Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk

Beställde min i torsdags och sitter och läser överallt och ser bara possitiva saker,dock e jag lite förbryllad för enligt "orderstatus" e leveransen 15 november vilket e lite drygt nästan 1 månad

Sitter nu på en Comapq 17" från 95 så det blir fan lite skillnad e så förväntans full!

Permalänk
Medlem

Mer Information
Orderdatum: 2006-10-11
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-16

16 nov för mej.

Dell verkar oerhört sega? Beställde redan 11 oktober..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg när jag beställde min, då stod det att den skulle levereras ca 15 dagar efter tror jag. Det var en Rev02 och det verkade som att den skulle finnas på lager då, så jag tyckte det var konstigt. Dessutom fick en polare till mig hem den redan efter 3 dagar. Han sa att den levererades från Irland dessutom.
Dock kom den tidigare, efter 4 dagar var den framme i sthlm, sen att det tog ytterligare tid att hämta ut den pga mig är en annan historia.

Så lita inte alltför mycket på era leveransdatum, det kan mycket väl vara så att det går snabbare än så.

Visa signatur

Jag har konverterat till Macismen och där tänker jag förbli.

Permalänk
Medlem

16:e november för mig. Jag beställde den 9:e oktober. Om det inte vore för det låga priset så hade jag avbeställt nu. Men istället sitter man här som en idiot och väntar på en leverans som förhoppningsvis kommer innan nyår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Mer Information
Orderdatum: 2006-10-11
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-16

16 nov för mej.

Dell verkar oerhört sega? Beställde redan 11 oktober..

Då lär ni alla få rev A03 iaf :P, så det är väl värt ?:P

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det fungerar med garantin om man skulle köpa en skärm på eBay istället? Säljaren håller till i England och hävdar själv att Dell inte skulle strula eftersom jag bor inom EU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ogm
Någon som vet hur det fungerar med garantin om man skulle köpa en skärm på eBay istället? Säljaren håller till i England och hävdar själv att Dell inte skulle strula eftersom jag bor inom EU.

Garantin följer väl egentligen personen som köper varan. Står det ett namn på garantinbeviset (vanligtvis kvittot) så är det för denna person garantin gäller och slutar gälla om produkten säljs vidare till en annan person.

Eller är det något jag bara fått för mig?

EDIT: http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Se till att skriva vettiga avtal om man köper begagnat.

Permalänk
Medlem

Skärmen från eBay är ny, inte begagnad. Dock kan ju det där med namnet på kvittot ändå vara viktigt. Ska maila och fråga om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ogm
Skärmen från eBay är ny, inte begagnad. Dock kan ju det där med namnet på kvittot ändå vara viktigt. Ska maila och fråga om det.

Okej, begagnad kanske var fel ord. Men det är väl ett privatköp? Eller räknas han/hon som återförsäljare?

Lättast kanske är att kolla med Dell hur de ställer sig till det..

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
Då lär ni alla få rev A03 iaf :P, så det är väl värt ?:P

Värt att vänta en månad på att få en språkfixad meny?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trey
Okej, begagnad kanske var fel ord. Men det är väl ett privatköp? Eller räknas han/hon som återförsäljare?

Lättast kanske är att kolla med Dell hur de ställer sig till det..

Jo, det är nog säkrast att göra det. Man vågar ju inte chansa på att stå där utan garanti, då är det bättre att vänta i en månad.

Permalänk
Medlem

Sådär jag :), nu har man köpt en 24 tummare , fyfan dom sa att det är 5000 som står på plats och leveransdatum är 20:e november men kan komma tidigare( Känns lite surt) men som sagt man lär få senaste rev

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
Sådär jag :), nu har man köpt en 24 tummare , fyfan dom sa att det är 5000 som står på plats och leveransdatum är 20:e november men kan komma tidigare( Känns lite surt) men som sagt man lär få senaste rev

Fick du det beskedet av kundtjänst eller står det så när du kollar din order på dells sida? Om du fick det av kundtjänsten, kan du kolla din order på dells sida och berätta vad det står?

För mig står det leverans beräknad till 2006-11-15 och jag börjar bli less nu (har en 19" crt som håller på att ge upp) Om det verkliga datumet blir ännu senare kommer jag fan att avbeställa skiten och köpa en schysst 5:4 21" eller acers 22" ws istället.

Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160

Permalänk
Medlem

Sedär, hade man lite flyt och hann beställa i tid alltså. Jag är bra på att skjuta saker och varit på g att köpa flertal ggr men alltid blivit att jag väntat. Nu tänkte jag nästan vänta närmare datumet när kampanjen skulle ta slut, men valde att beställa på grund av lönen jag fick. Så det känns ju skönt för mig :P.

Och det är lätt värt att vänta på skärmen skulle jag säga. Under 8k för en sån här dunderskärm är ruggigt bra.

Permalänk

Någon som kopplat in ngt tv spel till denna skärm typ Xbox 360?
Fungerar det ska man då koppla in det på komposit eller hur kan man ansluta det?

Permalänk

Min Orderstatus e fortfarande 15 november vilket jag tycke e för tok för långt tid . Ringde DELL kundtjänst dom sa att det skulle komma in nya skärmar under nästa vecka , vecka 44 så jag borde ha skärmen inom en vecka : = )

Permalänk
Medlem

Så står det på min iaf, jag har ju 5000 för mig enligt dell

Orderdatum: 2006-10-25
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-20

Din order har statusen i förproduktion den 2006-10-26

Hoppas jag får den nästa vecka med:) för att man är ju ledig !!

Permalänk
Medlem

Även jag är med i klubben "har beställt en 2407".

Orderdatum: 2006-10-11
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2006-11-16

Så jag hoppas även jag får min v44 om det nu kommer nya skärmar då. Man e som ett barn på julafton

Permalänk
Discokungen

Beställde en idag 6000kr för en 24"-skärm som fått mest utmärkelser av dem alla är inte så illa

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Beställde en idag 6000kr för en 24"-skärm som fått mest utmärkelser av dem alla är inte så illa

Hur får du till det 6000 kr ?, billigast är väl 7805 - student rabbat om du har den och de är ca 350 kr ?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
Hur får du till det 6000 kr ?, billigast är väl 7805 - student rabbat om du har den och de är ca 350 kr ?

Företag. Den är på jobbet (hemma) så det är ingen fara.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

JAHA :D,,,,, Altså man orkar ju inte vänta :O,,, jag vill ha min nu !!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt jag med nu...två stycken.

Mvh

Permalänk
Medlem

Om Dell'en kör 1080p, strechar den videon något ? Eller klarar den av scaleingen bra?

Dvs, 1920x1080 stretchas ut mot 1920x1200 ? så det blir helcp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Om Dell'en kör 1080p, strechar den videon något ? Eller klarar den av scaleingen bra?

Dvs, 1920x1080 stretchas ut mot 1920x1200 ? så det blir helcp?

Om du kör t.ex. en PAL-DVD (eller en image) på en 17-19" LCD med 1280x1024
via t.ex. VLCPlayer så blir det svart under och över, eller hur?

Varför skulle det bli annorlunda i ditt exempel? Det fattas ju 120pix på höjden.
Man ställer ju bara in "keep aspect ratio" i mjukvaruspelaren så är saken biff.

Celebral Pares tror jag aldrig att en Dellskärm får, för övrigt.

Mvh

Permalänk
Medlem

Om jag inte misstagit mig så behövs det 1:1 pixel mapping för det getskägg?

Vissa skärmar stödjer inte det och force-stretchar native resolution vilket skapar problem för HD resolutionen

typ nya BENQ

Permalänk
Medlem

2407 stöder heller inte 1600x1200 i 1:1, utan sträcker ut bilden .... ingen höjdare i spel som inte har ws.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Om jag inte misstagit mig så behövs det 1:1 pixel mapping för det getskägg?

Vissa skärmar stödjer inte det och force-stretchar native resolution vilket skapar problem för HD resolutionen

typ nya BENQ

Även när man väljer "keep aspect ratio"? Skumt.
Det visste jag inte isf. Kan juh inte veta allt, tyvärr.

mvh

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt säker på detta, men det är ett jäkla tjafs på amerikanska skärmforum att den force-stretchar till native resolution

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damp81
Jag är inte helt säker på detta, men det är ett jäkla tjafs på amerikanska skärmforum att den force-stretchar till native resolution

Ugh

Även om man kör i nView display settings att den ska ha fixed aspect ratio eller vad det heter?

I så fall så blir det strået som bryter kamelens rygg och jag avbeställer. Är skapligt less på att vänta hursomhelst.

Visa signatur

i7 6700k@4,6/Asus z170-a/64GB 2400@2666/2xGTX670 SLI/3840x2160