Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ca 3500:- sist jag såg priser, kan sjunkit något dock.

Den har sjunkit, PS3an säljer ju mindre än vad man förutspått.

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ca 3500:- sist jag såg priser, kan sjunkit något dock.

danke

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DR
Den har sjunkit, PS3an säljer ju mindre än vad man förutspått.

Japan verkar ha en liten svacka, all konsoll försäljning går neråt, även om wii,ds fortfarande är starka som sören sjunker dom också. Iofs rätt nära julen och folk har köpt av sig för tillfället. Sen spelar ju nog dock mjukvaran stor roll, finns inga bra titlar till någon enhet just nu. När cooking mama(om det inte släppts) osv kommer lär det öka igen.

Men ja ps3 går inte lika bra som man trott, japanerna väntar på bra titlar i första hand, vilket det inte finns gott om just nu. Även om dom är trogna sony så är det ju rätt logiskt att många inte köper det om dom inte har några riktiga spel till den än.

Permalänk
Medlem

Jag förstår tex inte folk som försvarar priset genom att skriva det är en BR-Spelare också.
Bygger du en produkt som är riktad åt en viss grupp, en produkt som inte ska kosta mer än c:a 4000kr men du sätter ett pris på 6-7000kr visar ju bara att man har fel personer på ekonomiavdelningen.
Tänkt dig summan 7000kr för en konsoll, som du sen behöver köpa spel till, kontroller, annat tillbehör. Vi pratar över 10.000kr direkt.

Jag är nästan säkert på att priser kommer falla 2-3 månader efter release.
Xbox 360 kommer ju få ett lägre pris samma dag som PS3 släpps vilket innebär att fler hellre köper en Xbox 360 än en PS3 för 7000kr.
En Xbox Prem kostar 2900kr idag, i Mars lär det ligga på 2490kr, vem betalar då 6-7000kr för en PS3a?

Sony har laddat geväret riktat det mot foten och avtrycker i Mars.

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Avstängd

DR Jag köper en ps3 för jag var inte nöjd med 360.
Sen har MS sagt att dom inte har några planer att sänka 360, för dom säljer redan så bra, tror inte dom behöver sänka heller.

Priset kommer kanske sjunka i sverige beroende på hur pass bra det går här. Men tror det kommer dröja innan priset droppas i övriga EU.
Enda prisdroppet jag ser nära är om nordisk film ser att deras extrema pålägg inte höll.

Sen kostar inte premium 2900:- billigaste idag är 3199, att affärerna kör lite raider en vecka räknar jag inte som ett fast pris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
DR Jag köper en ps3 för jag var inte nöjd med 360.
Sen har MS sagt att dom inte har några planer att sänka 360, för dom säljer redan så bra, tror inte dom behöver sänka heller.

Priset kommer kanske sjunka i sverige beroende på hur pass bra det går här. Men tror det kommer dröja innan priset droppas i övriga EU.
Enda prisdroppet jag ser nära är om nordisk film ser att deras extrema pålägg inte höll.

Sen kostar inte premium 2900:- billigaste idag är 3199, att affärerna kör lite raider en vecka räknar jag inte som ett fast pris

Pricerunner säger att man kan få en 360 från OnOff för 3074 kr.
När jag var på konferens med Microsoft sade dom att det inte skulle komma några prisändringar på hårdvaran 2006, dock så kom det paketerbjudanden som gjorde att man mer eller mindre fick 1-2 spel gratis med maskinen.

Detta brukar inte gälla vid nyrealeaser av hårdvara dock. Så PS3+spel kommer kosta mer eller mindre fullpris. Det är en satans skillnad i pris och jag tror det kommer påverka om inte Nordisk Film sänker sitt pålägg eller Sony pressar ner priset lite extra. Oavsett om det totala värdet är högre iom Bluray etc.

Btw så kostar alltså Bluray 800 kr i PS3, varför är då standalonespelare uppe i 10k+ kr? Kanske för att det är ny teknik och alla hemmabiofantaster är kända för att köpa nya grejer för tokiga priser?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Avstängd

Karpo tryck på länken så blir det 3995:- det var förra veckan dom hade erbjudande.
Webhallens 3199 är billigast nu om det inte finns någon okänd lustig liten butik som säljer billigare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
599€ är för hela Europa, samma för alla...

England, t ex köper in PS3 för 5 440:- inklusive moms (17,5%)
Där säljs den sedan för 5 868:- så 428:- går till nånting, förmodligen marknadsföring eller nått. Nån där får 128 Miljoner på deras 300 000 releasemaskiner iallafall. Men det är deras sak. Jag trodde att de skulle sätta 399£ där, vilket ändå gett en bra vinst och sett mycket bättre ut i britternas ögon, dem är vana med runda siffror...

Nordisk film får ju samma pris såklart, så 5440:- fast då plus Svensk moms, som är lite högre(25%) så 5848:- blir det här, inklusive moms.
Här behövs tydligen nästan 800:- trots att vårat land knappast behöver en tiondel av Englands marknadsföring. Så man undrar ju vad Jens Alex tänker ha våra pengar till...

Säger detsamma här, 5995:- hade gett bra med vinst för Nordisk Film AB, och det hade sett mycket bättre ut på prislapparna...

Vid införsel är det bara konsumtionslandets moms som ska vara på varan. Alltså 25%, och ingen engelsk moms. Runt 4500 kronor exkl moms (grovt räknat) bör nordisk film köpa in sina ps3 för.

Permalänk
Medlem

Att köpa en PS3:a för bluray är bara dumt, både HDdvdspelarna och Bluray spelare har knappt kommit förbi sina lanseringsmodeller och utbudet av film suger.
Som Belga sa är det något att skryta med tills det börjar komma lite vettiga standalone spelare på marknaden (runt sommaren skulle jag tro, och då bör det finnas nåra vettiga filmer också)
Att justify(gaaaah komme rite på det svenska ordet!) ett köp av en PS3:a med bluray är ju ganska efterblivet. Dåligt filmutbud, och spelarna kommer kosta en 3:e del och vara bättre om någon månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bollmannen

Vadå "fått detta från"? Han ställde enbart frågor, spekulationer, du vet. Lugna ner dig, så fort någon försöker hitta en anledning till det höga priset måste det inte hoppas fram och skrikas "nej nej nej Nordisk Film är elaka!!11"

ok, jag uppfattade det mer som ett påstående, och inflikade omedvetet ett litet "att" där..

Citat:

Fredag vet du om Nordisk film är statligt ägd?

en sån simpel sak som att kolla upp att NF inte ägs av Svenska staten, eller ens Svenskt från början borda man ju ta reda på innan man börjar med konspirationsteorierna, no?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Att justify(gaaaah komme rite på det svenska ordet!)

Rättfärdiga?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Att köpa en PS3:a för bluray är bara dumt, både HDdvdspelarna och Bluray spelare har knappt kommit förbi sina lanseringsmodeller och utbudet av film suger.
Som Belga sa är det något att skryta med tills det börjar komma lite vettiga standalone spelare på marknaden (runt sommaren skulle jag tro, och då bör det finnas nåra vettiga filmer också)
Att justify(gaaaah komme rite på det svenska ordet!) ett köp av en PS3:a med bluray är ju ganska efterblivet. Dåligt filmutbud, och spelarna kommer kosta en 3:e del och vara bättre om någon månad.

Då blev man kallad efterbliven och skrytsam, tack för det. Tack för att att ni drar alla över en kam. Har någon av er ens sett ett PS3 med en Blu-ray film igång så ni kan säga att det är dumt att skaffa det????

Jag har köpt skaffat PS3 till stooor del för Blu-ray. Finns inte mycket film att skaffa här därav mitt val att skaffa US PS3 där filmutbudet är bra mycket bättre. Är det någonting som jag kan tycka suger just nu är det klena spelutbudet. Visst Resistance och Motorstorm är bra men det är fan det enda.

Sen är ni allt bra förvirrade om ni tror att det kommer enormt mycket bättre spelare och billigare om ett par månader. Ni får nog vänta lite längre om ni vill ha billiga spelare och enorma förbättringar.

Men, men, vänta ni ihjäl är och skriv om det och här på Sweclockers så går jag och spelar lite PS3 spel eller ser en Blu-ray film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Men, men, vänta ni ihjäl är och skriv om det och här på Sweclockers så går jag och spelar lite PS3 spel eller ser en Blu-ray film.

BUUUURRN!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Rättfärdiga?

Jaa precis. Är så jävla skadad av den här förgrymmade globaliseringen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Då blev man kallad efterbliven och skrytsam, tack för det. Tack för att att ni drar alla över en kam. Har någon av er ens sett ett PS3 med en Blu-ray film igång så ni kan säga att det är dumt att skaffa det????

Jag har köpt skaffat PS3 till stooor del för Blu-ray. Finns inte mycket film att skaffa här därav mitt val att skaffa US PS3 där filmutbudet är bra mycket bättre. Är det någonting som jag kan tycka suger just nu är det klena spelutbudet. Visst Resistance och Motorstorm är bra men det är fan det enda.

Sen är ni allt bra förvirrade om ni tror att det kommer enormt mycket bättre spelare och billigare om ett par månader. Ni får nog vänta lite längre om ni vill ha billiga spelare och enorma förbättringar.

Men, men, vänta ni ihjäl är och skriv om det och här på Sweclockers så går jag och spelar lite PS3 spel eller ser en Blu-ray film.

Har inte sagt någonting om några enorma förbättringar, men billigare lär det bli, det blir det alltid så fort någonting nytt är förbi lanserings-stadiet, och då ps3 är vad som är tänkt att tjäna som lanserings-tåg för BR så kommer priserna börja sjunka i samma stund som ps3 inte längre är hypat upp till öronen.

Och om du själv köpt ps3 mest för BR, och då dessutom en US för att få tillgång till ett minimalt utbud av filmer (istället för microskopiskt som finns här) så hamnar du ju helt klart bland gruppen av människor som är beredda att släng ut stora mängder pengar bara för att ha det senaste så tidigt som möjligt. Denna grupp av människor är dock otroligt liten i jämförelse med den grupp som är huvudgruppen för ps3, d.v.s. de som ska ha den för att spela. Och för detta ändamål så är priset något sjukt högt satt.

Varför du slängt ut så mycket pengar på någonting kan ju bara bero på 2 saker.
A. Du har ett fanatiskt intresse av film/ljud
B. Du vill skryta med att du har det häftigaste först
Just det där med att du köpte en US ps3 får mig ju att tro att ditt köp baseras på intresse för film/ljud men utöver dessa finns det inga fungerande anledningar till att köpa ps3 för BR's skull. Alla förklaringar om att "Det är bra att ha sen när det blir större" och annat rättfärdigar inte ett köp av ps3(för BR's skull då) i dagsläget, speciellt inte när filmerna är mer sällsynta än en nykter fjortis och man tänker på att BR kanske inte ens blir det format som kommer bli det mest använda.

Så för att återgå till poängen (som gäller majoriteten av de tänkta köparna):
Är ps3 värt 7000:- för att spela på - Nej
Är ps3 värt 7000:- för att den har BR? - Nej
Är ps3 värt 7000:- för att spela på med BR som bonus - Nej

Varför?
För att ps3 för majoriteten av människorna som är tänkta att vara köpare är en spelmaskin, och en spelmaskin är inte värd 7000+, även om den nu råkar ha rätt fina bonusar och ha massor av blingbling-värde. (och nej, att jämföra med en PC fungerar inte heller, precis som att man inte kan jämföra en ny bil med en gokart bara för att de båda bygger på liknande maskineri)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Och oss då som vill köpa en ps3 som inte bryr sig om något patetiskt skrytande?

Är vi idioter osv då också för man inte köper en 360 istället?
Jag tänker/kan inte använda BD ens men ändå kommer det bli en ps3, vänta tänker du? Jo men jag vill inte vänta tills efter sommaren/vintern utan vill ha något att leka med nu(mars ;/). Så jag använder varken BD eller skryter om det, hmm vart placerar du mig då?

Aja orka, vad vissa tycker är egentligen skit samma då man inte går efter vad andra tycker, vill man inte köpa ps3 och man inte tycker den är värd pengarna då köper man inte den helt enkelt.

Och visst kan man jämföra den med pc, på ex om man tröttnat på att spela på en pc helt aka man inte köper massa jädra uppgraderingar och istället väljer ps3 kan det fungera. Ett dx10 kort för 5000:- är inte direkt en fisk i havet, speciellt inte när det kommer sjunka i pris tusen gånger fortare än en spelkonsoll.

Aja orka tjabba, gynnar ingen.
Jag tycker 7000 är snordyrt och kanske inte värt det men jag älskar spelen och därför köper jag ps3, samma anledning jag sålde min 360, och jag antagligen kommer köpa wii i framtiden för mario,VC,KH3.
Tjabba på bäst ni vill om hur ovärt det är nu och alla är idioter som köper en osv Lovar jag ska inte svara

Permalänk
Medlem

Det börjar bli väldigt dålig stämning här i tråden.

Jag är mest intresserad av PS3 för linux och ifall program optimeras för Cell innan mars så kan jag tänka mig att införskaffa en EU-PS3. Jag behöver någonting som ersätter XBMC i och med HDTV och ifall PS3 klarar av det så är det ett intressant alternativ.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

nej om den inte kommer under 3500 så kommer jag aldrig köpa en. skiter i att dom kommer släppa final fantasy som annars är min favorit serie. jag ger inte mer.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Och oss då som vill köpa en ps3 som inte bryr sig om något patetiskt skrytande?

Är vi idioter osv då också för man inte köper en 360 istället?
Jag tänker/kan inte använda BD ens men ändå kommer det bli en ps3, vänta tänker du? Jo men jag vill inte vänta tills efter sommaren/vintern utan vill ha något att leka med nu(mars ;/). Så jag använder varken BD eller skryter om det, hmm vart placerar du mig då?

Aja orka, vad vissa tycker är egentligen skit samma då man inte går efter vad andra tycker, vill man inte köpa ps3 och man inte tycker den är värd pengarna då köper man inte den helt enkelt.

Och visst kan man jämföra den med pc, på ex om man tröttnat på att spela på en pc helt aka man inte köper massa jädra uppgraderingar och istället väljer ps3 kan det fungera. Ett dx10 kort för 5000:- är inte direkt en fisk i havet, speciellt inte när det kommer sjunka i pris tusen gånger fortare än en spelkonsoll.

Aja orka tjabba, gynnar ingen.
Jag tycker 7000 är snordyrt och kanske inte värt det men jag älskar spelen och därför köper jag ps3, samma anledning jag sålde min 360, och jag antagligen kommer köpa wii i framtiden för mario,VC,KH3.
Tjabba på bäst ni vill om hur ovärt det är nu och alla är idioter som köper en osv Lovar jag ska inte svara

Nu kanske jag missat nått, men ingen här har väl sagt nått om att de som köper en ps3 är idioter? Att det är en dum ide har väl sagts, med det är ju långt ifrån att kalla köparna för idioter. Och oavsett om det är för film eller spel man köper den, så är det iallafall min tro att de som är villiga att lägga ut över 7000 på en konsoll har ett otroligt stort intresse av spel (eller film om man nu köper den för BR's skull). Ett troligen mycket större intresse av det än vad majoriteten av de tänkta köparna har. Men det är ju min teori. Kanske sitter det massor med människor där ute som är helt uppslukade i sitt spel/film-intresse som tycker det är värt de pengarna, möjligheten finns ju. Jag har bara svårt att se det, speciellt här i Sverige med det ekonomiska läge många personer/familjer ligger i.

Poängen jag försöker få fram är att om man ska lägga så mycket pengar på en enda pryl, så har man antingen ett mycket stort intresse av det (större än de flesta) eller så vill man ha det bara för att man vill ha det nyaste så fort som möjligt (skrytvärde). Sen finns det nog gott om människor som kommer köpa den även fast de inte egentligen tycker det är värt det, men då handlar det nog om en liten blandning av att ha intresset och vilja ha det senaste.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Så för att återgå till poängen (som gäller majoriteten av de tänkta köparna):
Är ps3 värt 7000:- för att spela på - Nej
Är ps3 värt 7000:- för att den har BR? - Nej
Är ps3 värt 7000:- för att spela på med BR som bonus - Nej

Tycker du har en märklig syn på saker och ting men man kan ju inte vara överens om allt, att PS3 är hutlöst dyrt i Sverige kan vi dock vara rörande överens om och det är ju alltid något.

Jag kan bara tala för mig själv. Jag är spel intresserad och film intresserad och då vill jag inte vara begränsad av att jag bara har en konsoll/spelare. Vet att alla konsoller har sina egna favoriter som bara släpps på den egna konsollen och så har det ju även blivigt med HD DVD och Blu-Ray.

Jag arbetar normalt och har råd med en sådan här hobby och då vill jag inte betala flera tusen för ett Xbox 360 och sedan sitta och sukta efter Metal Gear Solid eller Final Fantasy när det släpps till PS3, likaså skulle jag inte vilja vara utan tex Gears of war. Därför har jag gjort det enda rätta för mig, skaffat 360 med HD DVD och ett PS3 med Blu-ray. Inte för att ha "det senaste" utan för att kunna ha tillgång till de filmer/spel som jag vill SPELA/TITTA PÅ oavsett vad det står på konsollen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Tycker du har en märklig syn på saker och ting men man kan ju inte vara överens om allt, att PS3 är hutlöst dyrt i Sverige kan vi dock vara rörande överens om och det är ju alltid något.

Jag kan bara tala för mig själv. Jag är spel intresserad och film intresserad och då vill jag inte vara begränsad av att jag bara har en konsoll/spelare. Vet att alla konsoller har sina egna favoriter som bara släpps på den egna konsollen och så har det ju även blivigt med HD DVD och Blu-Ray.

Jag arbetar normalt och har råd med en sådan här hobby och då vill jag inte betala flera tusen för ett Xbox 360 och sedan sitta och sukta efter Metal Gear Solid eller Final Fantasy när det släpps till PS3, likaså skulle jag inte vilja vara utan tex Gears of war. Därför har jag gjort det enda rätta för mig, skaffat 360 med HD DVD och ett PS3 med Blu-ray. Inte för att ha "det senaste" utan för att kunna ha tillgång till de filmer/spel som jag vill SPELA/TITTA PÅ oavsett vad det står på konsollen.

Ja vad det står på konsollen kunde jag itne bry mig mindre om. Det kunde stått MS, nintendo eller deluxe-ultra-gamer-tomten 2k7, i min värld skulle det ändå inte vart värt 7k. Men som sagt, det är ju i min värld, och andra resonerar självklart annorlunda. Om du finner att du har pengarna och att det är värt det så är det ju ett val du gör, förhoppningsvis, med gott samvete. Precis som att jag med lika gott samvete idiotförklarar den pr-nisse som tyckte det var ett bra pris att sätta (inte att förväxla med de som köper den. De har jag inga speciella åsikter om).

Du har ju uppenbarligen ett så starkt intresse i fim och spel att det blir värt det, och det förändras ju inte oavsett vad jag tycker om saken. Jag finner dock bara att så länge det finns med ens en strimma av det där med att man vill ha den för att det är nya ps3 och den är häftig att ha, så är man knäpp om man slänger ut pengarna. Ska man lägga så mycket pengar på en konsoll tycker jag man ska ha ett genuint intresse av spel/film/båda. Enkelt så kan jag väl säga att om man helt ärligt kan säga att man inte behöver rättfärdiga sitt köp på något sätt, ens för sig själv, så tycker jag det är ok att köpa den men annars så är det bara en dum ide och för dyrt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
DR Jag köper en ps3 för jag var inte nöjd med 360.
Sen har MS sagt att dom inte har några planer att sänka 360, för dom säljer redan så bra, tror inte dom behöver sänka heller.

Priset kommer kanske sjunka i sverige beroende på hur pass bra det går här. Men tror det kommer dröja innan priset droppas i övriga EU.
Enda prisdroppet jag ser nära är om nordisk film ser att deras extrema pålägg inte höll.

Sen kostar inte premium 2900:- billigaste idag är 3199, att affärerna kör lite raider en vecka räknar jag inte som ett fast pris

ONOFF och Elgiganten har hört c:a 2900 i en månad.
Ink pricerunner och prisjakt.

PMa mig om du vill sälja ditt Xbox 360!

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ja vad det står på konsollen kunde jag itne bry mig mindre om. Det kunde stått MS, nintendo eller deluxe-ultra-gamer-tomten 2k7, i min värld skulle det ändå inte vart värt 7k. Men som sagt, det är ju i min värld, och andra resonerar självklart annorlunda. Om du finner att du har pengarna och att det är värt det så är det ju ett val du gör, förhoppningsvis, med gott samvete. Precis som att jag med lika gott samvete idiotförklarar den pr-nisse som tyckte det var ett bra pris att sätta (inte att förväxla med de som köper den. De har jag inga speciella åsikter om).

Du har ju uppenbarligen ett så starkt intresse i fim och spel att det blir värt det, och det förändras ju inte oavsett vad jag tycker om saken. Jag finner dock bara att så länge det finns med ens en strimma av det där med att man vill ha den för att det är nya ps3 och den är häftig att ha, så är man knäpp om man slänger ut pengarna. Ska man lägga så mycket pengar på en konsoll tycker jag man ska ha ett genuint intresse av spel/film/båda. Enkelt så kan jag väl säga att om man helt ärligt kan säga att man inte behöver rättfärdiga sitt köp på något sätt, ens för sig själv, så tycker jag det är ok att köpa den men annars så är det bara en dum ide och för dyrt.

Tror nog att vi egentligen tycker lite samma sak när man läser igenom våra inlägg. För att klargöra så hade jag aldrig betalat 7000kr för ett PS3 just nu. Det är helt klart hutlöst med tanke på filmutbud i Europa och launch titlar som inte är så extremt spännande (jag köpte Resistance när jag fick mitt PS3).

Men jag har inte gett 7000 kr så jag tycker att jag gjort en bra deal. Jag har fått en kapabel spel och filmmaskin till ett hyfsat pris.

Permalänk
Medlem

Tyvärr aldeles för dyrt, riktigt nöjd att jag pungade ut 3000:- Mindre för den amerikanska

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

det känns som att många kommer att importera, jag går och funderar på om inte det är det bästa!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Avstängd

Hamnar knappast i detta hushåll, inte en konsoll för över 5000:-

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Hamnar knappast i detta hushåll, inte en konsoll för över 5000:-

hehe, samma här. Varför köpa ett ps3 när man kan få både wii & x360 (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
hehe, samma här. Varför köpa ett ps3 när man kan få både wii & x360 (:

gillar man ps3 exlusiva titlar så har man inget va....

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

hmm jag hade ju tänkt att köpa oavsett pris.. men jag sket i det idag tog min PS2 till EB Games och bytade mig till en XBOX 360 för 1799,- jag tycker det var en bra deal, jag var mest ute efter Resident Evil 5 och Assasins Creed på PS3 och de kommer ju också på 360.. ja jag e nöjd iallefall och det blir kanske en PS3 senare vem vet

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om prisbilden ett år efter släppet här i sverige?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation