Permalänk
Medlem

gratis GPRS/3G-trafik

japp, just nu så betalar jag bokstavligt talat ingenting för datatrafiken.

hade ett comviq kontantkort som jag uppgraderade till ett 3G-kontantkort.
sedan dess betalar jag inte ett rött öre för datatrafiken, har varit så ett par veckor nu.

någon som varit med om samma sak? händer liksom inget när jag fyller på och så heller, ibland får jag till och med MER pengar när jag fyller på (nej, inte bonus).

är bara nyfiken om det bara är jag som har det såhär...
jag klagar inte

Visa signatur

skjut inte upp något till morgondagen som du kan få någon annan att göra redan idag.

Permalänk

Ring anonymt från en väns telefon till comviqs support och fråga vad som kan hända, om du får betala i efterskott osv.
Blir du inte ersättningsskyldig så surfa som om djävulen vore dig i hasorna!

Permalänk

hehe, för min kompis farsa hände nått liknande fast med operatören tre, dem hade glömt att lägga till han i deras datorer så han kunde bara ringa utan att få några räkningar, sen ringde han till tre och fråga om nått var fel, dem svara att hans nummer inte fanns jag vet inte hur det går för han nu men vet iaf att han klara sig i flera månader

otroligt men sant

Visa signatur

Signatur raderad 17/6-08

Permalänk
Medlem

Man kan inte bli betalkningsskyldig på användandet på ett kontantkort om man inte skrivit under ett avtal.

Det är det som är hela principen med kontantkort, att man har koll för hur mycket man ringer. Om inte operatörern debiterar dig så får dem skylla sig själva.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Det finns säkert någon rimlig gräns? Te.x betalar du 100 kronor och kan ringa i ett år för det så kan du ju rimligtvis inte ha missat att något är fel. Men diffar det inte allt för mycket tror jag inte nån kan göra något åt det i efterhand.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

De med att du kan surfa gratus data med Comviq Kontant 3G är du inte ensam om de har jag kunnat sen Comviq införde tv via deras 3g nät. Passar pefekt när man tex inte är hemma och där man är inte finns något wlan burkar jag surfa via 3G och sitta in på irc. Minns i sommars då hade jag väldigt kul jag hade ett Comviq.net kort som jag satt och wappade på jag låg typ 1284 kr minus tills de inte gick att wappa länge jag ahr inte hört ett skit från Comviq. Dom får allt skylla sig själv.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

Kör också comviq kontant 3g, och jag betalar inte heller något för min datatrafik - sedan en dryg vecka tillbaka (kan va mer, men det är nu jag upptäckt det..)
Men alltså.. finns det ingen risk alls med att surfa på som en galning? Jag skulle med nöje koppla ihop min a925 med datorn och glida runt i p2p-världen med en bandbredd som väl matchar de billigaste adsl-lösningarna, men jag vågar inte riktigt..
Mitt kontantkort är ju registrerat på mig hos comviq.. kan de verkligen inte kräva mig på stålarna i efterhand?