Permalänk
Medlem

Feedback märkas.se

Hej Sweclockare!

Var länge sen jag skrev något här i forumet, men jag såg att min supergamla tråd fortfarande var aktiv för inte så länge sedan! Kul!

Har arbetat i ett par månaders tid nu med att starta upp mitt företag och allt som kommer därtill. Företagsidén är kort sagt att sälja annonser på de stämplar som man ibland får på händerna när man betalat inträde hos t.ex. krogar, museer och andra mötesplatser. Använd gärna demokontona om ni vill testa, men jag skulle även uppskatta om ni ville testa att registrera egna konton för att hjälpa oss att upptäcka fel med registreringen. Alla konton kommer tas bort efter testperioden.

www.markas.se/beta

Demokonton:
Anvnamn: annonsör
Lösenord: demo

Anvnamn: mötesplats
Lösenord: demo

Kända problem

  • Bilderna som visas högst upp i rutan bör bytas ut mot snyggare bilder

  • Det finns knappt något vettigt innehåll på sidan

  • Menyvalen blir fula och svårläsliga när de är markerade och hela menyn kan uppfattas som adsense

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem

äger du märkas.se också eller?

OT: lite småjobbigt att sidan helt laddas om och man kastas en halvmeter upp när man trycker på en av bilderna..

när man loggat ut och trycker på bakåt kommer man till någon knasig sida utan text osv... kanske en redirect efter 2sek efter man loggat u till "huvudsidan"

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Headern är lite väl stor och varför är den i Flash?
Ett tips är att lägga en bild bakom flashen så att även de som inte har/gillar flash ser din header.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

Sitter nån stackare (som jag) med ett mörkt tema på datorn så kommer inte texten gå att läsa eftersom du inte satt vit som bakgrundsfärg sidan. Då tar den delen färgen av färgtemat på datorn vilket inte alltid är just vitt.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
äger du märkas.se också eller?

OT: lite småjobbigt att sidan helt laddas om och man kastas en halvmeter upp när man trycker på en av bilderna..

när man loggat ut och trycker på bakåt kommer man till någon knasig sida utan text osv... kanske en redirect efter 2sek efter man loggat u till "huvudsidan"

Japp, jag äger även
www.märkas.se
eller, som den "egentligen" heter för er med IE6
www.xn--mrkas-gra.se

(fixade felet med redirecten nu)

Jag ska se över det där med redirect till huvudsidan efter att man loggat ut. Personligen brukar jag tycka det är lite jobbigt att redirectas tillbaka till sidan man försöker lämna när man loggar ut, men det kanske bara är jag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zypher_XHeadern är lite väl stor och varför är den i Flash?
Ett tips är att lägga en bild bakom flashen så att även de som inte har/gillar flash ser din header.

Bilden högst upp är i flash för jag tycker det fungerar bättre med bläddring mellan bilderna då och för att krympa storleken på huvudbilden.

Men självklart ska jag lägga in en bild till er som inte har flash med, jag ska bara fixa en bild först
(den bruna bilden med vit logga är provisorisk, snart kommer varje underlänk ha sin egen bild)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Sitter nån stackare (som jag) med ett mörkt tema på datorn så kommer inte texten gå att läsa eftersom du inte satt vit som bakgrundsfärg sidan. Då tar den delen färgen av färgtemat på datorn vilket inte alltid är just vitt.

Tack! Det här felet hade jag aldrig upptäckt utan din hjälp! Fixar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag ska se över det där med redirect till huvudsidan efter att man loggat ut. Personligen brukar jag tycka det är lite jobbigt att redirectas tillbaka till sidan man försöker lämna när man loggar ut, men det kanske bara är jag?

min mening är att det är skönare att hamna på "huvudsidan" än att stirra sig blind på texten "DU ÄR UTLOGGAD"..

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Sitter nån stackare (som jag) med ett mörkt tema på datorn så kommer inte texten gå att läsa eftersom du inte satt vit som bakgrundsfärg sidan. Då tar den delen färgen av färgtemat på datorn vilket inte alltid är just vitt.

Kan du kolla om felet kvarstår? Jag tror jag har åtgärdat det nu men jag vill vara säker

Permalänk
Medlem

Jess, nu blev det mycket bättre

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen Basti! Hade som sagt inte upptäckt det felet utan din hjälp.

Någon annan som kan hitta något som inte stämmer? Pröva gärna att ändra på värden under inloggningen, om ni köper och ändrar hej vilt , testar systemet till bristningsgränsen skulle det uppskattas mycket!