Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tauren
Beställde en dator i slutet av september, tyvärr fanns inte grafikkortet i lager då så väntade ända till 12 oktober. Grafikkortet hade då blivit billigare så jag lade om ordern, och oj vad snabbt det gick när allt fanns på lager

Ordern lades ca 15:00, och de började plocka med den redan samma kväll Datorn skickades igår och kommer antingen ikväll eller imorrn kväll. Väldigt snabbt.

Beställning lagd torsdag eftermiddag och levererad onsdagen därpå tycker jag är väldigt snabbt för en dator som ska monteras och testas.

Se till så allt finns i lager så går det riktigt snabbt! Rekommenderas verkligen!

Paketet skickades på tisdagen, och fick veta idag att det inte kommer förrän måndag!! Hempaket ska ju gå över natten och komma kvällen efter att det skickats. Men istället tar det nu Tisdag, Onsdag, Torsdag, Fredag, Måndag = 5 vardagar Står t.o.m. på postens hemsida att det tar 1 dygn .. aja.. Tråkigt, ska nog inte beställa hempaket någon mer gång

Postpaket hade nog varit mycket snabbare, grrr

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Avstängd

Fortsätt leverera snabbt som ni gör, jag har beställt en vardag och haft det dagen efter, perfekt!
Vad jag hört tar RMA lång tid hos er, något många leverantörer verkar ha, varför tar ett solklart fall ca 4 veckor att behandla? Jag skulle också vilja ha en funktion som gtek har, att själv kunna se status på sin RMA på er hemsida.
Men Komplett är nog ändå bäst, enligt mig.. Betyg 9/10!

Visa signatur

Antec P180B :: E6300@2,93ghz :: TeamXtreme DDR2-6400 :: XFX 7950GX2 eXtreme ::

Permalänk
Medlem

Hejsan, här kommer det ett litet inlägg med min respons från mina senaste inköp, jag har varit kund hos komplett i stort sett sedan det startade och har beställt en hel del hårdvara därifrån. Men eftersom det blivit lite förändringar senaste tiden reflekterar jag över detta.

Som många andra här tycker jag att eran chassifront ser ganska tråkig ut, liter mer antec och liknande stilrena funktionella och bra chassin med medföljande nätagg är alltid trevligt. Jag saknar också saker som billigare fäktar vilket kan vara trevligt ibland när man beställer en komplett dator. Senaste ordern (jag och min sambo har beställt 4-5 datorer senaste tiden) så blev det ett komplett paket med grejjer dock inte chassi och kylning då jag tyckte att det jag letade efter inte riktigt fanns.

Istället slutade det med att jag beställde ett packe halvtysta fläktar för en billig peng på ett annat ställe och även fast det blev dubbel frakt så tjänade jag på detta istället för att beställa de dyra 80mm fläktar som finns på komplett.

Jag hade helst velat beställa alla mina prylar från komplett, senaste datorn gick på en 12 papp och det är skönt att kunna ha ett företag att kontakt ifall någonting går snett vilket händer ibland när man äger en massa datorer.

Annars är ju jag som datormänniska lite besviken att man inte ser alla datorkategorier direkt när man går in på sidan, det extra klicken för att få upp listan på alla hårdvarukategorier tycker jag inte om. Men det är mest för att det är sånt jag är intresserad av.

Jag tycker också att hela kompabilitetsgrejjen borde göras tydligare, kategorier efter socklar kanske är ett förlegat sätt att lösa grejjen med moderkort exempelvis. Det vettiga vore ju för mig som konsument att få se alla moderkort som är kompatibla exempelvis med core2duo inte alla moderkort som har socket 775. Visst det är inga problem för mig att hitta vilket som är vilket, men att scrolla i denna långa lista med moderkort är tråkigt. Det har blivit mycket sånt senaste tiden med först vanliga dualcore på 775 sen core2duo och allt blandat med vanliga och i en salig röra av scrollande och klickande.

Sen har jag vid tidigare inköp saknat andra sorteringsfunktioner typ sortera efter minnestyp, efter integrerad grafik eller liknande grejjer för en snabb och enkel översyn. Vissa kanske är intresserade av core2duo moderkort med 2+ pci-e varför inte kunna sortera fram detta på ett enkelt sätt?

Sen det där med att det blir knas när man trycker på webbpris och har valt en tillverkare, det är mfs variabeln som ramlar bort, någon trött kodare som glömt implementera den, sparka han på smalbenet. Jag har själv råkat ut för det ett par gånger när jag velat sortera efter pris, men den går att lägga dit manuellt

".../k/kl.asp?mfr=ECS" något sådant står det.. klipp ut "mfr=ECS" eller mfr= * beroende på vilken tillverkare som är vald. Klicka på webbpris för att sortera efter pris och lägg sedan till ett & + mfr=ECS exempelvis
".../k/kl.asp?bn=&sortBy=p&minprice=&maxPrice=&mfr=ECS"

Ptja, det är det jag ids skriva nu..

Visa signatur

/Ralekk

Permalänk

Jag saknar lite äldre produkter som Socket A moderkort.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Re: Komplett.se – vi vill veta vad du tycker – belöning utfärdas!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej ärade Sweclockers-medlemmar!

Vi har på senare tid kommit igång med en hel del nyheter på siten, bl a en hämtbutik i Göteborg. Denna gör det möjligt för boende i Göteborgsregionen att komma och hämta upp varorna direkt hos oss. Beställning läggs på webben dagen innan och varorna hämtas upp hos oss dagen efter. På detta sätt kan man slippa frakten och komma undan med en minimal hanteringskostnad. Priserna är desamma som en vanlig webbeställning! Läs om de fullständiga villkoren här: http://www.komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=eb...

Det har även genomförts en smärre ommöblering på www.komplett.se för att skapa en mer överskådlig websida. Numera delar vi in sidan i 7 stycken olika sektioner för att det skall vara lättare att finna det man söker.

Vi hoppas att dessa förändringar faller er i smaken och vill nu väldigt gärna höra vad ni, våra kunder och kompletts största resurs, saknar hos oss. Vi tar väldigt gärna emot förslag av alla de typer, positiv och negativ kritik är båda lika värdefulla. Tips på produkter ni gärna skulle ha sett i sortimentet mottages även detta med stor tacksamhet.

För att skapa en motivationsfaktor och göra detta till en lite rolig grej, vinner en lycklig vinnare följande komponenter bland er som kommit med synpunkter, åsikter och produktförslag!

*A8N-SLI Deluxe moderkort.
*Geforce 7800GT PCI-express grafikkort.
*2x512MB Corsair XMS Pro med LED-dioder
*AMD Athlon64 X2 4200+ Processor

Alla har lika stor chans att vinna, vinnare utses slumpvs, men det räcker inte att skriva 3-4 ord och inlägget skall hålla sig inom rimlighetens gränser :). Dragningen sker den 31:a Juli.

Stort tack för att ni tar er tiden till detta, lycka till och vi hoppas höra från er!

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Det har gått drygt fem månader och ännu har ingen vunnit dessa "så kallade" priser. Kanske är det bara jidder från er sida? Brukar, tyvärr, vara så när det gäller företag som utlovar prylar som belöning.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Komplett.se – vi vill veta vad du tycker – belöning utfärdas!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proso
Det har gått drygt fem månader och ännu har ingen vunnit dessa "så kallade" priser. Kanske är det bara jidder från er sida? Brukar, tyvärr, vara så när det gäller företag som utlovar prylar som belöning.

Vad sägs om att gå igenom tråden innan du uttalar dig.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

nu ser jag att tråden inte varit aktiv på ett tag men jag tänkte att det skadar nog inte att skriva iaf. först ska jag ge en stor eloge till komplett.se för deras väldigt snabba leveranser och högkvalitativa förpackning av sina varor. sen undrar jag över rabbater och vid vilken gräns (i pengar) man kan få rabbat. sen undrar jag över en anan sak som jag tror bara angår mig men jag vet ju inte det. ni har i moderkortslistan moderkort för AMDs sockel-f men inga processorer till denna sockel hur kommer detta sig? tacksam för svar.

mvh apan

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Säger samma sak som funky_monkey, tråden är väll inte aktiv men vill ändå fråga komplett vad ni håller på med!?

Gjorde en order:
Orderdatum: 2006-11-05 T09:35 dvs: på en söndag

Postens uppgifter:
5 nov kl 21:49 Örebro, Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.

dvs: Ordern kom in och skickades på en söndag från er... Ge era anställda lite ledigt vetja! xD Hehe, skojja bara men så förvånad jag blev, ni kan väll inte skicka grejjorna på en söndag? När har ni ledigt egentligen!?

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att vara på dreamhack någon gång?

Skulle nog vara uppskattat och givande för alla.

Extra kul om ni som skriver fanns på plats.

Permalänk
Medlem

Är det något liv här i tråden? Jag vet att tävlingen är över :p, och jag vet inte om någon sa det här, men vad jag verkligen saknar hos Komplett är lite av Datorbutikens "bygg själv". Att man får välja mer fritt bland komponenter ända från chassi stadie och plocka ihop sin egen dator(sen vill nog jag och fler att man kanske kan få iaf CPU + fläkt monterad för en summa, vissa vill nog hela datorn). Detta är vad jag tror skulle hjälpa komplett mycket (jag har flera kompisar som i dagsläget väljer datorbutiken just av denna anledning). Kanske är jag som helt missat att Komplett har denna funktion?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Det var ovanligt behändigt att beställa avhämtning i Stockholm. Man kommer knappt ur tuben så är man framme vid lokalen.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

jag tycker ni borde vara på dh något år. det skulle vara skoj annars tycker jag allt är guld hos er.

Permalänk
Medlem

Hej bara 2 enkla kommentarer från mig som är en trogen kund

1: Då man bygger sitt eget paket syns inte slutpriset så tydligt om man ändrar komponenter , snygga till det litegranna

2: Skaffa in Lian Li lådor i erat sortiment , saknar detta.

Eloge till eran SMS avisering då paket är framme !! \o/

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Mycket bra komplett
Hoppas ni fortsätter så här sms aviseringen är kanon!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa en dator "Gamer A20" på komplett.se så jag var där på hemsidan för 3 dagar sen och konfiguerade själv mellan olika prylar som skulle vara till datorn.

3 dagar senare dvs idag så går jag in på komplett.se igen och tänkte avlägga en beställning men till min förvåning så är det ändrat i själv-konfigurationen. Bl.a. kunde man välja en extra hårddisk men den var ej valbar nu, priset är högre...

3 dagar! Uselt! Nej, nu har jag lust att inte beställa hos er utan kommer vända mig till en av era konkurrenter.

Citat:

Chassi> Cooler Master Centurion 534 Svart, Aluminium Front (utan nätagg)
Moderkort> MSI K9N NEO-F, nForce 550, Socket-AM2, SATAII, DDR2, GbLAN, ATX, PCI-Ex16
Optiska spelare/brännare> Sony DVD-brännare AWG170AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW/DVD-R/-RW/RAM(Dual Layer>
Multikortläsare/Floppy> USB2 multikortläsare 3.5" svart/silver, för CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)
Nätaggregat> NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm fläkt, 12-17dBA, 4xSATA, SLI, 20/24pin
Processorer> AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt
DDR2 minne> TwinMOS DDR2 PC5300 2048MB Dual Pack KIT ,w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5
Extra DDR2 minne> Inte vald>
Hårddisk> Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM
Extra Hårddisk> Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM
Extern Hårddisk> Inte vald
Grafikkort> XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit
Tangentbord> Logitech Cordless Desktop S 510, Tangentbord/mus, USB/PS2
Media Center Tangentbord> Inte vald
Mus> Inte vald
Bildskärmar> Samsung 19" LCD Syncmaster 920N TCO-99 1280x1024, VGA, 700:1, 8ms
Högtalare> Creative I-Trigue 3220 2.1 Högtalarsystem
Extra optiska brännare/läsare> Inte vald
Extra ljudkort> Inte vald
Trådløst nätverkskort> Inte vald
Operativsystem> Microsoft Windows XP MCE SP2 SE OEM med kupong för uppgradering till Vista>
Office> Inte vald
TV-kort> Inte vald
Printer> Inte vald
Överspänning, skydda din dator!> Inte vald
Service> Garanti 3 år - Skicka in PC skickas av kund till Komplett.se
Support> Support 3 år
Komplett.se, Kompletts egna telefon/mail support
Pris: 18,222kr

Permalänk
Medlem

Är det uselt att priset hann ändras på 3 dagar? Det kan ju likväl ha varit samma pris i 30 dagar innan du kollade första gången...

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morrison
Tänkte beställa en dator "Gamer A20" på komplett.se så jag var där på hemsidan för 3 dagar sen och konfiguerade själv mellan olika prylar som skulle vara till datorn.

3 dagar senare dvs idag så går jag in på komplett.se igen och tänkte avlägga en beställning men till min förvåning så är det ändrat i själv-konfigurationen. Bl.a. kunde man välja en extra hårddisk men den var ej valbar nu, priset är högre...

3 dagar! Uselt! Nej, nu har jag lust att inte beställa hos er utan kommer vända mig till en av era konkurrenter.

Det tycker jag verkar vara ett gott tecken att de uppdaterar sina priser för att vara i linje med sina konkurrenter... säkerligen har de sänk priset på lika många de höjde det på. Men jag förstår din frustration...

Permalänk
Medlem

jaja men tycker det är konstigt att dom tar bort helt extra hårddisken från val-alternativen...

Permalänk
Medlem

Finns disken kvar i sortimentet går det ju att beställa den separat. Finns den inte kvar vet vi varför den försvunnit från konfiguratorn.

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem

Troligt att alla alternativ av extra hårddisken skulle bli slutsålda...

Permalänk
Medlem

Beställde lite nya datorprylar kring 00:00 igår/inatt.

Plockning påbörjad : 2006-12-14T 01:02
Färdigpackat : 2006-12-14T 04:44

Har ni små tomtenissar som extraknäcker nu inför juletid eller?

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Hej,
Komplett skulle gärna kunna förbättra leveranstiderna under högsäsonger. Eftersom ni varit aktiva i ett flertal år bör ni ha bra koll på vilka veckor som är mest belastade. Ser ni att enbart betjäningstiden skenar iväg upp emot en vecka bör ni hyra in extra personal. Att inte ens få sin order betjänad nu i mellandagarna (två röda dagar plus tre arbetsdagar) är under all kritik. Skaffa den extra arbetskraften som behövs så slipper ni alla avbeställda ordrar.

Permalänk

Ni borde ta o fixa specifikationerna på erat Saphire Radeon x1900GT. jag har köpt ett och är väldigt besviken och arg på er för att ni inte skriver att de e den andra versionen av kortet och att frekvenserna inte stämmer, inte ens bilden stämmer ju, kylaren är röd inte den animerade tjejen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
Ni borde ta o fixa specifikationerna på erat Saphire Radeon x1900GT. jag har köpt ett och är väldigt besviken och arg på er för att ni inte skriver att de e den andra versionen av kortet och att frekvenserna inte stämmer, inte ens bilden stämmer ju, kylaren är röd inte den animerade tjejen

Är du inte nöjd kan du alltid skicka tillbaka kortet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Är du inte nöjd kan du alltid skicka tillbaka kortet.

Känner att jag inte har råd att lägga ut mer pengar till ett typ x1950pro

Permalänk
Avstängd

Jag fick felaktig information från er telefonsupport och fick äta upp 1100:-

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Jag fick felaktig information från er telefonsupport och fick äta upp 1100:-

Hur då? föklara!

Permalänk

Som någon annan påpekat, det skulle inte skada med lite större utbud när det gäller äldre standarder. Socket 745, Socket 939 mm. Speciellt när det gäller moderkort. Nu kan man visserligen hitta en del bra bland demoprodukterna. Mycket dåligt utbud på ljudkortsfronten just nu, var finns tex. Auzentech HDA X-Meridian? Beställde nytt nätagg och detta kortet från datorbutiken för ett par dagar sedan, annars hade det blivit från komplett. Annars är det faktiskt inte så mycket att klaga på, utmärkt service framför allt. Trevlig personal vid hämtbutiken i gbg.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
Hur då? föklara!

Äh, det fixade sig efter lite arga mail.

Killen i telefonsupporten sa att det gick utmärkt att ångra köp på en enskild vara i ett paketerbjudande, men det gick tydligen inte.

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem

Denna fråga kanske har varit uppe tidigare, men varför har inte Komplett.se räntefri avbetalning? Sitter just nu och bygger ihop min nästa dator men har ingen lust att lägga ut 15000 direkt utan delar gärna upp betalningen på ett par månader.