Sambeställning 2 från kina, Nu Peltiers, LCD och Leds!

Permalänk

kan inte säga exakt. som sagt, jag har lite fullt upp nu ett par dagar framöver. men torsdag-fredag är det lungt och då kan jag pusta ut. Och tills då borde de fått in nya kuvert.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Fick mina grejer igår, otroligt vad snabbt 267w peltiern blir varm/kall även på 3 volt!

Nu ska jag bara komma på något att bygga med en lcd med... En väckare med vattentemp så man kan sova lungt kanske?

Permalänk
Medlem

Tack för det otroliga snabba svaret biohazard!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk

np men nu tror jag att jag går över till det tråkiga, plugga till svenska prov...

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
np men nu tror jag att jag går över till det tråkiga, plugga till svenska prov...

Jag kan ta ett 2kg
"(XL) vaderat kuvert med porto: 85kr"

Så kan du skicka mina grejer med den =O Så kan jag börja på mitt projekt någon gång

Permalänk

om du har möjlighet att posta mitt så det kommer innan helgen vore det kanon... har fått alla andra grejor som jag beställt från lite olika ställen, väntar nu bara på grejorna jag beställt genom dig.

Permalänk
Medlem

Men så jävla typsikt att man betalade så sent då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
....

Går efter vem som betalade in först, sen går jag bakåt tills den som betalade sist.

drbrain, jag ska posta ditt paket imorgon tror jag. De hade bara ett paket som jag kunde köpa men de ska få in mer imorgon tydligen.

Fan vad kasst av posten egentligen, att inte ha tillräckligt med brev/paket. Och inte nog med det, det tar dessutom flera dagar för dom att få in fler??
Å andra sidan försvann mitt förtroende för posten för flera år sedan, så varför är jag förvånad

Ingen brådska, har du prov o grejjor så är ju det viktigare, har ju inte riktigt bestämt vad som ska göras med sakerna

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
om din peltier är sönder så måste du skicka den till kina så felsöker dem den. Efter det så skickar de tillbaka en ny och en liten present.
...

Ok, kan du skicka mig lite adress info + beställnings ref via PM eller mail så skickar jag den tillbaka till dem för rep

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Biohaz.. jag börjar tröttna på min ständigt tomma brevlåda!
Tycker inte heller om mitt tomma bank-konto... men det är inte mestadelen ditt fel

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

nu sitter man här med färdiglödd LCD, men inget program som kan styra den.. någon som kan rekommendera nåt??

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _robban
Ang 267w så är jag helt med på vad du säger - det är det mesta den någonsin kan pumpa ut med maximalt med ström ut.

För info så använder inte jag vanliga nätaggregat utan lite fräckare labb nätaggregat med mer kraft i än vanliga dator aggregat.

Jepp, precis fast du menar maximal ström in

På jobbet kan jag åxå utnyttja ett roligt labbagreggat... 2kA... just precis.. låt det sjunka in 2000A...
Den e rolig, den kan få kablar att ringla sig som ormar bara pga EMK till sladden bredvid!
(en ganska kort stund innan kabeln brinner upp)

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

Jalcd eller lcdsmartie ska funka bra.... Googla efter dom.... Sen så finns det en lcd guide där dom tipsar om program....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Jepp, precis fast du menar maximal ström in

På jobbet kan jag åxå utnyttja ett roligt labbagreggat... 2kA... just precis.. låt det sjunka in 2000A...
Den e rolig, den kan få kablar att ringla sig som ormar bara pga EMK till sladden bredvid!
(en ganska kort stund innan kabeln brinner upp)

He he, japp menade Imax IN så klart och inte något annat
2kA - inte tråkigt direkt inte - kan tänka mig att sladdarna ormar sig Vad har man ett sådant tok kraftigt agg till i en verkstad?

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk

Någon som vet hur pass bra kylare man behöver till 89w pelten ?
Har nämligen en kylfläns liggande (Boxad P4 3,4Ghz kylare) med en 92mm fläkt... räcker det ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det räcker gott och väl

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Hedersmedlem

/me väntar på svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _robban
He he, japp menade Imax IN så klart och inte något annat
2kA - inte tråkigt direkt inte - kan tänka mig att sladdarna ormar sig Vad har man ett sådant tok kraftigt agg till i en verkstad?

Vi gör lite kortslutningsprov för energimätare. Den skall palla av att det rusar en 800 ampere utan att ta skada.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

en liten tanke.. eftersom d ändå snackas peltier i tråden tycker jag det är onödigt att starta en ny tråd för den lilla frågan..
går det (eller klart det går men) att sätta en peltier som kyler burken?
alltså.. om jag sätter en peltiern i fronten på burken.. med kylfläns o allt som blåser in kall luft.. eller ska jag oroa mig för kondens? (antar att kondens är det som ställer till den antagligen rätt korkade idén? )

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

Rätt korkade idé för värmen från den "kalla" luften kommer värma upp daton ännu mera bara Och det är ju X antal liter luft den måste kyla ner i timmen den klara nog inte det och

vad ska du göra av alla lite kondens som kommer komma på den kalla kylflänsen?

Permalänk

som sagt.. gissade att det var en korkad ide
ska nog ta o göra ritningar på en minikyl ikväll

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN

Jag kan ta ett 2kg
"(XL) vaderat kuvert med porto: 85kr"

Så kan du skicka mina grejer med den =O Så kan jag börja på mitt projekt någon gång

är du säker att det kommer få plats? annars är det bara att betala in.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Biohaz.. jag börjar tröttna på min ständigt tomma brevlåda!
Tycker inte heller om mitt tomma bank-konto... men det är inte mestadelen ditt fel

Har du fått dina saker?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Näe.. jag har inte fått nått.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

en liten bit av ett hörn knäcktes av på en av mina 89wattare och nu är den helt död så se upp.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha mina saker... skulle sagt att jag hade projektarbete

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
...

Inte för att verka jobbig, men fick du iväg mitt paket?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard

...

Inte för att verka jobbig, men fick du iväg post info samt order referenser till mig så jag kan skicka tillbaka min pelt? Epost = robert (snabel a) impero (dot) org

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Lugna ner er för fan. Sambeställningar tar ofta tid och allt går inte smärtfritt. Ville ni ha era prylar utan strul så kunde ni köpt dom hemma i Sverige för "överpris". Så luta er tillbaka och ta en cola. Du gör ett bra jobb bio!

Permalänk
Medlem

ja ta de lugnt, att stressa får man bara ont i magen av
Jag har inte heller fått mina prylar än, så håll ut

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbrain

Inte för att verka jobbig, men fick du iväg mitt paket?

nej tyvärr fattar inte rikgit hur man ska fylla i den finns ett kvitto och skit.. måste fråga i posten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _robban

Inte för att verka jobbig, men fick du iväg post info samt order referenser till mig så jag kan skicka tillbaka min pelt? Epost = robert (snabel a) impero (dot) org

använd den här: http://www.hebeiltd.com.cn/?p=contact och fråga hur du exakt ska göra. vet inte själv. de svara inom 24h på mail.

EDIT:era prylar kommer då jag får in kuvert. Jag ivll gärna bli av med alla

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.