Permalänk
Medlem

mitt kort kommer också idag:)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Hammarslag:

Byt nätaggregat. Tror knappast på att det agget ens levererar vad som är speccat.

Permalänk
Medlem

Hur är det med kylningen på dessa kort? Hur pass mycket låter det om fläkten?
Bör man skaffa nåt bättre/tystare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZakatH
Hur är det med kylningen på dessa kort? Hur pass mycket låter det om fläkten?
Bör man skaffa nåt bättre/tystare?

Det står i tråden om du läser den, men för att bespara dig lite tid om du inte orkar kolla igenom 15 sidor så svarar jag:

Den är som GTX kylaren, tyst som en mus (nästan) när man inte belastar kortet, men låter lite mer i spel, men inte överdrivet mycket. Då har man ju också oftast hörlurar på hög volym så det stör inte

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Hammarslag:

Byt nätaggregat. Tror knappast på att det agget ens levererar vad som är speccat.

Tror du / ni verkligen att bara byta nät agg skulle lösa mina problem ??? Okej att jag kan köpa att man får ostabilitet i spel osv, men att man får dålig fps pga av dåligt agg ? aldrig hört förut.

Vet nån här vad "Enable SLI Apture" är ? det var satt på disabled i bios, slog över det på enable. Står inget i manualen om det heller, bläddrat igenom den 3ggr.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Har fått igång mitt system efter många om och men... men nu är win XP installerat i alla fall... återkommer med mer info och resultat senare!

Visa signatur

[ASUS MAXIMUS VII HERO Z97] [Intel i7 4790k @ 4.8Ghz] [Corsair V PRO 2400Mhz] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming SLI] [Corsair Air 540] [Corsair H80i] [Fractal Design 1000W]

Permalänk
Medlem

Jag avbeställde mitt GTO från datorbutiken idag, när jag såg att kortet jag beställde från dustin igår redan var på mitt utlämningsställe
Nu väntar jag bara på resten av datorn så jag kan plocka ihop skiten...
Har en DVD-brännare, CPU-kylare och Grafikkort väntar på posten.

Visa signatur

AMD FX-6100, Gainward GeForce GTX 460 GS 1024MB,
2x2GB DDR3, 1TB 7200RPM SATA3, CoolerMaster iGreen 430W

Permalänk
Medlem

Måste ju enabla sli i bioset:P

Permalänk

Snälla kan alla ni bara byta tråd? Skapa en annan tråd eller dylikt. Den här tråden är till för resultat etc, jag skiter fullständigt i vilka som beställer vad och vem som har störst penis av er.

Lägg ner nu och gitta härifrån, skapa en beställare 7900 tråd för fan, Gitta.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

oj, förlåt o store klockmästare

Visa signatur

AMD FX-6100, Gainward GeForce GTX 460 GS 1024MB,
2x2GB DDR3, 1TB 7200RPM SATA3, CoolerMaster iGreen 430W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Snälla kan alla ni bara byta tråd? Skapa en annan tråd eller dylikt. Den här tråden är till för resultat etc, jag skiter fullständigt i vilka som beställer vad och vem som har störst penis av er.

Lägg ner nu och gitta härifrån, skapa en beställare 7900 tråd för fan, Gitta.

Reslutat? Står inget om att det är OC tråd i topic. Första inlägget var allmänt om 7900gto.
Sen gitta? Aldrig hört, måste vara någon extremt dålig slang eller liknande.
Ex ge tips om vart kortet kortet finns i lager osv är knappast dåligt heller.

"Hehe, känner som dig, eller som varandra Ska vi hålla handen och drömma tillsammans?"
Du har säkert skrivit 5 inlägg om att du snart får ditt, varför skrev du det om du skiter i andras? Meningslöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Reslutat? Står inget om att det är OC tråd i topic. Första inlägget var allmänt om 7900gto.
Sen gitta? Aldrig hört, måste vara någon extremt dålig slang eller liknande.
Ex ge tips om vart kortet kortet finns i lager osv är knappast dåligt heller.

"Hehe, känner som dig, eller som varandra Ska vi hålla handen och drömma tillsammans?"
Du har säkert skrivit 5 inlägg om att du snart får ditt, varför skrev du det om du skiter i andras? Meningslöst.

Word!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3b0
Måste ju enabla sli i bioset:P

Vart gör man det då ? Jag har kollat igenom hela bios men hittar inget som heter "Enable SLI"

Dock hittade jag nåt som hette "SLI Apartue" det stod på disabled, och jag slog över det till auto. Men gör ingen skillnad, kommer fortfarande inte över 10000p gränsen till 3d05

Mega offtopic.

A.N'doja Tagga ner rinkeby svenskan nu, irriterar bara folk. Du vet redan att jag inte tål dig, få inte fler o ställa sig i samma led som mig, slutar i massa otrevligt tjaffs. Sitt med dina OC resultat o glo in i kylskåpet du, detta var en info/genrellt snack tråd.
Skapa din egen OC tråd, fort fort fort innan nån annan gör det.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Hammarslag. Om du tittar på moderkortet borde du ha en liten krets som du ska byta håll på.

Här ser du den utmärkt

Rakt ovanför fläkten. Byt håll på den om du inte gjort det redan.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Hammarslag:Om du inte kör med SLI brygga så når du aldrig bra poäng, dessutom såg jag att du verkar köra med samma installation av windows som när du använde dig av ATI??
Drivercleaner brukar ALDRIG räcka, så med ett nytt fräscht windows så ska du se att du får bra poäng.
Men som sagt, inte lika bra som om du hade haft en brygga.
Dock definitivt bättre än med ett singel GTO.
Om du är osäker på om ditt nätagg pallar så kolla under Debug Settings(under forcewares kontrollpanel), där rapporteras alla eventuella fel, tex nerklockning pga för lite spänning osv.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Hammarslag: Jag fick 9963p i 05an med 1 kort @650/800 med en amd64 klockad i 2,5Ghz(ca 9600p i 2,4Ghz) din i sign är väl 2,2Ghz så frågan är om din cpu inte bromsar en hel del?

Visa signatur

C2D 6750@3,2Ghz | Gigabyte-DS3| 7900GTO@650/800 | Corsair 2x1024Mb | Antec 182 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Vart gör man det då ? Jag har kollat igenom hela bios men hittar inget som heter "Enable SLI"

Dock hittade jag nåt som hette "SLI Apartue" det stod på disabled, och jag slog över det till auto. Men gör ingen skillnad, kommer fortfarande inte över 10000p gränsen till 3d05

Mega offtopic.

A.N'doja Tagga ner rinkeby svenskan nu, irriterar bara folk. Du vet redan att jag inte tål dig, få inte fler o ställa sig i samma led som mig, slutar i massa otrevligt tjaffs. Sitt med dina OC resultat o glo in i kylskåpet du, detta var en info/genrellt snack tråd.
Skapa din egen OC tråd, fort fort fort innan nån annan gör det.

Skiter fullständigt i om du stör dig på mig redan, har inget med saken att göra.

För övrigt så får ni gärna förklara vad topic menar med detta, eller kanske är lite brist på svenska för endel här inne.

Bara att hålla truten och svälja gröten. Om kort finns i lager etc kan ni skapa en egen tråd om, här inne är det klockning, reviews och resultat samt vmoddar som gäller. Ingen bryr sig vem som får in och vem som får vänta.

Citat:

tänkte vi kunde samla information i den här tråden...

länkar till reviews...
överklockningar...
vmoddar osv...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Har precis tryckt i kortet. Provspelat lite CS och Oblivion och kört 3Dmark03. Fick ~19500 poäng med datorn i sign. Ingenting klockat. Kommer med update när jag tankat, installerat och kört 3Dmark 05 och 06 samt klockat lite

edit: stavfel

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Hammarslag:Om du inte kör med SLI brygga så når du aldrig bra poäng, dessutom såg jag att du verkar köra med samma installation av windows som när du använde dig av ATI??
Drivercleaner brukar ALDRIG räcka, så med ett nytt fräscht windows så ska du se att du får bra poäng.
Men som sagt, inte lika bra som om du hade haft en brygga.
Dock definitivt bättre än med ett singel GTO.
Om du är osäker på om ditt nätagg pallar så kolla under Debug Settings(under forcewares kontrollpanel), där rapporteras alla eventuella fel, tex nerklockning pga för lite spänning osv.

Fog Jag har vänt på det där minikortet så SLI aktiveras.

vkn Nu är jag efterbliven här igen, vadå utan SLI brygga ?
Jag har ju både vänt på kortet nere mellan PCI-E slotsen, och även satt på bryggningen som sitter mellan korten.
Eller menar du nåt helt annat ?

Ja jag kör med samma installation som jag använde ATI kortet med, ska ta och göra en format när jag kommer hem ifrån jobbet sen och se om det hjälper.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått kortet iaf:).Så här ska spelas:D

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

FINT!

Tänkte bara säga att man förhoppningsvis är 7900GTO ägare
på fredag:)...........eller måndag om man har lite oflyt.....hehe

Beställde ett alldeles nyss hos dustinhome.se för 2450kr fraktfritt....billigt!!

Ska bli kul och se hur pass mkt bättre detta presterar mot mitt
x1600xt..............

Ha det bra!

MVH Robin

Visa signatur

Intel i7-4790, Corsair H115i, Corsair 16GB RAM, Asus Z97-P, Gigabyte RTX 2060 OC, Seasonic 760watt platinum, Phanteks Eclipse P300, SSD Samsung 860 Evo 1TB

Permalänk

Jag ska ta körkort snart,

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Doja, förklara gärna varför du skrev massa inlägg innan då om att "oh nu får jag snart det" "kan inte vänta" osv.

Så jävla löjligt att du klankar ner på andra nu när DU fått ditt kort, men du gjorde exakt likadant innan. Vem fan brydde sig om att du ville drömma om ditt kort ex isåfall?
ont: Fick mitt idag(sry kunde inte låta bli)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag ska ta körkort snart,

Och jag har käkat pannkaka!

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jag ska ta körkort snart,

Intressant, hoppas du misslyckas. Hursomhelst, denna tråd var förutbestämd till att bli en ganska ofokuserad tråd då trådskaparen inte direkt har gjort någon större ansträngning till att hålla den ontopic. Om du är pissed över att den har spårat ut en del starta en egen tråd där du skriver vad du vill diskutera samt aktivt försöka hålla den så. Sen att topicen bara säger "7900GTO tråden" tycker jag inte känns så där jätteseriöst. Personligen tycker jag att det är bra att folk skriver lite om vart korten finns att få tag på istället för att starta en ny tråd.

Edit: Du har ju inte varit medlem sådär värst länge här på swec så du kanske inte har ett sådär jättebra hum om hur det fungerar, ta detta som en läxa och försök lära dig något av det.

Edit2: Hoppas kortet kommer tidigast på måndag istället för på fredag, har en jävla tenta på tisdag som jag behöver tokplugga inför

Permalänk
Medlem

Jävligt bra kort må jag säga,synd bara att det piper som fan när jag kör fear:S.högst irriterande!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Hammarslag: Syftade på den kopplingen du kopplar mellan korten eller som jag kallade SLI bryggan.
Tror bestämt det kommer göra susen med en ominstallation ska du se.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Okej, jag gillar kortet extremt mycket och så, men har ett litet problem, försöker klocka det med medföljande klockprogrammet DOT eller vad det heter men får inte klockvärderna att stanna så fort jag trycker OK går dom tillbak till default

Hur fixar man detta eller ska man helt enkelt skaffa ett annat program att klocka med?

Edit: Håller på och laddar ner nTune nu ska kolla om det funkar bättre

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk

Men använd ett annat program då , som powerstrip - funkar prima

Permalänk
Medlem

Tänkte delge lite resultat med mitt GTO...

MSI 7900GTO 702/1800 (inga artifakter)

3dmark 01: 32164
3dmark 03: 23134
3dmark 05: 11125
3dmark 06: 6284

Har inte klockat klart mitt system än... ska sätta dit min scythe Ninja och försöka komma upp till i alla fall minst 2.8Ghz/kärna... kör 2.4Ghz/kärna nu! så jag återkommer med mer resultat senare!

Tycker poängen verkar ganska bra faktiskt

Visa signatur

[ASUS MAXIMUS VII HERO Z97] [Intel i7 4790k @ 4.8Ghz] [Corsair V PRO 2400Mhz] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming SLI] [Corsair Air 540] [Corsair H80i] [Fractal Design 1000W]