Permalänk
Avstängd

Frågor ang. UNIX-Mandrake

Heej, ska fixa linux nu på en burk här hemma, vill andvända Mandrake men hur installerar man detta osv. ??

Någon kunnig person som vill hjälpa till lite?

Lägg till mig på msn om du har kunskapen för att kunna hjälpa mig ang detta då jag är helt grön med allt ang. linux, unix.

Hade gött!!

Msn: bmxaren@hotmail.com

Edit: kan även andvända gnome, ubuntu..
Kom med förslag!!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Re: Frågor ang. Mandrake

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Heej, ska fixa linux nu på en burk här hemma, vill andvända Mandrake men hur installerar man detta osv. ??

Du sätter i skivan, startar om datorn, följer instruktionerna på skärmen alternativt det som står i instruktionsmanualen.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Avstängd

okok, ska göra det, gillar ej att läsa engelsk manual, bättre att få det föklarat på svenska av någon som kan!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

få att boota från skiva, följ guiden!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
okok, ska göra det, gillar ej att läsa engelsk manual, bättre att få det föklarat på svenska av någon som kan!

Iaf Ubuntu kan visa stora delar av installationsprogrammet på svenska, och där har man inte allt för många alternativ heller. Jag skulle tro att Mandrake är ganska liknande att det inte finns så många fel man kan göra, men jag har aldrig själv testat det.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
okok, ska göra det, gillar ej att läsa engelsk manual, bättre att få det föklarat på svenska av någon som kan!

Bara att lära sig gilla det, om jag känner linux världen rätt så är mycket på engelska och läsa kommer du behöva. Finns det på ett så stort språk som engelska är det ingen poäng med att översätta då flertalet användare kan just engelska. Jag har mest kört Ubuntu och där finns vad jag kan se inte mycket nyttigt på svenska, ubuntuguide.org är på engelska, alla bra forum är på engelska och tyvärr finns det inget lika stort svenskt forum vad jag kan se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
okok, ska göra det, gillar ej att läsa engelsk manual, bättre att få det föklarat på svenska av någon som kan!

Stoppa i CD/DVD och boota från den.

En av dom första frågorna kommer att vara vilket språk du vill att installaionen skall vara på, välj svenska där.

Visa signatur

Kriga mot min brute: http://gunnard.se.mybrute.com om du vågar :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Bara att lära sig gilla det, om jag känner linux världen rätt så är mycket på engelska och läsa kommer du behöva. Finns det på ett så stort språk som engelska är det ingen poäng med att översätta då flertalet användare kan just engelska. Jag har mest kört Ubuntu och där finns vad jag kan se inte mycket nyttigt på svenska, ubuntuguide.org är på engelska, alla bra forum är på engelska och tyvärr finns det inget lika stort svenskt forum vad jag kan se

Inte så stort, men det finns allt ett ubuntuforum på svenska på ubuntulinux.se

Där finns dessutom en himla massa nyttig information att läsa - på svenska

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk

Det är lika lätt att installera som Win Xp. Nyss installerat Mandriva 2005.

Visa signatur

-: Crestron :-