Dell 2407, någon som köpt den nyligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hench
Tjo!
Liten uppföljning bara.
Tokigt skön skärm, hittar inte ett enda fel utav det som skrivits om i forum.
Börjar fundera på om det inte är ett fåtal gaphalsar som spridit elaka rykten...
Fick iofs en R03 så det kan ju faktiskt ha med det att göra.

http://krito.net/ups/skarmen.jpg[/url]

Jag är benägen att hålla med dig. De som inte gillar den här skärmen måste verkligen ha letat efter fel. Jag är hur nöjd som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftis
Jag är benägen att hålla med dig. De som inte gillar den här skärmen måste verkligen ha letat efter fel. Jag är hur nöjd som helst.

Måste instämma jag också. Hittar verkligen inte något fel med min. Inga döda pixlar och inge backlight bleeding vilket skulle vara de två jobbigaste felen för mig. Men hittar heller inte något av de andra felen som tidigare funnits, allt fungerar verkligen klockrent. Kommer definitivt bli en till sån här skärm om några månadare.

Som tidigare sagt, så jävla hög upplösning på skärmen så lowres serier ser skit ut om man sitter för nära. Men känns inte som att man kan räkna som något dåligt

Permalänk
Medlem

Jag köpte min för 1 månad sedan ungefär, men den verkar lite slöare med tiden, när man drar muspekaren eller ett fönster över skrivbordet så blir det suddigt, fönstret blir rött/rosa i kanterna. jag har en rev A02. är det någon annan som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Har någon testat komponent ingångarna, blir det i såfall ok bild? Funderar på att koppla in ett tv-spel och/eller en digitalbox, förutom datorn då, ifall man skulle slå till.

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|

Permalänk
Medlem

Kan mitt problem bero på att jag kör på en långsam dator? inte den i sign skickade tillbaka grafikkortet p.g.a. problem. kör nu på en xp2000+ Gf4200 så länge.

Permalänk
Medlem

Finns en lite film här: http://youtube.com/watch?v=Ue_HiwAUojM
om denna skärm,har åxo en på beställning : )

Mvh

Visa signatur

Lian Li PC65,Be Quiet 600w,Abit IN9 32-Max,Intel DC 6600,Corsair Dominator Twin2X6400C4D 2048Mb,Western Digital sata 2 320Gb,Gainward 8800GTS 640Mb,Dell
2407WFP,Sennheiser HD 600,Win XP pro.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T()()L
Finns en lite film här: http://youtube.com/watch?v=Ue_HiwAUojM
om denna skärm,har åxo en på beställning : )

Mvh

Usch. Nu blev ju jag också sugen på en sån, trots att min månadsbudget inte riktigt är planerad för ett sånt inköp.

Permalänk
Medlem

Någon annan som råkat ut för försenad leverans? Jag beställde en den 9/10 och skulle först få den den 19/10, men efter två förseningsmail från Dell så är aktuellt leveransdatum just nu 31/10. Jag antar att den är slut i lager, men lite segt känns det att vänta. Finns det någon chans att den kommer innan utsatt datum?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ogm
Någon annan som råkat ut för försenad leverans? Jag beställde en den 9/10 och skulle först få den den 19/10, men efter två förseningsmail från Dell så är aktuellt leveransdatum just nu 31/10. Jag antar att den är slut i lager, men lite segt känns det att vänta. Finns det någon chans att den kommer innan utsatt datum?

Min kom två dagar för tidigt men om den inte ens är skickad än så lär du nog få vänta.

Permalänk
Medlem

Kollar man hos Dell så står det "Skickas oftast inom: 5-7 dagar" på 20" och 30",
men "Skickas oftast inom: 1-2 Veckor" på 24".

Nån som har koll på hur länge det lägre priset gäller ??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechWolf
Nån som har koll på hur länge det lägre priset gäller ??

"Gäller t.o.m. 2006-11-01"

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ni som fått skärmarna, hur lång leveranstid var det?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Enda fördelen är väl att jag garanterat lär få en A03-skärm eftersom det troligtvis blir nytillverkade som levereras efter denna försening. Men det är en klen tröst just nu. Min 2005FPW känns mindre och mindre för var dag som går.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ni som fått skärmarna, hur lång leveranstid var det?

Knappt en vecka tog det för min.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ni som fått skärmarna, hur lång leveranstid var det?

Skickade beställningen en torsdagskväll och fick skärmen måndag veckan efter.
Så har dom skärmarna i lager går det undan.

Permalänk
Medlem

Den verkar ju riktigt trevlig faktiskt.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem

(Lånar tråden lite, två-delsfråga, ena angående Dell-skärmen)

Ni som har skärmen kan ni svara på ifall filmkvaliten blir sämre på lite sämre kvalitetsfilmer? Ex. Börjar man se mkt smet och pixlar i dvdrippar?

Jag sitter på 20" wide, märker att låg kvalitetsfilmklipp blir väldigt mkt mer pixligare smetigare än på en crt skärm. Speciellt lite äldre divxdvdrippar ger sämre bild.

Med 24" måste det bli värre då upplösningen blir högre. Jag funderar på att köpa antingen 24" eller 30" dell, men jag tittar på mkt videocamklipp som inte är hög upplösta och vill helst se dem på helskärm.

Sista alternativet är att köpa en LCD-tv på 1366x i upplösning och behålla min 20" wide.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sayoung
(Lånar tråden lite, två-delsfråga, ena angående Dell-skärmen)

Ni som har skärmen kan ni svara på ifall filmkvaliten blir sämre på lite sämre kvalitetsfilmer? Ex. Börjar man se mkt smet och pixlar i dvdrippar?

Jag sitter på 20" wide, märker att låg kvalitetsfilmklipp blir väldigt mkt mer pixligare smetigare än på en crt skärm. Speciellt lite äldre divxdvdrippar ger sämre bild.

Med 24" måste det bli värre då upplösningen blir högre. Jag funderar på att köpa antingen 24" eller 30" dell, men jag tittar på mkt videocamklipp som inte är hög upplösta och vill helst se dem på helskärm.

Sista alternativet är att köpa en LCD-tv på 1366x i upplösning och behålla min 20" wide.

Sitter du nära ser du pixlar och skit rätt tydligt. Det går att kolla och backar man undan en aning blir det helt okej.

Permalänk

Hur är den vertikala betraktningsvilnkeln?

Tex: Som bilden nedan visar. Blir aktivitetsfältet blekt och himlen mättad om man har huvudet i normalhöjd?

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bertil_starfight
Hur är den vertikala betraktningsvilnkeln?

Tex: Som bilden nedan visar. Blir aktivitetsfältet blekt och himlen mättad om man har huvudet i normalhöjd?
http://newtoasted.no-ip.org/syncmaster/Skrivbord.jpg

Sådär ser min skärm definitivt inte ut. Färgerna är riktigt klara och fina även om man tittar långt från sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luftis
Sådär ser min skärm definitivt inte ut. Färgerna är riktigt klara och fina även om man tittar långt från sidan.

Håller med, har kollat från alla vinklar och det ser riktigt bra ut, inte förren du hamnar bakom skärmen som allt försvinner ^^

Permalänk

Låter bra, såg på dells hemsida nu att de tillåter upp till 5 döda pixlar innan man kan få en ny. Någon som har fått en skärm med döda pixlar?

Bilden tidigare är på en Samsung 225bw. Bilden överdriver problemet lite, men är stort nog för att lämna tillbaks skärmen.

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag läst någonstans att den här skärmen har en S-PVA panel. Någon som kan bekräfta/dementera det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyliX
Jag har för mig att jag läst någonstans att den här skärmen har en S-PVA panel. Någon som kan bekräfta/dementera det?

Stämmer bra! En Samsung S-PVA panel.

Permalänk

Om jag slänger i väg en beställning nu på den skärmen hur ser man då att det är en rev 03 man får så man får den bättre av dem alla menar jag

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Om jag slänger i väg en beställning nu på den skärmen hur ser man då att det är en rev 03 man får så man får den bättre av dem alla menar jag

Enda som skiljer mellan A02 och A03 är några språkfixar i menyn enligt Dell. Recension kommer upp på skärmen så fått vi fått in den. Revisionen står på etiketten på lådan.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Enda som skiljer mellan A02 och A03 är några språkfixar i menyn enligt Dell. Recension kommer upp på skärmen så fått vi fått in den. Revisionen står på etiketten på lådan.

Jo, Dell säger så ... men kollar man runt på nätet så verkar det som om det är mer saker som är fixade. Så A03 känns som den man vill ha .... att firmwaren skulle ha gått från V1B15 till V1B20 med bara språkfixar känns lite eget ....
Verkar som det kan vara mindre problem med trappstegseffekter ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Enda som skiljer mellan A02 och A03 är några språkfixar i menyn enligt Dell. Recension kommer upp på skärmen så fått vi fått in den. Revisionen står på etiketten på lådan.

Okej det låter bra det
Fasen om man ska beställa en sån kanske, verkar ju vara riktigt grym skärm

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Tycker den är långt ifrån värd 9k då det är en herrejöses massa pengar för en elektronisk plastbit, tycker den är halvdålig i bild när man kollar film..

vad använder ni för kalibreringsverktyg och finns det någon howto för detta?

1. Bilden blir aldrig bättre än källan, undantaget diverse filter som kan laga en del artifakter. Ladda ned några HD-samples så får du se på grejjor. http://www.apple.com/quicktime/guide/hd/

2. Testa Passmark monitor test.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
SweClockers

Leverans uppskjuten till 15 november.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015