Permalänk

Hemsida till csklan!

Tjena, har försökt på en av mina första hemsidor.
Detta är typ den första seriösa. Menat till en csklan.
http://81.228.237.110/hyperline/index.asp
Jag undrar vad ni tycker om designen :).
Finns bara 2 sektioner hittils som funkar, det är medlemmar samt gästboken. Ska fixa lite grejer inom dem sektionerna också.

Vad är + samt - ?

Mvh

Permalänk
Medlem

Hade faktiskt förväntat mig en riktigt spektakel, så jag blev positivt överraskad när jag öppnade tabben med sidan i.

+ Layouten, känns fräscht.
+ Färgerna.

- Snyggare kanter skulle inte skada. Detta primärt kring de röda avdelningarna, och även bilden inuti headern.
- Känns som att bilden, förutom att ge den mjukare hörn eventuellt) kan bearbetas ännu mer. "Less is more" förvisso, men den ser lite tam ut just nu.

När det gäller koden kommer du nog få ta på dig en hjälm snart
Det kommer nog komma synpunkter på att du använt tabeller i layoutsyfte och jag tycker att du borde kika på att använda CSS och divs istället för tabeller och inline styles. Det blir smidigare, även om du måste göra om hela sidan.

Utöver det tycker jag att du lyckats bra, men huvudsaken är ju att csklanen du gjort den åt är nöjd, inget annat spelar någon roll egentligen.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Jag vet att koden ser förjävligt ut ^^, .
Det är en kod alá photoshopslice med lite DW kod som toppen på berget.
Tack för kritiken :).

Permalänk
Medlem

den var väldigt grym för att vara din första seriösa,, keep up the good work.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

+ Stilren, inte mycket 'kladd' som det finns en tendens att cs-klansidor brukar innehålla.
+ Bra upplägg, om än inte lite platt

- Lite mer grafik på t.ex. knapparna skulle inte skada.
- Mer 'riv' i headern, reflektions-effekten finns nästan överallt så lite får ni allt urskilja er för att få 'wow, vilken cool header' effekt.

bra för en första seriös sida..

Permalänk
Medlem

-
photoshop (inte designen utan html-generering)
tabeller (använd häftiga divvar )
DreamWeaver
CS

+
snygg design
clean

(Nu låter det som massa kritik, men gillade den)

Permalänk
Medlem

Gillar definitivt inte den svarta bakgrunden, usch.
"dålig" kod (genererad och absolut jätteickevaliderande...)
DIVVAR!!

Annars duger den väl, förutom själva CS-delen.

Visa signatur

Server 1 - P2 233MHz 224MB RAM. | | Server 2/Laptop 1 - P3M 933MHz 256MB RAM. | | Laptop 2 - P4HT 3.2GHz 1024MB RAM. | | Laptop 3 - PM 1.86GHz 512MB RAM. | | Stationär 1 - P4 1.7GHz 256MB RAM. | | Stationär 2 - P2 400MHz 512MB RAM.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Vad gör metallicas "M" på bilden?

Metallicas M ?
Det står H L

Permalänk
Medlem

Trodde det stod A1 först, så att det är H L är väldigt otyligen, den delen av headern känns f.ö felplacerad. Den ser inte ut att höra hemma där.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det ser ut som en cs-sida, men det är väl skit samma Snygg annars!

Visa signatur

Screw you guys, I'm going home!