Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGWiZaRD
japp, är rätt så säker på att det är en dålig kapasistor nånstans och alltid när det går tillräckligt med ström genom den så uppstår ljudet. Jag ska ha nytt kort eller pengarna tillbaka.

Hade inga som helst problem med mitt förra 6800GT, körde det max klockat i över ett år (gick inte att höja ens 5MHz på core/mem clock utan att artefakter uppstod i vissa spel). Verkade stabilt som fan, men tror på 79xx korten har Nvidia slarvat lite mera på kvaliteten på kapasistorerna (allt för att få ner kostnaderna...), då det är inte det enda "GTX" eller GT jag har läst om med samma problem.

Som vanligt ska jag ha sån jävla otur när jag köper datorkomponenter, köper jag bara en igången, har det garanterat något problem, köper jag flera har åtminstone en av dem ett problem... typ som att jag inte skulle få syssla med det jag tycker om.

Mitt 6800 har haft nåt småt pipande ljud vid surfning ibland i över ett år nu och det har aldrig felat

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Mitt 6800 har haft nåt småt pipande ljud vid surfning ibland i över ett år nu och det har aldrig felat

Kanske det, men grejjen är att jag står inte ut med detta pipande ljud, tar hellre ibruk mitt gamla 6800GT än att jag använder ett 7900GTO kort som tjuter och har sig allt emellanåt i vissa spel. :/

Tål inte alls såna där högfrekventa irriterande ljud, hellre lyssnar jag till konstanta ljudet utav 15st fläktar...

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Iiih mitt exemplar har skickats, och beräknas anlända imorrn!

Ska vi bilda 7900GTO klubb eller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
Iiih mitt exemplar har skickats, och beräknas anlända imorrn!

Ska vi bilda 7900GTO klubb eller

Jepp, kan vi göra Sen ska vi spela !

Btw, varför beställer ingen från inwarehouse ?? Dom har ju fortfarande 20+ på lager

Permalänk
Medlem

Inwarehouse har 12 st på lager just nu

edit: hade 20+ igår vid samma tid ungefär, en bit in på natten också tror jag.

Permalänk
Medlem

Har beställt från Jdt data,det står att det har skickats,så nu äre bara å vänta:).hoppas förfan att det kommer imorrn

edit: Nilzon vart beställde du ifrån?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffe13
Har beställt från Jdt data,det står att det har skickats,så nu äre bara å vänta:).hoppas förfan att det kommer imorrn

edit: Nilzon vart beställde du ifrån?

Kan svara för honom Från inwarehouse liksom jag...
Mitt ligger oxå och väntar i morgon.

Permalänk
Medlem

Haha som tidigare sagt, så beställde jag också ifrån inwarehouse.
Nånting säger mig att det snart kommer vara slut med exemplar hos dom med

12 kvar.. Bara och passa på grabbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilzon
Haha som tidigare sagt, så beställde jag också ifrån inwarehouse.
Nånting säger mig att det snart kommer vara slut med exemplar hos dom med

12 kvar.. Bara och passa på grabbar

Har tryckt fram till "Godkänn" någon som kan svara på om mitt 400W nätagg räcker eller?

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xooz
Har tryckt fram till "Godkänn" någon som kan svara på om mitt 400W nätagg räcker eller?

Vad är det för märke och ampare då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne1989
Vad är det för märke och ampare då?

Märke vet jag inte men, om jag fattade rätt hur man läste amperen så stod det la 14 ampere på 12V1 och 15 ampere på 12V2

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xooz
Märke vet jag inte men, om jag fattade rätt hur man läste amperen så stod det la 14 ampere på 12V1 och 15 ampere på 12V2

Svårt o säga :/ det värsta som kan hända är ju att du får köpa nytt agg.

Permalänk
Medlem

Lika bra och handla på med graffet tycker jag

ett nytt nätagg är ju inte hela världen, om det nu skulle behövas.
och du behover ju inte köpa det värsta nätagget heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xooz
Märke vet jag inte men, om jag fattade rätt hur man läste amperen så stod det la 14 ampere på 12V1 och 15 ampere på 12V2

Sitter i samma sits, det är ett Chieftec agg. Saken är den att PCI-Expresskontakten går på ena 12voltsrailen och de 75 watt som PCIE kan ge via bussen borde vara på den andra. Med andra ord borde det vara lugna puckar. Får se vem som provar först Får mitt i slutet av veckan/början på nästa.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne1989
Svårt o säga :/ det värsta som kan hända är ju att du får köpa nytt agg.

Inte allt för sugen på att köpa ett nytt agg :/ hem pc skit man får inte byta nått egentligen men graffe kortet är la bland det smidigaste att byta och sen byta tillbaks kan tänkas

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xooz
Inte allt för sugen på att köpa ett nytt agg :/ hem pc skit man får inte byta nått egentligen men graffe kortet är la bland det smidigaste att byta och sen byta tillbaks kan tänkas

Är det Dell så grattis De envisades i alla fall fram tills för ett par år sedan med deras "egna" 20-pinskontakt till moderkortet...värt att kolla upp innan du ev beställer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Är det Dell så grattis De envisades i alla fall fram tills för ett par år sedan med deras "egna" 20-pinskontakt till moderkortet...värt att kolla upp innan du ev beställer.

Nepp ingen dell

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xooz
Nepp ingen dell

Tur för dej Då är de bara att handla om de inte funkar...Tror nog det kan gå ändå. Kan du koppla samman linorna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Tur för dej Då är de bara att handla om de inte funkar...Tror nog det kan gå ändå. Kan du koppla samman linorna?

Ingen aning faktiskt hur kollar man detta?

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xooz
Ingen aning faktiskt hur kollar man detta?

Hehe, borde sitta en liten knapp eller nåt bak på aggregatet...inte säkert du kan det, men går det så lär du se det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Hehe, borde sitta en liten knapp eller nåt bak på aggregatet...inte säkert du kan det, men går det så lär du se det...

Det verkar nog vara tveksammt isåfall, men räcker den ena eller får jag nöja mig med ett sämre kort? :///

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xooz
Det verkar nog vara tveksammt isåfall, men räcker den ena eller får jag nöja mig med ett sämre kort? :///

Det du kan göra är att försöka koppla de största strömtjuvarna på ena linan, sen koppla grafikkort på den andra plus de minsta strömförbrukarna på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Det du kan göra är att försöka koppla de största strömtjuvarna på ena linan, sen koppla grafikkort på den andra plus de minsta strömförbrukarna på den.

Okej, hur märks det om det är för lite då?

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xooz
Okej, hur märks det om det är för lite då?

Borde visa sig genom mystiska hängningar och omstarter, typ när du belastar datorn mycket. Kör igång det fetaste spelet du har och spela som en tok

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffe13
köp inte från datorhandel,då ska du va lycklig om du får grejorn över huvudtaget.
fick iaf de här svaret när ja fråga hur många graffe dem skulle få in "Hej

Beställer du nu så finns det plats kvar på beställningen som kommer, det vill säga att det kommer så många som är beställde.

Mvh/Tommy TDJ Data "

Lätt o vara efterklok när man redan förskottsbetalat ! annars hade jag väl givetvis skitigt i vilket.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Tog bort beställningen på Db, ville ju försöka få hela datorn den här veckan, vilket det troligen blir nu efter lite ändringar (köpte från InWarehouse istället efter alla tips här) Blir till att testa i helgen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Hehe jo sant,men mitt graffe ligger på posten senare idag eller imorrn:)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Lång livad tråd,

Ta nu era ass och få hem korten och sedan pressa upp lite resultat. Det var ju det tråden handlade om, inte vilka som har beställt, det skiter jag fullständigt i :D:D

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
.. Ta nu era ass och få hem korten... :D:D

Tar du på Dustins Ass så tar jag på mitt eget...

Fortfarande 19/10 som lev.tid.

EDIT: Ej restorder längre utan bekräftad.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Lång livad tråd,

Ta nu era ass och få hem korten och sedan pressa upp lite resultat. Det var ju det tråden handlade om, inte vilka som har beställt, det skiter jag fullständigt i :D:D

>Hej Christoffer
>
>Dina grafikkort skickades i går och bör komma imorgon till dig.
>
>Med vänlig hälsning
>Johan

Suckers!

Ska bli kul o se hur det bara fräser till i nät aggregatet sen.

Datorhandel.com var visst inte så kassa som jag trodde, drog nog en förhastad slutsatts om dom, ivrig och utvecklingsstörd som man är.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar