Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Ja, jag vill bara säga att ni är den bästa datorbutiken som finns på nätet. Fast en hämtbutik i närheten av där jag bor (Valbo/Gävle) vore inte helt fel!

Permalänk

Eran butik är grymmt bra, alltid snabba leveranser osv. Min familjs 5 datorer är från er! Jag gillar era datorpaket i delar !

Däremot gillar jag inte eran nya sida, jag tycker att man får sämre överblick och hittar inte det man vill hitta . . . fast det kanske beror på att man inte är van vid den nya sidan än....

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Dyr frakt på större/tyngre prylar.
Har ni ett fördelaktigt pris på varan
så blir ni i vissa fall dyrast i slutändan.

Exempelvis 400:- för en laserskrivare eller
600:- för ett hemmabiopaket.

Kan väl kanske vara bra för dig som lekman att veta att det är Posten AB det där bör vara riktat åt och inte Komplett.se.

Skål..

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Kan väl kanske vara bra för dig som lekman att veta att det är Posten AB det där bör vara riktat åt och inte Komplett.se.

Skål..

Hur det är med Komplett har jag inte undersökt speciellt noga (gillar dem för mycket ), men det är ett välkänt faktum att en del butiker tar ut mer i fraktavgift än vad deras avtal med posten kostar dem.

Man kan inte jämföra vad den normala privatkunden får betala på posten. Stora företag har andra tjänster och priser.

Du som står över lekmannaskapet kan omöjligen ha missat detta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med komplett. Någon gång har det varit något fel på varan men den har byts enkelt. Menyerna är bättre än de var förut, mycket bra information om de flesta varorna osv.

Permalänk
Medlem

Upplägget på hemsidan tycker jag är väldigt bra. Eftersom den har en bredd på 100% får mycket mer information plats samtidigt som den ser bättre ut i alla upplösningar. Det är lätt att hitta och designen är simpel med ändå tilltalande.

Något jag saknar vid beställning av ett komplett system (PC-byggare) är valmöjligheten att kunna välja en annan processorfläkt än den som följer med. Som dom flesta vet kyler stockfläktarna (oftast) betydligt sämre än t.ex. en zalman. Många som köper ett färdigt system har dålig kunskap om detta, så jag tror det skulle vara något som gynnar oss båda.

I övrigt kan jag bara ge komplett beröm för snabba leveranser och bra produktutbud!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Jag gillar Komplett för det att det är bra pris samt pra service, bara en sådan sak att ni går ut på forumen och kan svara på frågor är toppen!
Hemsidan är lättgenomskådlig och har bra design jämfört med många andra internetshopar som har allt för plottrigt. Idag hade jag lite problem med att komma in på sidan men det var bara tillfäligt.
Ibland kan vissa produktbeskrivningar vara lite bristfälliga men jag tycker det har blivit bättre.
Kan man skicka pm här om man har en fråga om en produkt?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

skulle inte dragningen ske idag?.. isf måste ju veta vem som vinner ju

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Bra priser, bra service.

Men leveranstiderna kan väll diskuteras, bestälde en dator i fredags på förmmidaggen.

Tog ända fram tills idag endast för att ni skulle packa ner datorn.

Annars är jag helnöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Bra priser, bra service.

Men leveranstiderna kan väll diskuteras, bestälde en dator i fredags på förmmidaggen.

Tog ända fram tills idag endast för att ni skulle packa ner datorn.

Annars är jag helnöjd.

Du får ju räkna med att det är flera ordrar före och det tar tid att springa runt och packa ner till alla... sen så jobbar dom väl inte på lördagar vad jag förstått ev söndagar också?....

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Märkte nu att t.ex. den engelska versionen av sidan har ett annat utbud av produkter än den svenska, t.ex. OCZ-minnen http://www.komplett.co.uk/k/kl.asp?bn=10605 vilka jag saknar på den svenska sidan. (Möjligt att nån annan redan nämnt detta, har inte läst igenom hela tråden).

Varför är det inte utbudet det samma?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Vem/vilka vann tävlingen?

Permalänk
Komplett.se

tlx06:

Som jag skrev till dig blir din order behandlad lite senare eftersom du bad oss byta en del produkter i din order i måndags. Men normalt plockar och skickar vi så att man har ordern på 2-3 dagar, ibland till och med snabbare.

RoleX:

På lagret jobbar vi på lördagar och söndagar. Vi samlar ihop ordrar från fredag till söndag och skickar dem på söndagen. Detta på grund av att det inte spelar någon roll och man skickar på en fredag eller en söndag, det kommer tyvärr inte fram snabbare för det.

Support och kundservice är dock bara öppna på helgfria vardagar.

Ha det gott i sommar.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Det kanske hade varit lämpligt om sweclockers och komplett kunde samarbete så som sweclockers/inwarehouse där vi medlemmar får rabatt på datorprylar. Jag tror nog dom flesta på sweclockers är stor kunder hos komplett eftersom deras priser/sortiment/kundservice är mycket svårslagit. Sweclockers och kompletts samarbete värkar fungera bra eftersom man kan se väldigt mycket annsoner från komplett på detta forum.

Permalänk
Medlem

haha undrar samma sak som Morkiz, vem vann egentligen? 3 dagar efter nu

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Vet att ni förmodligen är trötta på "ta in vara X"-inlägg. Men det vore trevligt om lite fler återförsäljare kunde ta in Antec SOLO.

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag oxo undra vem som vann

Permalänk
Medlem

hmm.. nu har det gått 8 dagar.. fortfarande ingen vinnare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HWB
Det kanske hade varit lämpligt om sweclockers och komplett kunde samarbete så som sweclockers/inwarehouse där vi medlemmar får rabatt på datorprylar. Jag tror nog dom flesta på sweclockers är stor kunder hos komplett eftersom deras priser/sortiment/kundservice är mycket svårslagit. Sweclockers och kompletts samarbete värkar fungera bra eftersom man kan se väldigt mycket annsoner från komplett på detta forum.

Denna ide är perfekt! Skulle bli sjukt glad om det kunde hända.

Visa signatur

de du

Permalänk
Medlem

Jag snackade med supporten på komplett.se och dom sa att dom presenterade vinnarna nästa vecka. Det är faktist sant, skickar man email innan 17:00 så får man svar samma dag. Har provat det tre gånger och det har funkat varje gång.

Permalänk
Komplett.se

Hej allihopa!

Ledsen att det tagit lite tid det här, men semestrar och annat har satt lite käppar i hjulen för den tid jag kan lägga på älsklingsforumet. Jag har inte ens haft tid att testa Conroe trots att jag är en obotlig datornörd själv vilket säger litegrann tror jag :o.

Jag vill bara säga att jag vill tacka så OFANTLIGT mycket för all fin feedback vi har fått från er alla. Jag har tyvärr inte möjlighet att svara på det som tillkommit sedan jag sist kommenterade i tråden, men jag lovar att detta kommer framföras till rätt personer.

Som ni märkt har det hänt en del sedan sist. Inte minst har vi lanserat en jämförelsefunktion som gör det lättare att jämföra produkter inom samma kategori.

Dessutom arbetar vi på att försöka få upp "marketing"-texter på så många produkter som möjligt. Med det menas alltså texter på produkterna som inte bara är en ren specifikations-rapning.

Vi har även lanserat en finansieringslösning för dem som är intresserade av det. Jag har läst lite i den andra tråden på de initiala reaktionerna så jag är medveten om vad det finns för åsikter, men har även noterat vissa förbättringsförslag. Jag kan ju säga det att vi lanserade finansieringslösningen då vi har haft många kunder som tyckt att den förra lösningen var för krånglig med för mycket pappersarbete och likn. Tänker inte gå in djupare på detta nu - men nu finns det iaf möjlighet att köpa på avbetalning på ett smidigare sätt.

Vi är även i diskussioner med OCZ för att se om vi kan tänka oss att arbeta tillsammans m.m.

Med andra ord - det har hänt en del saker trots att det varit sommar, och övriga förbättringsåtgärder vi bestämmer oss för att anamma kommer att dyka upp under hösten/vintern.

Nu till det viktigaste av allt - Vem vann datorkitet? Som nämndes i den första tråden har vi inte gjort en rangordning på vilket förslag som var "bäst" utan lottat mellan dem som haft någon så när substans i sina förslag ;).

VINNAREN blev *drumroll* - "zeroqp" stort grattis till dig! Jag behöver din adress i ett PM så fixar jag resten!

Eftersom jag varit så seg att få tummen ur tänker jag även lotta ut ett andrapris i form av ett Nikko radiostyrt flygplan - kanonroligt att fördriva tiden med (http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322239). Detta pris går till "MOrKiz" - grattis även till dig! Skickar du ditt namn i PM så skickar jag det till dig.

Efter att jag vidarebefordrat de sista förbättringsförslagen kommer jag nu själv att vara borta i 3 veckor på semester eftersom jag jobbat hela sommaren. Hoppas på överseende med detta och att vi syns igen när jag är tillbaka. Önskar alla en riktigt trevlig sensommar.

Mvh
sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Grattis ni som vann

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Hehe.. duktigt att jag ska jaga grannens äckliga katter med detta

Permalänk
Medlem

Kan man fråga fortfarande?

Varför har ni inga Dammfilter?
DVD-Spelarna lite är väl överprisade. En DVD-Brännare hos er kostar ju 320kr.

@MOrKiz: Kattmynta och råttor på flygplanet. Hahaha.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Tycker ni ska ha en underkategori för moderkort som stödjer Core2Duo.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Hej komplett....

Först vill jag tacka för att ni visar marknaden hur det skall gå till där ute..
Jag menar främst support,leveranser..mm

Jag har inte orkat följa denna tråden helt och hållet men det jag på rak arm kommer på som skulle kunna förbättras hos er är avbetalningen.
Skulle gärna vilja ha tillgång till räntefriavbetalning upp till 2år.

Det var den enda anledningen som gjorde att jag var tvungen att handla hos en annan datorbutik.....hmmm undra vilken....??

Annars så hade valet varit självklart!!!

Tack för att ni finns!

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T 3,3GHz AM3, 2st Gigabyte 6950 1GB OC , Asus CROSSHAIR IV EXTREME 890FX / Socket AM3, 8GB Corsair XMS3-12800, Intel 320series SSD - 80GB, Corsair AX 850W Professional Modular, NZXT Phantom Full Tower - White.

Permalänk
Medlem

Komplett.se är den bästa online butiken...
Grattis!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Hade hört mycket gott om Komplett. Både från vänner och från folk härinne.

Dock är jag efter min första datorbeställning därifrån skeptisk till om jag någonsin kommer att beställa från Komplett igen.
Skriver man att en dator ska skickas ett visst datum så bör man hålla detta och inte gång på gång skjuta upp det hela.

Visst kan vissa produkter vara väldigt efterfrågade och ta slut snabbt (som i fallet med de nya E6600 processorerna), men om det inte finns några obokade exemplar kvar av en viss leverans så är det olämpligt att ange att de är tillgängliga.

Det lockar folk att beställa och betala tex datorpaket i hopp om att få produkten på det angivna datumet, men istället skjuts det upp på obestämd tid, samtidigt som alla resterande komponenter i datorn sjunker i pris på marknaden.

På samma sätt skulle jag kunna sälja en värstingdator idag till ett bra pris till någon, fast där jag väntar något år med leveransen eftersom jag då själv kan köpa in datorn till en bråkdel av priset.

Kort sagt, kunderna borde kompenseras för värdeminskningen för den sålda produkten vid stora fördröjningar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Tycker ni har hanterat Conroe lanseringen dåligt. Det känns som om folk som väntar på andra varor i beställningen hamnar i bakre delen av conroe kön fast man har bokat tidigare än andra. Då menar jag att man kanske väntar på ett moderkort ska komma in till lager och på grund av det så blir ens conroe processor framskjuten till framtiden även om man skulle ha fått den tidigare och därmed blir den också skickad till en annan person. Iallafall så jag ser det som och vad jag fick fram från er support kille.

Permalänk

Jag håller med föregående talare. Era "Preliminära levernas besked" är inte mer trovärdiga än bantnings piller. Även bekräftade leverans datum och antal verkar gå om intet väldigt ofta.

Om ni nu beställer varor till lagret direkt från tillverkaren, hur kan ni då få så otroligt felaktiga datum? De flyttas veckovis framåt och backåt utan någon logik och antalen ni anger verkar tagna ur luften. I bland kan det dröja månader innan ni ens får 1st! Nej, det liknar mer ett sätt att lura era kunder genom att ange påhittade eller "önske" datum bara så att ni kan få in så många kund beställningar som möjligt. Undrar vad KO säger om det?

Ni sägs vara en av de största återförsäljarna och har stora lager som fördelas till flera länder, ändå får små butiker in nya artiklar långt före er. Detta finner jag märkligt och kan inget annat tro än att ni har dålig logistik.

Jag kommer aldrig mer att köpa en ny artikel från er utan endast om den finns i lager. Min frustration över att få ändrings mail om leverans datum 2ggr veckan i 2 månader är så stor att jag inte kan rekomendera någon boka ens ett A4 papper hos er.

/Göran A

Visa signatur

Göran. A