Sambeställning 2 från kina, Nu Peltiers, LCD och Leds!

Permalänk
Medlem

Ska kolla om mitt har kommit, ska hem om 6 min från min prao.

Permalänk
Medlem

Jag har iaf inte fått något :(.

Aja, det kommer när det kommer.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

när blir nästa om ett halv år?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Haha så skrev du det på brevet också bio

Visa signatur
Permalänk

va då skrev på brevet? stode det att :: nu har det kommit?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
va då skrev på brevet? stode det att :: nu har det kommit?

N:et i adressen på föregående sida...

Visa signatur
Permalänk

Mina saker kom idag!

En 89 watt peltier är ju riktigt rolig, mitt finger frös fast på den! Så vad ni än gör, slicka inte på den om ni inte har avstängningsknappen inom räckhåll...

Permalänk

sen så måste vi ju typ få 50 projektsloggar innom en snarframtid.. älskar den delen av sweclockers

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

som jag sa tidigare så fick posten slut på kuvert, de ska få in det om någon dag. Så då börjar jag posta igen.

vet ej när det blir en ny beställning, de har ju nu tagit bort lcd:erna och en massa olika leds. De har bara peltiers och leds nu. Så om någon hittar en annan sida att beställa från, med större sortiment skulle vara toppen!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
sen så måste vi ju typ få 50 projektsloggar innom en snarframtid.. älskar den delen av sweclockers

Jajemän jag har en på G bygger en minikyl förfullt

Permalänk
Medlem

Underbart! Sitter och fingrar på mina lcd:er nu...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk

någon som fått igång sin grafiska då?
måste ju veta ifall jag gjorde fel som avbeställde min.. fan fick ju pengar inte långt efter det.. men men.. hoppas era funkar fint

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
.

Tja, jag har läst och sett att de fick slut på kuvert, Surt!!
Men jag undrar bara om Norrland får grejorna sist?
Jaja, bara jag får dem innan fredag så blir jag glad!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lImen
Tja, jag har läst och sett att de fick slut på kuvert, Surt!!
Men jag undrar bara om Norrland får grejorna sist?
Jaja, bara jag får dem innan fredag så blir jag glad!

Jag bor i pajala å har fått dom redan fast va ju med på prioriteringslistan pga mitt projektarbete

Permalänk

du kan inte skriva vilka som skickats så man har lite koll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lImen
Tja, jag har läst och sett att de fick slut på kuvert, Surt!!
Men jag undrar bara om Norrland får grejorna sist?
Jaja, bara jag får dem innan fredag så blir jag glad!

Jag bor i Umeå och fick mina saker igår så han har nog inte prioriterat så

Permalänk
Medlem

Borde prioriterat på hur stor ordersumma man hade, annars kommer jag säkert få mitt paket sist

Har visserligen ingen brådska, men nog fanken vill man ha sakerna snabbt. Helst innan man beställt dom

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som hittar på postens hemsida vilka storlekar det finns, jag hittar ingen information om det

Permalänk
Medlem

Fick mina pelts igår, mina 2st 89w fungerade fint men inte min 267w
Har testat nu på jobbet men den drar inte en enda mA och alstrar inte någon kyla eller väme alls, den var lite mosad i kanterna när jag fick den, den ser lite "chipad" ut, men det ska väll inte ha någon betydelse tycke man?
Någon som vet vad jag kan göra mer för att få liv i min 267w enhet? Testat den på ett 12v aggregat som klarar att lämna upp till 20amp så det är inte där problemet ligger.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Är det inte så att 267W blir 22.25A på 12V?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erlc
Är det inte så att 267W blir 22.25A på 12V?

Sant, för att få maximalt 267w ut så krävs det minst 22.25A. Har man mindre ström så blir det mindre effekt, för mig så drar den inte något alls så det är inte det som är problemet.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

du kan skicka den till mig inte säkert att den kommer tillbaka bara

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _robban
Sant, för att få maximalt 267w ut så krävs det minst 22.25A. Har man mindre ström så blir det mindre effekt, för mig så drar den inte något alls så det är inte det som är problemet.

Jaha, jag trodde nätagget la av om strömmen är högre än 20A

Permalänk

Hmm räcker ett aggregat som kan ge 10A på 12V för en 89W peltier? Enligt databladet så verkar den dra runt 8A på 12V, men brukar de värderna vara så att när man drar 10A på 12V så har man nätaggregatet i en liten ihopsmält hög på bordet? Eller brukar de kunna leverera ja iallafall 8-9A på 12V utan att gå sönder? Eller är det så att den drar så mycket som nätaggregatet ger ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _robban
Fick mina pelts igår, mina 2st 89w fungerade fint men inte min 267w
... alstrar inte någon kyla eller väme alls, den var lite mosad i kanterna när jag fick den, den ser lite "chipad" ut, men det ska väll inte ha någon betydelse tycke man?

På insidan så sitter det ledningsbanor a'la kretskort, knäckt yta kan innebära knäckt ledningsbana = avbrott.

Be biohaz prata vett med kineserna... när han ändå håller på kan han ta upp det där med våra s30w6c 1W lys-dioder...

För er alla andra "pelt-proffs" som räknar på effekter och strömmar....
267W är vad pelten kan pumpa som mest under vissa förutsättningar.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
På insidan så sitter det ledningsbanor a'la kretskort, knäckt yta kan innebära knäckt ledningsbana = avbrott.

Be biohaz prata vett med kineserna... när han ändå håller på kan han ta upp det där med våra s30w6c 1W lys-dioder...

För er alla andra "pelt-proffs" som räknar på effekter och strömmar....
267W är vad pelten kan pumpa som mest under vissa förutsättningar.

Attans så då kan den vara paj trots allt då

Ang 267w så är jag helt med på vad du säger - det är det mesta den någonsin kan pumpa ut med maximalt med ström ut.

För info så använder inte jag vanliga nätaggregat utan lite fräckare labb nätaggregat med mer kraft i än vanliga dator aggregat.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk

om din peltier är sönder så måste du skicka den till kina så felsöker dem den. Efter det så skickar de tillbaka en ny och en liten present.

Följande har jag skickat till:
Howhe
Erlc
SVK Rouge
MX
kundun
winmine
e_franklin
sparre
gangster
robban
jolle_jolleman
nonno
doomdevil
jäderlund
audiochicken
charleboy
zadazi
ubernator
willmans
nemesis88
dezzez
detrosamolnet
m3duz
megatomten

Går efter vem som betalade in först, sen går jag bakåt tills den som betalade sist.

drbrain, jag ska posta ditt paket imorgon tror jag. De hade bara ett paket som jag kunde köpa men de ska få in mer imorgon tydligen.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Vilket kopplingsschema kommer ni med den grafiska LCD:n att använda?

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk

den på fractronics. Dock suger jag på att följa ett kopplingschema så det lär inte gå så bra...

ska testa i helgen tänkte jag iaf. har lite fullt upp nu med massor med prov varje dag nästan

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

ungefär när kommer du skicka mitt palet då?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |