Permalänk
Avstängd

HDA X-Plosion

Fan vad irretarande att den jag såg detta ljudkortet nu på nyhetssidan.

Köpte precis En digitalkabel från Marcuscables just för att kunna få ut 5.1 ljud från 3,5 mm kontakten på mitt audigy 2 till min förstärkare. Men jag har ett litet problem när jag testar de fem kanalerna så hittar den bara höger och vänster kanalen någon som vet verför.

Kabeln är en 3,5mm till Coaxial

kör med Digital Output Only och har alla jävla program som behövs och har följt guiden som fanns på skivan funkar ändå inte nån annan som råkat ut för samma problem?

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk

Creatives kort klarar inte att encoda dolby digital eller dts så du kan endast få 2 kanaler digitalt från dom.

Och lämna tillbaks din kabel, det är digitalt, dyra kablar gör ingen skillnad.

Permalänk
Avstängd

Köpte inte den för att den var dyr, mer för att de var de enda som hade en sån kabel och den längden jag ville ha.

kan ju alltid använda den till mitt HDA X-Plosion kort det är bara att använda en adapter
3,5mm till RCA eller?

Förresten är det någon som vet var man kan få tag på ett HDA -Xpolsion kort trött på creatives skitkort som aldrig funkar som jag vill.

har läst om det där Mystique kortet från samma tillverkare är det lika bra för det verkar vara lättare att få tag på?

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Medlem

gtek har korten i lager snart tor jag. Både mysique och det där andra