Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

jag tycker det är dumt att man får norska produkter ofta. när jag köpte bf2 så fick jag alla pappersdelar i norska, visst va de inte svårt att förstå men tillexempel när jag köpte en kamera (finepix s5600) så va manualen på norska så de fick bli till att läsa den engelska för norrmän har konstiga ord för vissa saker.

Visa signatur

:)

Permalänk

Med tanke på Datorbutikens.coms EXTREMA snesteg när det gäller designen på deras hemsida, så hoppas jag verkligen att ni inte gör samma fel. Det är snarare ett krav för mig; jag vägrar handla på sidor med färger och attityd som är menad till sjuåringar och ner (läs: db.com).

Givetvis ändrar man design ibland, men att göra en helt ny sida som ser avskyvärd ut och är ofunktionell är verkligen inget som jag anser att Komplett bör göra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Antagligen så är det så att huvudlagret har tagit slut och komplett fick inte så många proccesorer som dom trodde.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Aldrig mer komplett, tyvärr. Beställde 2006-08-23 18:45 lite saker (grafikkort, ramminne och en usb-hubb) som följande dag släpptes för plock klockan 09.09. Igår kväll vid 23-tiden så såg jag att ni hade sänkt priset på grafikkortet från 3395 kronor till 2995. När jag ringer er så ligger orderstatus fortfarande som "släppts för plock" och ber er att makulera order då jag inte känner för att betala 400 kronor extra. Jag får då veta att dom inte kan göra något alls, trots att sakerna inte ens har lämnat lagret. Det enda jag kan göra är att ta emot ordern och sedan skicka tillbaka sakerna.

Detta anser jag vara väldigt dumt, då ni släpper en order för frakt tidigare än ni kan packa den bara för att kunna låsa ordern så man varken kan lägga till saker till ordern eller ta bort ordern. Ett sätt att låsa kunder, som enligt KO troligtvis inte skulle accepteras. Men men, man lär sig av sina misstag, nästa gång så blir det Dustin eller Datorbutiken.com som man vet kan ta hand om sina kunder.

/adam

Permalänk
Medlem

Hej hej.

Det positiva jag ahr att säga till er är:

Er support. Jag har frågat olika saker, och fått svar inom 24 timmar vilket är underbart.

Jag har beställt ganska många saker utav er, och det har tagit max 3 dagar innan jag fått sakerna, vilket är många plus

Jag beställde ett grafikkort (se sign) som inte ville fungera med mitt moderkort, vilket jga antog betydde att jag behövde byta ut det, vilket jag inte hade råd med... det ända som kunde lösa problemet var en BIOS flash, vilket jag antog tog bort garantin på koret, men icke! Efter flashningen fick jag igång mitt kort, samt att ett irriterande problem med att jag inte kunde ta "starta om datorn", utan fick stänga av SEDAN starta den, försvann med

Eran sida är perfekt. Det är otroligt lätt att hitta vad det nu är man vill ha. Ni har dessutom väldigt bra priser, vilket är ett stooort plus : o

Det negativa:

Vet inte direkt vad jag kan säga som är negativt... har aldrig haft problem hoss er :/ Ni har ju alltid haft det jag behövt, och när jag beställt något så har jag fått det inom 72 timmar.
Förlåt men jag kan inte kommam ed något negativt D: Hoppas ni klarar er trots det ^________________________^

Tack och hej på dig.

Permalänk
Inaktiv

Jag är väldigt nöjd med komplett vad gäller returärenden och ganska nöjd med sortimentet. Jag skickade in 2 defekta grafikkort och fick tillbaka grafikkort som kostade sammanlagt 500kr mer på grund av att jag hade den oturen att få 2st defekta kort samtidigt.

Det enda jag kan klaga på vad gäller retur är att man måste sända med en utskrift på returärendet, jag (och många andra) har inte någon skrivare och därmed blir ibland returen lite fördröjd p.g.a att man ber någon annan skriva ut åt en. Men man gör ju inte returer så ofta så det är inte så farligt.

Era leveranstider har varit lite blandade nu under sensommaren. Just nu t.ex. sitter jag och väntar på att en order som beställdes i Söndags ska skickas.

I övrigt är jag nöjd med komplett så länge ni håller konkurrenskraftiga priser och ett hyfsat brett sortiment. Det enda ställe jag nu på rak arm kommer på där ni måste bredda sortimentet är ATX chassin med integrerade nätdelar till låga priser. Antec 350W chassit köpte jag för 690kr hos en lokal datorbutik för att jag inte hittade någonting motsvarande hos er.

Permalänk
Medlem

Köpa ofta div. komponeneter till uppgraderingar då jag lagar/uppgradera andras datorer och den som gör att jag oftast handla av till ex dustin är frakten. Samtidigt uppskattar jag den breda sortimenten, leverans tider och priserna. Det kanske blir dags att göra en kategori under moderkort till core 2 duo ?

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Har inte handlat så ofta på komplett, men har gjort det nu när jag håller på att plocka ihop en htpc. Beställde moderkort, hårddisk och cpu, och grejerna är inte ens skickade ännu, trots att alla finns på lagret. Detta är dock bara två dagar sen, så lite kräsen är man kanske. Men jag beställde samtidigt från dustin, och dom fick iväg paketet riktigt fort.

Så dustin är fortfarande min favorit!
Fixa leveranstiderna och ni kanske kommer upp i samma klass.

Permalänk
Medlem

JAg vet inte om det var jag som räknade helt åt skogen men detta fick jag fram.
JAg plockade ihop delar för Varor: 5.091,00
Frakt: 258,00
Total: 5.349,00
Moms: 1.069,80
Månadskostnad: 228,38

Ta detta i 36månader som det är så blir det 228,38*36=8221 kr.

Lite väl saftig ränta på detta (över 3000 kr)

Jag checkade med datorbutiken.com och de har en avbetalning på 24 månader.
Då valde jag att fårga om att delbetala 6000 kr.
Månadeskostnaden blev då 285kr,i 24 månader.
Detta blir totalt 6840.
Känns inte som ett svårt val 8221 eller 6840.

Visa signatur

Cooler Master Cavalier 3 | Core 2 Duo E6600@3280Mhz | Asus P5B Deluxe Wi/Fi| 2048MB Corsair TWIN2X PC6400 | Sapphire X1900XTX 512 | Maxtor DiamondMax 10

Permalänk
Medlem

Jag försökte beställa en bärbar dator i söndags. Men kom på precis efter att jag skickat iväg beställningen att jag glömt lägga till ett extra år garanti. Eftersom det inte gick att lägga till det till ordern så makulerade jag ordern och försökte beställa på nytt. Men döm om min förvåning när pengarna redan var dragna från kontot så hade jag inte tillräckligt kvar för att köpa datorn. Jag har fortfarande inte fått tillbaks pengarna till kontot och idag höjde ni dessutom priset med 1000kr!
Jag hörde av mig till er om vi kunde ordna detta. Men fick bara till svar att det gick inte. Mycket dålig kundservice tycker jag!

Permalänk
Avstängd

Hej!
Jag beställde ny Cpu + nytt moderkort av er förra veckan, allting fungerade super, jag beställde en söndag och hade paketet på tisdagen! Det enda jag skulle kunna tänka mig är att ni delar in moderkort och processorer i en avdelning för pentium4 och en egen avdelning för de som stöder Core2Duo, så slipper man klicka på alla kort för att se vilka som fungerar...
Avhämtningen är ju en perfekt idé, synd att man inte bor i Göteborg...
Keep up the good work!

Visa signatur

Antec P180B :: E6300@2,93ghz :: TeamXtreme DDR2-6400 :: XFX 7950GX2 eXtreme ::

Permalänk
Avstängd

Hej.

Ni kan ju börja med att svara på mailen när man försöker få tillbaka fraktpengarna på en RMA.

3 Mail över snart 1 månad, inte ett svar. Ringde och fick "vi ska kolla upp det" sen inget. Löjligt dåligt av er. Märks ju att ni försöker undkomma att återbetala RMA frakt fast det står att ni ska göra det.

Permalänk
Medlem

Jag orkar inte läsa alla sidorna, så förlåt mig för eventuella dubletter.

1. Knappen "töm kundvagnen" sitter enligt mig på ett olämpligt ställe. Där den är nu kan man råka trycka på den av misstag, vilket jag också råkat ut för, och så får man börja om med att leta fram alla produkterna igen.

2. Jag skulle gärna se en funktion i mitt konto där jag kan se alla recensioner jag själv skrivit.

3. Lite mer marginaler här och var på sajten skulle inte skada. På vissa ställen ser det väldigt ihoptryckt ut.

4. Använd mer mellanslag då ni skriver in produkternas titlar. Ibland finns det bara ett par i en lång produkttitel, och med några såna slumpade under "Glöm inte tillbehören" så blir kundvagnen lite väl bred (sidoskroll uppskattas inte).

5. En sak som inte gäller webbsidan. En gång i tiden var ni rasslande snabba på att besvara mail, och bra svar fick man också. Har vi växt lite för fort så vi inte hinner med att besvara eposten snabbt och korrekt?

Visa signatur

1. Asus P5QL Pro | Intel Q8200 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 8 GB | 750 GB HDD | GeForce 8800GTS 320 MB | Vista x64
2. Abit IP35 Pro | Intel E5200 @ 3.0 GHz | Corsair TWIN2X 667 MHz 4 GB | 250 GB HDD | GeForce 9800GT 512 MB | XP Pro x86
3. Gigabyte GA-G33M-S2H | Intel E6750 @ 2.8 GHz | KVR 800 MHz 4 GB | 320 GB HDD | GeForce 6200 | Vista x64

Permalänk
Medlem

Vet ej om nån har gett detta förslag men det hade varit kul om ni sätter in sånt där som blocket har, ett streck över gamla priset och det nya priset i annan färg allt eftersom priserna sjunker på prylarna....hade vart kul att se att priserna sjunker när man surfar runt på er sida tror jag

Fast köplusten kanske tar över då (och det skulle ni inte klaga på )

Permalänk

vet ej om detta redan föreslagits men jag tycker det skulle va bra med lite större bilder på de produkter som det finns det på, som på dustinhomes sida, där kan man oftast se större bilder på produkterna, det är väll det enda som jag saknar

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Medlem

För att fortsätta i samma stil som föregående talare, vet ej om detta redan har föreslagits men jag tycker att ni borde försöka ha produktlänkar på alla era produkter. Ni har ju alltid länk till tillverkaren men det vore mycket bättre om det också fanns en länk till själva produkten på tillverkarens hemsida. Om man är inne och tittar på ett högtalarpaket från creative kunde ni ju också ha en länk till detta paket på creatives hemsida. Då kan man mycket snabbare hitta fler bilder på produkten, information om komaptiblitet och övriga uppgifter om produkten som ni kanske inte listar. Jag förstår ju att det kan bli en del mer jobb för eran del men det skulle spara tid åt mig.

Permalänk
Medlem

När kommer ni ta in AMD socket F processorer? Ni säljer moderkorten men inte cpu:erna. Butiker som tex Newegg har sålt dem i två månader.

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande att frakten om man handlar postförskott är löjligt hög. T ex 1 nätverkskabel ska alltså kosta 149kr att skicka det är helt löjligt.

Permalänk
Medlem

Jag är en nöjd kund och har beställt av er flera år i rad, dock skulle jag vilja att ni utvecklar erat RMA system med te.x status i kontot, har skickat 2st minnen som köptes av er för en vecka sedan men det är ju svårt att veta vad som händer igentligen, när testas grejorna etc och när skickas nytt tillbaka.

Är däremot nöjd med eran leverans jämfört mot andra företag, lade beställningen på en nästan komplett dator på en fredag och kunde hämta ut paketet på en tisdag, vilket är snabbt med tanke på att det mesta står still över helgerna.

Fast jag tycker ni borde ordna frakten bättre, varor under 2kg kan skickas som Rek. paket och kostar oftast inte mer än 80:-, då har kunden varan dagen efter och det blir billigare i frakt!

Eran kundtjänst över telefon är iaf artiga och trevliga vilket är ett +.

Visa signatur
Permalänk

hej hej... Det jag gillar med komplett är deras frakt... jag har handlat i andra internet butiker.. så av egna erfarenheter kan jag lätt säga att komplett är en sajt man kan lita på till 99.2%

Det är en sak jag tycker att ni borde tilllägga. och det är Lägstapris garanti!!!

vet inte exakt hur mycket ni vinner/förlorar på det.. men ni vinner rätt många kunder...

tänk er om man hittar en vara för 300 kr billigare i en affär man inte vågar lita på. och om ni då har lägstapris garanti så är det såklart hos er man beställer...
en liten idé som kan ge STOR vinst

Permalänk

Gillar verkligen nya upplägget på sidan. Lättare att hitta det man letar efter.

En sak är ni dock riktigt dåliga på: ljud- och vibrationsdämpning. Förhållandevis få produkter och INGA tysta färdigbyggda datorer (räknar inte sådant som http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10159, utan menar datorer som är tysta på riktigt.

Tror många vill ha tysta datorer, men litar på producenternas påståenden om att deras komponenter är tysta, vilket nästintill alla hävdar, men få lever upp till. Så sätt ihop en tyst färdig dator och skriv på de produkter som är rekomenderade av någon respektabel site, t ex www.silentpcreview.com. Kundrekommendationerna är helt värdelösa när det gäller tysta komponenter, folk jämför bara med ännu värre komponenter.

En sak jag lite saknar är riktigt låga erbjudande som kan driva en till härliga impulsköp. Jag vet att ni har en del, men de är för få och inte tillräckligt låga. Själv är jag en sån person som alltid kollar in på er hemsida nån gång i veckan för att se om det finns något prisvärt man behöver (läs vill ha).

Och som svar på föregående talare Robert_TB; har full förståelse för att ni inte har lägsta pris garanti - man betalar ju för att få produkten inom nån/några dagar istället för att köpa produkten på billigare ställen där man får vänta i 2 veckor och som dessutom har obefintlig support. Då är det bättre med nån hundring dyrare.

Permalänk

Vet inte om någon har tagit upp det här innan; http://www.komplett.se/k/kl.asp?mfr=ECS <- Tryck på "Webbpris" en gång, så ser ni vad som händer!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

jag har full förståelse för att bra service och snabb leverans har ett värde i sig och jag har inget emot att betala lite mer för att få just detta. men faktum är det, och jag vet inte om jag bara har otur och väljer fel saker haha, att de saker jag är intresserad av att köpa är i genomsnitt lite dyrare hos er än hos konkurransen -samtidigt- som frakten är lika hög eller högre. därför faller ni helt bort från min lista.. lite synd för ni har helt klart en av de vänligare sidorna att navigera genom:) ner med priserna på grejerna eller bort me frakten så kan ni nog vinna över rätt många kunder bara på ert rykte.

så en sak till. ofta vinner man över kunder på nischade idéer.
så tänkte jag till lite haha. om ni vill vara riktigt speciella. en helt sprillans ny dator köper man inte så väldigt ofta medan mindre till mellan-dyra grejer inhandlas lite oftare. tredje-partskylning till grafikkortet, cpu-kylare, fläktar, ljuddämpningssaker, moddsaker eller delar som man vill fixa rätt omgående som kostar ett par hundra... sådana saker kan bli onödigt dyra pga frakt och hantering (typ kylpasta som man bara måste ha o så kostar frakten 200% av priset eller något, ONÖDIGT!). så om man kunde erbjuda kunden gratis frakt på varor som understiger säg 500kr, en gång i månaden eller över två månader så hade det kanske varit uppskattat.. jag vet att jag hade uppskattat det i allafall!
alltså, precis tvärtom mot "köp för över 500 så bjuder vi på frakten"!

låter svårt att förverkliga kanske, men jag tror att både ni och kunder hade tjänat på handeln med de lite mindre dyra varorna. för när man köper ett datorsystem för över 10000 eller därkring så skiter man mer eller mindre i frakten.. den utgör ju inte så mycket av priset. medan smågrejjer kan bli onödigt kostsamma!

(några butiker kanske redan har detta, vad vet jag. strunta i mig i så fall heh)

idéen kanske kräver lite polering, inser det. men tack för att jag fick göra mig hörd:)

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Komplett är bra på det mesta utom leveranstiden, det ska inte ta 2 dagar att skicka saker som finns i lager.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Komplett är bra på det mesta utom leveranstiden, det ska inte ta 2 dagar att skicka saker som finns i lager.

2 dagar är väll inte så farligt?

Jag har aldrig fåt vänta minder än 3 så lite bättre kanske ni kunde bli.
Jag skulle gärna se att ni fick in lite fler minnen och prylar av andra märken ex. ocz, cellshock gecube m.m.
Sen blir jag ibland irriterad när ni plötsligt höjer priset med 1000kr på en vara när jag ska beställa tex corsair pc-6400. Sen tycker jag att supporten telefonsvarar rösterna som man hör när man väntar, de är tråkiga och amatör aktiga lite musik kanske.

Permalänk
Medlem

Tittade på en laserskrivare.
Frakten på denna kostar 269:-.
Lägger man sen till en USB-kabel för 65:-
ökar frakten med 81:- till 350:-.

Jag förstår att kabeln måste skickas separat,
men 350:- för skrivare + kabel känns rätt saftigt.

I ett sånt här läge kanske det inte spelar någon roll
om skrivaren kanske är 200-300:- billigare än en konkurrent,
eftersom frakten istället gör att ni blir
dyrare totalt sett.

Det är ju ändå det man betalar i slutändan som räknas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Tittade på en laserskrivare.
Frakten på denna kostar 269:-.
Lägger man sen till en USB-kabel för 65:-
ökar frakten med 81:- till 350:-.

Jag förstår att kabeln måste skickas separat,
men 350:- för skrivare + kabel känns rätt saftigt.

I ett sånt här läge kanske det inte spelar någon roll
om skrivaren kanske är 200-300:- billigare än en konkurrent,
eftersom frakten istället gör att ni blir
dyrare totalt sett.

Det är ju ändå det man betalar i slutändan som räknas.

Tur att de har öppnat hämtbutiker då så man slipper betala 350:- frakt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Fick veta idag att ni öppnat hämtbutik i Stockholm. Blev skitlgad, riktigt nice, jag har alltid dragit mig för att beställa från er pga. av fraktkostnaden, men nu kommer det säkert bli mer köpa av

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Beställde en dator i slutet av september, tyvärr fanns inte grafikkortet i lager då så väntade ända till 12 oktober. Grafikkortet hade då blivit billigare så jag lade om ordern, och oj vad snabbt det gick när allt fanns på lager

Ordern lades ca 15:00, och de började plocka med den redan samma kväll Datorn skickades igår och kommer antingen ikväll eller imorrn kväll. Väldigt snabbt.

Beställning lagd torsdag eftermiddag och levererad onsdagen därpå tycker jag är väldigt snabbt för en dator som ska monteras och testas.

Se till så allt finns i lager så går det riktigt snabbt! Rekommenderas verkligen!

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaSaz9023
2 dagar är väll inte så farligt?

2 dagar innan de skickar sakerna, sen måste man ju vänta ~4 dagar på posten också. Beställer jag på en helg vill jag ju att sakerna skickas på måndag.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.