Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk

Samma här Addelante men jag ska snart slänga i väg beställningen på min nya dator också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Japp. Men två skärmar fungerar inte i SLI av någon outgrundlig anledning. Jag har ingen aning om varför det skulle vara så svårt att integrera i SLI.

Detta stämmer! Jag kan också förklara varför det är så.

När skärmbilden ska generas med SLI så tar det ena grafikkortet den övre delen medan kort 2 tar den undre delen (eller tvärt om men who cares? ). När kort 2 är klar med sin del så skickas denna över SLI-bridge till kort1 som sedan slår ihop bilderna och skickar ut till skärmen.

Denna bilden skickas sedan ut till 1 skärm. Jag antar att man enkelt skulle kunna integrera clone-view men med Dualview måste bilden delas ytterligare en gång och skickas till 2 olika skärmar.

---

Det är inte rekommenderat att köra dualview med 2st 24" idagsläget. Eftersom du endast kommer kunna använda en gpu för att generera bilderna så är det väldigt prestandakrävande för kortet.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Detta stämmer! Jag kan också förklara varför det är så.

När skärmbilden ska generas med SLI så tar det ena grafikkortet den övre delen medan kort 2 tar den undre delen (eller tvärt om men who cares? ). När kort 2 är klar med sin del så skickas denna över SLI-bridge till kort1 som sedan slår ihop bilderna och skickar ut till skärmen.

Denna bilden skickas sedan ut till 1 skärm. Jag antar att man enkelt skulle kunna integrera clone-view men med Dualview måste bilden delas ytterligare en gång och skickas till 2 olika skärmar.

---

Det är inte rekommenderat att köra dualview med 2st 24" idagsläget. Eftersom du endast kommer kunna använda en gpu för att generera bilderna så är det väldigt prestandakrävande för kortet.

Allt detta vet jag men det skulle inte kräva speciellt mycket för att kunna ha en extraskärm med windows på.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Nån annan som testat med ATI kort?
Upplever ni i så fall dom problem som rapporteras i tråden beträffande Aspekten? Är det något som går att ordna?

Tacksam för svar då planer att köpa två st.

Permalänk
Medlem

Härligt då e den äntligen på g. JUUUUUUUULLLLLLLLLLLLLLL

Orderdatum: 2006-10-11
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-16
Faktiskt fraktdatum: 2006-11-01

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taoman
Härligt då e den äntligen på g. JUUUUUUUULLLLLLLLLLLLLLL

Orderdatum: 2006-10-11
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-16
Faktiskt fraktdatum: 2006-11-01

Fan vad bra :D, då kanske jag får min 5:e istället för 20:e ???

Permalänk
Medlem

JAAAA! Min är också skickad! Underbart.

Permalänk
Medlem

hur länge var er i "produktion" ?
samt vet ni om de skickar skärmen med DHL eller "snigel" Schenker?
säljaren sa att jag borde ha den inom en vecka men på min orderbekräftelse står det beräknad leverans om 1 månad...

ursäkta om någon redan ställt frågan och svaret finns men nån kanske kan upprepa det, vad har dell för pixel policy? med tanke på deras 3 års på platsen garanti så borde de väl vara ganska så generösa med pixel fel eller?

den försäljaren jag pratade med och beställde ifrån verkade inte veta något om "ny version (rev02 etc)" på denna skärm, som det har kommit eller? kanske jag som fått något om bakfoten bara...hur vet man vilken "version" man får, vill ju gärna ha senaste och bästa! tänkte om det gick att se på kartongen eller liknande?

tusen tack på förhand!

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markusw

den försäljaren jag pratade med och beställde ifrån verkade inte veta något om "ny version (rev02 etc)" på denna skärm, som det har kommit eller? kanske jag som fått något om bakfoten bara...hur vet man vilken "version" man får, vill ju gärna ha senaste och bästa! tänkte om det gick att se på kartongen eller liknande?

tusen tack på förhand!

Det står både på kartongen och bak på skärmen.
A03 skall vara den nyaste än så länge ....

Permalänk
Medlem

Varje fall min kommer med Schenker.

Kommer det en A02 så kommer jag inte ta emot den.
Våga vägra, tufft att vara jobbig

Permalänk
Medlem

Min är också skickad med Schenker. Står att den ska komma inom 2-5 arbetsdagar, men det får man väl se.

Permalänk

hmm jag har ringt och snackat med alla möjliga typer från Dell ,det jag har fått ut efter mycket e det blev någon fördröjning med olika komponenter från det olika tillverkarna som dom kan inte bygga ihop skärmarna det senaste var att dom skulle få in komponenterna fredag den 3:de så förhoppningsvis måndag den 1:a skeppas dom och inom några dagar hoppas ja få min skärm :=)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starstream88
hmm jag har ringt och snackat med alla möjliga typer från Dell ,det jag har fått ut efter mycket e det blev någon fördröjning med olika komponenter från det olika tillverkarna som dom kan inte bygga ihop skärmarna det senaste var att dom skulle få in komponenterna fredag den 3:de så förhoppningsvis måndag den 1:a skeppas dom och inom några dagar hoppas ja få min skärm :=)

Låter som klassiskt säljarskitsnack. De har helt enkelt inte fått tillräckligt många skärmar o får vänta på leverans. Många som handlar nu till jul.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Master Mind
Puta: Är det liknande storlek som på apples 23" kartong?. För priset på 24" i usa är ganska lockande :).

Jag är väldigt nöjd med Mac pron, urstark och väldigt tyst. Kör bootcamp med Xp för att spela och där flyter Just Cause, C&C first decade, Half Life 2 på utan problem. Mac Pron är stabilare i Xp än min PC.

Jo den ser ut ungefär likadant. Jag gick ner och mätte lite, here goes:
Bredd: 65cm
Höjd: 50cm
Djup: 26cm

Låter trevligt att spel flyter på för dig, men jag ska nog köra på x1900 kortet tror jag, för det lär ju krävas en del för att köra spelen i 1900*1200. Man vill ju utnyttja skärmen till max som sagt.
I övrigt får det räcka med 2gb ram till att börja med, det är ju så dyrt.

Lycka till med inköpet!

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Medlem

Fick detta mail av dell nyss:

Mer Information
Orderdatum: 2006-10-11
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-16
Faktiskt fraktdatum: 2006-11-02
Namn på fraktfirma:
Schenker
Leveransstatus: Din beställning finns just nu hos fraktföretaget och mer information om beställningen kommer snart.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Geeks
SweClockers

Mer Information
Orderdatum: 2006-10-12
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-15
Faktiskt fraktdatum: 2006-11-02
Namn på fraktfirma:
Schenker
Leveransstatus: Din beställning finns just nu hos fraktföretaget och mer information om beställningen kommer snart.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

På Schenkers sida (som man kommer till via Dells statussida) är mitt leveransdatum uppskattat till den 8:e november. Hoppas det stämmer.

Permalänk
Medlem

Mitt är fortfarande i produktion

Mer Information
Orderdatum: 2006-10-25
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-20

Din order har statusen i förproduktion den 2006-10-26

Ni som får era skärmar snart, skriv gärna vad ni får för rev och gärna lite bilder

Permalänk
Medlem

Någon annan som fick ett samtal från Schenker idag? Min levereras redan på måndag. Tidigare än utsatt både från Dell (nåja) och från Schenker, man tror inte det är sant.

Permalänk

Hmm, de kommer lite tidigare iaf då. Avbeställde min i onsdags och köpte en acer al2216wsd istället. Var desperat då min crt höll på att ge upp totalt

Jaja, jag är hur nöjd som helst och den kostade bara hälften så mycket också.

Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MensInsana
Hmm, de kommer lite tidigare iaf då. Avbeställde min i onsdags och köpte en acer al2216wsd istället. Var desperat då min crt höll på att ge upp totalt

Jaja, jag är hur nöjd som helst och den kostade bara hälften så mycket också.

...och är hälften så bra.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

hahah den var bra ;).....Jag skulle faktist klara av vänta 2 veckor extra och betala dubbelt så mycket för att få den

Permalänk
Medlem

Frågan är om man skall köpa en 2407FPW (när det är rabatt igen) lr slå till på 2 st 2007WFP !

Vad tycker ni ? Har nämligen svårt att bestämma mig! =/

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Discokungen

En 2407 tycker jag. 1920*1200 i upplösning ger den en klar fördel mot dubbla skärmar IMO.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
En 2407 tycker jag. 1920*1200 i upplösning ger den en klar fördel mot dubbla skärmar IMO.

Jo det kanske är sant.... får smälta att lite... nästan samma kostnad. Diffen som blir mellan skärmarna lägger jag ingen större vikt i.

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ncc1701e
Frågan är om man skall köpa en 2407FPW (när det är rabatt igen) lr slå till på 2 st 2007WFP !

Vad tycker ni ? Har nämligen svårt att bestämma mig! =/

Har suttit i nästan samma sits. Det som jag kommer att använda skärmen till är programmering, ordbehandling, surfa på nätet och att ibland se på film. Jag skulle nog ha klarat mig med en 2007wfp men jag hoppas få mer nytta av den större upplösningen som 24 tummaren erbjuder. Så jag beställde en 2407fpw med leveransdatum 23 November.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wcoast
Har suttit i nästan samma sits. Det som jag kommer att använda skärmen till är programmering, ordbehandling, surfa på nätet och att ibland se på film. Jag skulle nog ha klarat mig med en 2007wfp men jag hoppas få mer nytta av den större upplösningen som 24 tummaren erbjuder. Så jag beställde en 2407fpw med leveransdatum 23 November.

Jo,,, samma gäller för mig! Programmera mycket, då det är skönt att köra med flera fönster öppna o studera koderna osv !! ""Orka att sitta o alt-tab" mellan detta.

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

har beställt en sådan här skärm men den har stått "i produktion" sen den 31 okt, hur lång tid ska det ta? ska väl kanske ringa dell imorrn om inte annat.
hur fungerar det med ev ångerrätt och dell? "distanslagen" borde väl gälla eller? (om man kanske vill byta till en 30 tummare istället)

sen rent praktiskt bör det väl fungerar att köra XBOX360 på 24 tummaren utan bekymmer via Component HD-AV cable, eller? skalar skärmen om bilden till passande format eller? någon som testat...annars kanske jag blir först och får återkomma med respons samt kanske lite bilder. vart kunde man lägga upp dem så ni kan se?

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markusw
har beställt en sådan här skärm men den har stått "i produktion" sen den 31 okt, hur lång tid ska det ta? ska väl kanske ringa dell imorrn om inte annat.
hur fungerar det med ev ångerrätt och dell? "distanslagen" borde väl gälla eller? (om man kanske vill byta till en 30 tummare istället)

sen rent praktiskt bör det väl fungerar att köra XBOX360 på 24 tummaren utan bekymmer via Component HD-AV cable, eller? skalar skärmen om bilden till passande format eller? någon som testat...annars kanske jag blir först och får återkomma med respons samt kanske lite bilder. vart kunde man lägga upp dem så ni kan se?

nehe du

Det är ingenting mot mitt : I produktion torsdag, oktober 26, 2006

Jag ska få min skärm först sen får du min...:P du får ju avbeställa din, det ska väl gå på alla ställen där man bokar ??? sen är det bara göra ett nytt köp och säg att du vill ha 30 tummarn så går det nog bra

Jag hoppas dom ringer när som helst

Edit: Har ringt dell nu och dom ska ringa mig när dom har fått mer information :). Dom sa att dom hade inte förväntat sig så många köpare och därför har dom absolut ingenting i deras lager och det tog snabbt slut

Permalänk

Någon som fått några nya detaljer om leverans?