Permalänk
Medlem

Bra stavningskorrigerare?

Hej!

Kan någon rekommendera en bra stavningskorrigerare (spell checker) till windows för att korrigera engelska. Gärna en som du själv har haft / har erfarenhet av. Skulle behöva kolla upp slarvfel innan jag lägger upp text på min websida.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

jag klistrar in allt i word och testar där.

Annars har du ju google toolbar för ie / fx som har stavningskontroll... Jag har däremot aldrig testat den.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Bra stavningskorrigerare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Hej!

Kan någon rekommendera en bra stavningskorrigerare (spell checker) till windows för att korrigera engelska. Gärna en som du själv har haft / har erfarenhet av. Skulle behöva kolla upp slarvfel innan jag lägger upp text på min websida.

Tack på förhand!

Aspell funkar t ex i Opera -> http://aspell.net/win32/
Lista med fler freewarealternativ -> http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?st=spell+checker&ac...

Permalänk

Word Perfect och dess Grammatik, kontrollorerar även grammatiken, upptäcker många fel en vanlig kontroll inte upptäcker.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk

Det räcker att du gör sidan swec-officiell så haru garanterat fått all gramatik och stavning rättat;)

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Köpte word perfect nyss, har inte testat det än men det verkar bra, har aldrig riktigt gillat MS word.

AggeMannen, jag skulle gärna vilja, men jag tror inte det skulle uppskattas om jag gav ut adressen här. Om någon vill ha den är det bara att PMa mig!

Permalänk
Medlem

Hur hänger detta ihop med "Programmering, formgivning och digitalt skapande"?

Det passer inte bättre under Microsofts operativsystem?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SomNa
Tack för alla tips! Köpte word perfect nyss, har inte testat det än men det verkar bra, har aldrig riktigt gillat MS word.

AggeMannen, jag skulle gärna vilja, men jag tror inte det skulle uppskattas om jag gav ut adressen här. Om någon vill ha den är det bara att PMa mig!

Jag tog för givet att alla hade Word/OO men att du önskade något annat.

Permalänk
Medlem

Vijjje, mitt författarskap kan väl ses som digitalt skapande?
Passar som handen i handsken.

Kanelbulle, jajamän jag har officepaketet men har som sagt aldrig gillat det så mycket WordPerfect som jag köpt hör inte ihop med officepaketet.