta inlägg lyckades trycka på "citera" istället för "ändra" ber om ursäkt >_<

Permalänk
Medlem

BILD:)!

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

haha en "bugg"

Antar att du får lämna in den.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk

jag vill ha bilder på insekten!!!

Permalänk
Medlem

Hahahah nice Hur f*n kan en insekt ta sig in i en skärm på det sättet? Jag skulle iaf inte våga ta isär den själv och vinka hejdå till garantin. Lite roligt att reklamera en skärm för att en insekt har krupit in, haha Hoppas det löser sig

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Min gamla skärm drabbades ännu värre och det fanns många fler än på bilden nedan mot slutet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Hoppas den inte är två könig bara

Haha. Ja snart exploderar den som en jävla klusterbomb och sprutar små insekter över hela skärmen.

Permalänk
Medlem

Hoho... ser ut som fruktflugor ju.. du har inte spillt ut cola på skärmen eller ngt? Jag skulle göra som någon förslog och stänga av skärmen och tända en lampa brevid(om dom inte är döda)

Visa signatur

...