Permalänk

sändningen ser ju bra ut :)... får anta att dem fixat den usla tcp-mottagningen till comhem lanserar tjänsten.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

haha lustigt, 95mbit i udp sen 15mbit i tcp , härliga "upp till" planen funkar som den ska i guess

Permalänk
Inaktiv

men jag får inte så bra resultat mot port80 heller, vore bättre om man fick lite resultat från olika.

Permalänk
Medlem

ja nu så e oxå frågan vad test personen satt sin tcp window size till i windoze, den brukar ibland inte vara direkt optimerad för höga hastigheter på windoze burkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
http://members.chello.se/hacks/comhem.JPG

detta är Tp testet av comhems 100/10 som dom test kör i GBG!!!

Vem?

EDIT: Är den bilden verkligen sann? Antar att han/hon måste ha ett Docsis 3.0 modem?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

och det är högst troligt att han får ge ut en skärmdump som testperson till ett forum, "ok".

Permalänk

detta är en sann bild av Comhem 100/10

ska komma med flera bilder från olika serverar , ber pollarn sicka

där har ni 2 tp test till som ni ser det är inte 100 % stabilt på TCP sidan!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
detta är en sann bild av Comhem 100/10

ska komma med flera bilder från olika serverar , ber pollarn sicka

http://members.chello.se/hacks/comhem2.JPG
http://members.chello.se/hacks/comhem3.JPG

där har ni 2 tp test till som ni ser det är inte 100 % stabilt på TCP sidan!

Har han en dålig router som begränsar tcp mottagningen?

Permalänk

nej han har bara 1 dator , varken switch eller router i mellan!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

N/A

Permalänk

timeout och höga ms tider

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Inaktiv

får jag just nu med, något som är konstigt med sidan just nu?

Permalänk

Dom kanske får tummen ur ändå...

Visa signatur

Jag har ingen signatur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
får jag just nu med, något som är konstigt med sidan just nu?

Fungerar nu igen iallafall.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Kan vi inte få se några flera tester? typ tracert till ping.sunet.se etc?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Han kan ju annars testa tcp optimizer eller vad det heter...

razerrazer: Det är inte din polare med comhem som du påstått har boostat speeden på sin comhemlina med nån modemfirmware? Min veterligen skall testkörningarna hållas i Linköping eller Helsingborg i närheten av deras utvecklingscenter...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

it's bs..

Permalänk
Medlem

skulle inte testkörningen vara i Malmö?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
timeout och höga ms tider

be honom köra tcpoptimizer och kör sedan TPtest igen

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

nej det är det inte , ja han kör redan tp optimizter

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Undra varför han får så låg hastighet ner då?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Avstängd

Bostadsbolaget "Poseidon" kommer i oktober att förhandla med comhem om priset etc, Poseidon har även börjat skicka ut infomation till hyresgästerna runt om i Sverige att comhem kanske inte kommer att väljas som leverantör av bredband, telefoni, kabeltv efter årsskiftet.

Skulle detta inträffa tror jag comhem vill glömma sin sattsning ganska fort eftersom Poseidons är Sveriges största bostadsbolag, där samtliga lägenheter har "comhem jack", och därmed förlorar comhem otroligt många betalande kunder.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
Bostadsbolaget "Poseidon" kommer i oktober att förhandla med comhem om priset etc, Poseidon har även börjat skicka ut infomation till hyresgästerna runt om i Sverige att comhem kanske inte kommer att väljas som leverantör av bredband, telefoni, kabeltv efter årsskiftet.

Skulle detta inträffa tror jag comhem vill glömma sin sattsning ganska fort eftersom Poseidons är Sveriges största bostadsbolag, där samtliga lägenheter har "comhem jack", och därmed förlorar comhem otroligt många betalande kunder.

Faktum är att det är värre än så för comhem. Det är inte bara poseidon som kanske säger upp sitt avtal med Comhem utan hela framtidenkoncernen. Tror det rör som om cirka 70000 lägenheter.

Antar att framtiden vill sätta press på Comhem att sänka priserna.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att dom inte backar ur:S

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harre
Låter lite snålt om Comhem inte kan erbjuda minst 10Mbit nedströms, eftersom mitt comhem-modem är synkat till 9571000 bits/sec.

Man kan kolla hastigheten som man får genom att gå in på http://192.168.100.1 och sen klicka på signal.

Kan möjligtvis du eller ngn annan förklara för en som inte kan det här ?

626000000 Hz Locked
56704000 Hz Ranged

Är det dessa sifror som du syftar på ?

Får säga att jag är hjärtligt trött på det sega 8/1 som är maxet nu.

Borde väl vara dax för Comhem att både öka speeden och sänka sina priser nu.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Kan möjligtvis du eller ngn annan förklara för en som inte kan det här ?

626000000 Hz Locked
56704000 Hz Ranged

Är det dessa sifror som du syftar på ?

Får säga att jag är hjärtligt trött på det sega 8/1 som är maxet nu.

Borde väl vara dax för Comhem att både öka speeden och sänka sina priser nu.

Det är frekvenserna som ditt modem arbetar på. Den lägre frekvensen är din returkanal (upstream på fackspråk) och den högre frekvensen är framkanalen (downsteam).

Enligt rykten kommer de som har 8/1 idag få 24/1 och lite senare 24/8.

Visa signatur

-Att diskutera säkerhet med en Applefrälst är som att övertyga en religiös person med vetenskap, det går inte - André Rickardsson @2010

Permalänk

Gekko det blir nog 100/10 dom i GBG testas förfullt , blir nog inte 24/8 UPC ska kopplas in på deras nät så varför ska dom köra 24/8 ? dom höjjer nog till 100/10 dirr för dom som har large abbet

dom kör nog 24/8 eller så mycket docis 2.0 klarar i DOwnload kanske och sen byter dom modemen till 3.0 och alla får 100/10 som får ett modem kanske ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gekko
Det är frekvenserna som ditt modem arbetar på. Den lägre frekvensen är din returkanal (upstream på fackspråk) och den högre frekvensen är framkanalen (downsteam).

Enligt rykten kommer de som har 8/1 idag få 24/1 och lite senare 24/8.

Ok, att det var upp/ner förstod jag, men inte vad siffrorna betyder.
Men han jag citerade (Harre) nämnde ngt om vilke speed som man hade på modemet och det var nog närmast det jag undrade hur han såg den saken ?
Kan inte se någonstans där det står ?
Tack för ditt svar.

@ razerrazer: Inte för att jag vill snoka på det sättet, men ung var bor din polare som är med i testet ?

Antar att *OM* Comhem får tummen ur... och sätter igång med snabbare breband, så gör dom det inte överallt samtidigt ? därför undrar jag (bor i Gbg).

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

I tabellen på den sidan så finns det ett värde som heter "bit rate" och det är den hastigheten som ditt modem synkar mot.

Klicka för större bild

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harre
I tabellen på den sidan så finns det ett värde som heter "bit rate" och det är den hastigheten som ditt modem synkar mot.

Aha..Tackar för infon och att du brydde dig att länka

Förstår nu bättre och hade nog förstått om jag hade haft den bilden, vilket jag inte har med mitt Motorola modem.

Det står inte ett knäpp om bitrate någonstans när jag kommer till exakt samma sida.

Hoppas verkligen att comhem ser till att öka...nu byter jag snart bolag annars.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?