Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heeMan
nä, det har du rätt i...jag antar (farligt att anta ) att GunnarD testar sin uppkoppling när man kan anta att det inte är så många i huset som sitter och tok tankar...mitt på natten tex..

Märker ingen skillnad om jag kör på dagtid, kväll eller natt.

Om det betyder att mina grannar inte använder "internet" lika mycket vill jag var osagt!

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Det är nog i praktiken omöjligt för dig att komma upp i 100 Mbps. Får du 90 Mbps så kan du vara nöjd.

menar du att min utrsuning inte "håller" eller att min leverantör (Ownit) inte skulle leverera vad dom lovar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Det är nog i praktiken omöjligt för dig att komma upp i 100 Mbps. Får du 90 Mbps så kan du vara nöjd.

Är så jävla trött på sånna inlägg. Du kan ju inte bara säga något sånt helt utan argument, samt att hela ditt inlägg är i princip bara en premiss.

Permalänk
Medlem

men varför, är inte 90 Mbit tillräckligt för att vara nöjd om max är 100?

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Klart man vill kunna nå sin maxhastighet =p Sen kan det ju vara kul att få 50Mbit/s om man har två datorer inkopplade eller 33,33... Mbit/s med 3 st osv. Fast det är klart.. skillnaden mot att "bara" ha 90Mbit/s blir ju mindre ju fler datorer som vill dela.

Permalänk
Medlem

Kom in i matchen....... vet ni vad ni surrar om?

Permalänk

Ja nu har jag också blivit uppgraderad till BBB 100Mbit och min d-link är flaskhalsen ligger kring 30-40 Mbit.

Ska nog köpa denna Netgear RP614IS router det står att den ska klara 90Mbit Thoughput......verkar nästan för bra för att vara sant..

...någon som kan bekräftra vad de får i tptest eller liknande på denna router på sin BBB 100Mbit lina.

Tacksam för svar innan köp.

Permalänk
Medlem

Jag får 80-85 Mbit, UDP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sonson
Jag får 80-85 Mbit, UDP

Perfekt det var med Netgear RP614IS om så är fallet slår jag till på en sådan..

Du har inte uppgraderat firmware i den eller annat?

När köpte du den vilket firmware är det om du vet?

Permalänk
Medlem

Har inte fipplat nått, det är 6.0, köpte den i sommras.