Permalänk
Medlem

Liten, högupplöst rackare!

Vänner,

Ni har säkert sett den här typen av trådar tills ögon blött på er, men låt mig ta ett skott. Jag söker en så liten och nätt laptop som möjligt med en skärmupplösning på minst 1600 pixlar horisonellt. Sexig design och bra batteritid premieras också. Laptopen egentliga syfte är att spelas poker på under sega Chalmersföreläsningar. Har ni några rekommendationer?

Ett önskemål är att priset inte överstiger 20 lakan.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

När jag tänker på "liten och nätt" så blire väl runt 1 KG. Dessa bärbara har skärmar på 12" och det skulle vara oläsliga med 1600x1200/1050. Det jag hittade hos dell var

Inspiron 6000 (1680 x 1050) och (1920 x 1200) 3 KG

XPS 2 (1920 x 1200) 3.59 KG

De under 2 KG har 1400×1050 som max

Permalänk
Medlem

tror dell är det bästa du får faktiskt, på d810an, en wsxga+ skärm på 1650.... dock så blir det runt tre med dubbla batterier....

ATi X300: 15.4" WUXGA (1920x1200) skärm [lägg till 437,50 kr eller 17:-/månad1]
ATi X300: 15.4" WSXGA+ (1680x1050) skärm [Inkluderas i priset]

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Går inte Dell och osexighet hand i hand? Grämer mig lite att det är ditåt ni rekommenderar mig att titta...

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Medlem

iBook? Sexiga, lätta och små

Visa signatur

Acer Aspire 5512.
If Chuck Norris is late, time better slow the fuck down.

Permalänk
Medlem

Jag såg en Sony "Vaio"? nånstans som va helt enormt liten å hade en upplösning på 1280 nåt. Ingen som vet exakt vilken det är ? Va bra mindre än 12 tums skärm men ändå vägde den 1.4 kg nåt. Priset låg på 25 nåt. Om någon vet vilken ja menar så posta url till den gärna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clasher
iBook? Sexiga, lätta och små

iBook stöder iofs inte 1600 pixlar, skulle vara en Powerbook isåfall, och då vart det vips 17-tumsmodellen, och då sved det till i plånboken. Men sexig är den.